Gjest Selfie Skrevet 9. desember 2017 #1 Skrevet 9. desember 2017 Jeg har fra før en sort, eldre trebent katt som jeg adopterte i høst. Han er helt nydelig. Jeg vil gjerne adoptere flere etterhvert, men lurer på hvilke katter som oftest er vanskeligst å omplassere? Er det noen her som vet? Tenker på farge, alder osv...
Tvist Skrevet 9. desember 2017 #2 Skrevet 9. desember 2017 Voksne katter er vanskeligst. Spesielt sorte, eller sort/hvite. Og korthårede, langhårede katter er ettertraktet.
Gjest Faerunpedia Skrevet 9. desember 2017 #3 Skrevet 9. desember 2017 Jo eldre jo vanskeligere, samt dersom de har kroniske sykdommer.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #4 Skrevet 9. desember 2017 Voksne, sky hannkatter som har gått ute en stund. Det er de som alltid blir igjen på hjelpesenteret vårt hvertfall. Gjerne helt sorte eller sort/hvite. Adopterte selv en sånn i fjor. Han var veldig sky og redd. Lå under sofaen i 4 måneder. Kom bare ut når vi ikke var der. Nå er han hele familiens kosegutt ❤️ Noen bruker enda lenger tid før de stoler på mennesker. Spørs hva de har opplevd. Jeg driver med innfanging og omplassering av katter på fritiden. Veldig givende! Anonymkode: edcff...be9 5
Gjest Selfie Skrevet 9. desember 2017 #5 Skrevet 9. desember 2017 Rart at sorte katter er så upopulære, syns de er flotte jeg. Ser ut som små pantere. Da blir det flere av samme sort som jeg har da😊 De er jo så gode. Sort og hvit hannkatt som trenger tålmodighet😊
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #6 Skrevet 10. desember 2017 Så bra at dere adopterer slike katter Jeg vil tenke gamle, sure, redde og "stygge" katter må være vanskeligst å omplassere. Du kan også spørre hvem som har vært der lengst. Anonymkode: d53c0...cf1 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #7 Skrevet 10. desember 2017 Aristokatter såklart 😊 Anonymkode: c3fa8...039 1
Nerine_ Skrevet 11. desember 2017 #8 Skrevet 11. desember 2017 Hos "vår" dyrebeskyttelse skrev de engang på siden sin at svarte katter er de som er minst "populære", jeg skjønner ikke hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #9 Skrevet 11. desember 2017 Jeg blir så glad når noen bevisst går etter de minst ettertraktede! Vi mennesker har en tendens til å stille store krav til at dyr skal være akkurat som bestilt, og da er det vanskelig for mange katter å nå opp. Anonymkode: 7825e...860 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #10 Skrevet 11. desember 2017 Jo mørkere, jo vanskeligere. Har en mørk tricolor i fosterhjem nå, korthåret silkemyk pels, kosen, snill, leken, 14 uker, ingen som har vært interessert i henne. Hadde en lodden oransje gutt også, veldig sky og skeptisk, og var mange som ville ha han. Samtidig har jeg selv en svart langhåret, og alle som er innom kommenterer hvor fin han er... Anonymkode: 724f3...dd9
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #12 Skrevet 11. desember 2017 Eldre og svarte katter er minst populære. Anonymkode: e9fb9...64f
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #13 Skrevet 11. desember 2017 Vi har adoptert 3 katter (etter hverandre), to av de med helseutfordringer. Katt nummer tre fikk en allergisk reaksjon på medisin og døde av dette. De var alle fantastiske katter! Dessverre døde de altfor tidlig. Den eldste hadde vi bare i drøye 5 år. Etter at den siste katten døde mistet vi litt motet og kjøpte katt av en rase som er kjent for god helse. 2 av kattene var sorte og den siste var sort/hvit. Jeg synes sorte katter er nydelige og skjønner ikke hvorfor folk ikke vil ha dem! Anonymkode: 8079b...86e 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #14 Skrevet 11. desember 2017 Rart at svarte og hvite katter er så lite populære. Jeg kan ikke forstå det. De er jo de vakreste i mine øyne. Det merkelige er, at jeg aldri har møtt sinte og sure katter med denne fargekombinasjonen. Det er antakelig litt tilfeldig, men likevel. Derimot har jeg møtt et vell av pottesure og aggressive katter i andre fargevarianter. Jeg har spesielt dårlige erfaringer med helt hvite katter, hva nå det kan komme av... Anonymkode: 53ac6...982
