Gå til innhold

Bekjent i USA har på sosiale medier gitt tydelige tegn på at h*n er suicidal. Hva gjør jeg???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En bekjent av meg i USA har lagt ut ting på både Twitter og Instagram i kveld som er sterke tegn på at vedkommende sliter med sterk depresjon og i verste konsekvens er suicidal.  Det har kommet få svar og de som har kommet virker ikke som de tar det like seriøst som meg, så jeg tenker at jeg kanskje overreagerer.  Vi har ikke kontakt utenom SoMe, så det er sikkert mye jeg ikke vet, men det bekymrer veldig siden vedkommende indirekte har sagt at h*n er deprimert og føler at livet ikke er verdt å leve flere ganger de siste ukene.  Hva kan/bør jeg gjøre?

Anonymkode: fe78e...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med de riktige instansene i usa. Så får de hjulpet han.

Anonymkode: 8c3e7...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ingen direkte relevant og jeg aner ikke hva jeg hadde gjort i din situasjon. Men når ikke de nærmeste reagerer, så er jeg tilbøyelig til å tro at det ikke er din jobb å rydde opp her.

For øvrig har jeg en del FB-venner fra USA, og mange av dem er jo fullstendig grenseløse i hva de legger ut :sjokk:  Her luftes vanskelige barn med og uten forstoppelse og adferdsproblemer, udugelige ektefeller og intime helseproblemer (fysisk og psykisk) helt uten filter. Hvis det er vanlig å være mer åpen på Facebook har man kanskje en høyere terskel for hva man reagerer på?

Anonymkode: ffb12...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.   Vedkommende er mer ufiltrert og deler langt mer personlige ting i sosiale medier enn hva jeg er vant til at mine norske venner gjør, a la det som beskrives i innlegg #3.  Ettersom ingen venner/familie virket som de reagerte valgte jeg å bare følge med på avstand og det virker som det går bedre, i går var det middag med venner og juleshopping på tapeten.

ts

Anonymkode: fe78e...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...