Gå til innhold

Gjøre ferdig en Bachelor i Økonomi og Administrasjon, eller konvertere den til en "Fri" Bachelorgrad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

For 1.5 år siden var jeg ferdig med Ingeniørutdanningen, da innen prosessteknikk, og det ble svært vanskelig å finne seg jobb. Av de mulighetene jeg hadde for Master, og som Jobbmarkedet var, så valgte jeg heller å bygge på innen ledelse, ta Teknologi og Ledelse virket som en fin kombinasjon. 

Nå har jeg 90 studiepoeng inne Øk. Adm, og fagene er forferdelig kjedelige. Noen er ganske spennende, slik som prosjektstyring, ledelse, entreprenørskap, finans, osv. Mens de rene regnskapsfaga, mikro / makroøkonomi, o.l får meg til sovne av. Jeg kommer aldri til å jobbe som revisor, eller innen revisjon, og kommer nok ikke til å jobbe noe innen generell økonomi eller administrasjonsfag. 

MEN! Jeg snakket med de på skolen, og de fortalte meg at jeg kunne få en ny Bachelorgrad i frie fag, da en slik ville kreve 90 nye studiepoeng, dersom jeg allerede hadde en Bachelorgrad fra før. Den nye Bachelorgraden vil vel egentlig ikke ha noen offisiell tittel så vidt jeg vet, men fagene vil jo være en kombinasjon av de fra forrige grad (som jeg kan velge), samt de jeg har fullført på Øk.Adm. 

Jobbmarkedet har tatt seg opp siden jeg var ferdig, og ser et par jobber her og der. Dersom jeg tar 30 studiepoeng til, så vil jeg også ha nok til å f.eks studere Siviløkonom i framtiden, da jeg har alle de økonomifagene som kreves til opptak for det. 

Hva tenker dere? Gå 1.5 år til med skole, "cashe" ut en litt mer anonym Bachelorgrad, eller gjøre dette skoleåret ferdig, dvs. avslutt til Sommeren. 

Noen som har en slik fri Bachelorgrad?  

Anonymkode: 09fe5...e80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg ville huske på, er at du vil måtte bruke mer tid på å selge inn en fri bachelor enn en grad arbeidsgiver vet hva inneholder. Det er ikke sikkert det er en ulempe, men det er viktig å være klare over. 

Anonymkode: 32dfc...655

• Liker 1
Skrevet

Det er sant. Vet ikke helt hva en skal kalle den på CV, med tanke på tittel. Har sett en del CV med noe jeg mistenker er liknende, da de har kombinasjoner som "Økonomi, Ledelse, Teknologi". Har forøvrig merket at slikt virker å være mer utbredt i utlandet. 

Anonymkode: 09fe5...e80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...