Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg tatt for gitt på jobben. Sikkert min egen feil, men føler at en klok sjef hadde sett at jeg egentlig strekker meg lang utover konfortsonen... Idag har vi hatt julebord. Jeg har hatt mine faste oppgaver + forberedelser og innkjøp. Under julebordet er det masse oppgaver - får aldri slappet av og kost meg. Attpåtil er det taxi hjem før 500 kr. For å være på jobb hele kvelden! Kjenner jeg er sliten og lei...

Anonymkode: 6b297...a21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sier du til neste år at du regner med at noen andre kan ta det i år siden du tok det i fjor ;)

En klok sjef hadde kanskje sett det, men alle sjefer er ikke kloke, og da må man ta ansvar selv. Det er fullt mulig å si nei og sette grenser uten å være sur eller vanskelig.

Alternativet er å ende opp som en kollega av meg, som har endt opp med en del slike oppgaver som hun mener ikke er hennes jobb, men så har det bare "blitt sånn". Hver eneste gang surmuler og klager hun til de som jobber nærmest henne, men gjør det likevel.

Eller er dette en metafor for å være mamma i juletiden, siden den står på "Barn og familie"? :ler:

Anonymkode: 388f2...a1b

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da sier du til neste år at du regner med at noen andre kan ta det i år siden du tok det i fjor ;)

En klok sjef hadde kanskje sett det, men alle sjefer er ikke kloke, og da må man ta ansvar selv. Det er fullt mulig å si nei og sette grenser uten å være sur eller vanskelig.

Alternativet er å ende opp som en kollega av meg, som har endt opp med en del slike oppgaver som hun mener ikke er hennes jobb, men så har det bare "blitt sånn". Hver eneste gang surmuler og klager hun til de som jobber nærmest henne, men gjør det likevel.

Eller er dette en metafor for å være mamma i juletiden, siden den står på "Barn og familie"? :ler:

Anonymkode: 388f2...a1b

Erfarer dessverre at det å være på tilbudssiden ikke lønner seg i det hele tatt... Man prøver å være hjelpsom, men så blir man utnyttet... 

Ts

Anonymkode: 6b297...a21

Skrevet

Jeg ville levert reiseregning på taxituren med begrunnelsen om at du faktisk var «på jobb». 

Så kanskje sjefen forstår litt mer. 

Det kan jo hende han tror du liker denne oppgaven, og synes det er gøy?

Anonymkode: 971c8...d7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...