Gjest Selfie Skrevet 12. desember 2017 #15 Skrevet 12. desember 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Rart at svarte og hvite katter er så lite populære. Jeg kan ikke forstå det. De er jo de vakreste i mine øyne. Det merkelige er, at jeg aldri har møtt sinte og sure katter med denne fargekombinasjonen. Det er antakelig litt tilfeldig, men likevel. Derimot har jeg møtt et vell av pottesure og aggressive katter i andre fargevarianter. Jeg har spesielt dårlige erfaringer med helt hvite katter, hva nå det kan komme av... Anonymkode: 53ac6...982 Det er riktig det, de sorte/sorte og hvite kattene er oftere menneskekjære enn andre. Det er noe genetisk som følger med pelsfargen, har lest en bok om det av katteforsker Bjarne Braastad. Det gjør det jo bare enda mer ubegripelig.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #16 Skrevet 13. desember 2017 For alle hunder og katter som trenger gode mennesker..... Anonymkode: ede41...8e4 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #17 Skrevet 13. desember 2017 På 11.12.2017 den 23.43, AnonymBruker skrev: Rart at svarte og hvite katter er så lite populære. Jeg kan ikke forstå det. De er jo de vakreste i mine øyne. Det merkelige er, at jeg aldri har møtt sinte og sure katter med denne fargekombinasjonen. Det er antakelig litt tilfeldig, men likevel. Derimot har jeg møtt et vell av pottesure og aggressive katter i andre fargevarianter. Jeg har spesielt dårlige erfaringer med helt hvite katter, hva nå det kan komme av... Anonymkode: 53ac6...982 Katten til mormoren min var en sånn som kunne koses med og plutselig angripe. Hun var svart og hvit.(Hun døde rundt 2007-08) Jeg mistenker i dag at hun hadde brystkreft. Hadde gått på P-piller gjennom hele sitt lange liv og var sikkert full i kreft og smerter da hun døde og det er grunnen til hvorfor hun var sånn. Den svarte og hvite korthåra hannkatten jeg har i dag er verdens fineste og snilleste. Gjennom 13 år har han aldri frest til ett menneske og aldri klort. Men det er min sære langhåra svarte hannkatt som får mest oppmerksomhet. Han som vil det minst Anonymkode: 7380d...db3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #18 Skrevet 13. desember 2017 9 minutter siden, AnonymBruker said: Katten til mormoren min var en sånn som kunne koses med og plutselig angripe. Hun var svart og hvit.(Hun døde rundt 2007-08) Jeg mistenker i dag at hun hadde brystkreft. Hadde gått på P-piller gjennom hele sitt lange liv og var sikkert full i kreft og smerter da hun døde og det er grunnen til hvorfor hun var sånn. Den svarte og hvite korthåra hannkatten jeg har i dag er verdens fineste og snilleste. Gjennom 13 år har han aldri frest til ett menneske og aldri klort. Men det er min sære langhåra svarte hannkatt som får mest oppmerksomhet. Han som vil det minst Anonymkode: 7380d...db3 Så familien gadd ikke å sjekke den stakkars katten??😭 Anonymkode: ede41...8e4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #19 Skrevet 13. desember 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Katten til mormoren min var en sånn som kunne koses med og plutselig angripe. Hun var svart og hvit.(Hun døde rundt 2007-08) Jeg mistenker i dag at hun hadde brystkreft. Hadde gått på P-piller gjennom hele sitt lange liv og var sikkert full i kreft og smerter da hun døde og det er grunnen til hvorfor hun var sånn. Den svarte og hvite korthåra hannkatten jeg har i dag er verdens fineste og snilleste. Gjennom 13 år har han aldri frest til ett menneske og aldri klort. Men det er min sære langhåra svarte hannkatt som får mest oppmerksomhet. Han som vil det minst Anonymkode: 7380d...db3 Katten til din mormor var jo antakelig syk, og da er det vel ikke så rart at den ble utilregnelig. Det er svarte og hvite korthårede katter jeg hadde i tankene i innlegg nr #14, og som jeg har gode erfaringer med. Så at hannkatten din er snill, det overrasker meg ikke. Ellers har jeg dessverre ikke så godt inntrykk av katter generelt. Synes de fleste katter er ganske lunefulle. Anonymkode: 53ac6...982
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #20 Skrevet 16. desember 2017 Adopterte en veldig gammel og utmagret hannkatt i sommer. Han hadde gått ute i 12 år eller lenger, vi vet at han er over 12 år, men ikke akkurat hvor gammel. Han kan være over 15 år for alt vi vet...Han sov de 3 første månedene etter han kom her og han var asosial og hugget etter oss. Nå leker han, kurrer, prater og koser hele tiden <3 Gamle katter går ofte rett til avliving, det er få som orker å hjelpe de gamle sliterne. I mine øyne er det de som fortjener det mest av alle. De fortjener en oppreisning etter et skikkelig hardt liv ute. Anonymkode: 5b647...c08 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå