AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #1 Skrevet 9. desember 2017 Jeg tror jeg trenger litt synsing utenfra, kanskje noen ser noe jeg ikke ser i vår situasjon. Jeg har 3 barn på 6 år, 8 år og 5 måneder. Dette gjelder de 2 største, og det har vært slik lenge før nr 3 var inni bildet. De er friske, oppegående barn. Jente 6, gutt 8. Gode venner med samme interesser, jenta er litt gutte-jente. De er ganske avhengige av hverandre, men kan også krangle så busta fyker! Og her ligger litt av kjerne-problemet. De 2 sammen er som bensin på bålet. De er helt ustyrlige ilag. En tur på butikken er et mareritt. De løper og tuller og hører ikke etter. Hjemme er de like viltre. Det er ikke fartsnivået som er problemet sånn sett, det er at de hører absolutt ikke etter! Det merkelige er, drar jeg noen steder med 1 av dem, er de som lam. Jeg hadde jenta med på frisørtime mens jeg ble klippet, og hun satt så fint i ro og så på film, eller gikk rolig rundt. Forrige time var de begge med, og hele salongen holdt på bli rasert. De skulle klatre på stoler og se inn på bakrom. Jeg fatter det ikke. Tidligere i dag var gutten med meg på butikken, han gikk rolig rundt sammen med meg og hjalp meg finne det vi trengte. Det er som 2 forskjellige unger hver for seg eller ilag. Og de er jo mest sammen, men jeg kjenner jeg blir litt sliten. Hva kan jeg gjøre for å roe dem ned sammen, og høre etter? De egger hverandre opp før det tilslutt ender opp med en sinte-mamma og uhygge. Jeg er litt rådløs. Anonymkode: aa33e...a51
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #2 Skrevet 9. desember 2017 Det er sikkert et dumt spørsmål, men har du satt deg ned sammen med de, og spurt hvorfor det er sånn? Kanskje dere i fellesskap finner problemet, og en løsning? Anonymkode: 19982...894
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #3 Skrevet 9. desember 2017 Du er ikke alene!!! Hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg trodd dette handlet om meg og mine. Jeg tuller ikke kjønn, alder og oppførselen du beskriver på butikk/hjemme når de er sammen eller alene, er HELT lik!! Eneste forskjellen er at her er bittelillesøsken litt eldre.. Jeg drar så og si aldri på butikken med mer enn en. Synd, men sånn må det være. De oppfører seg som ville dyr og det blir bare kjefting😒 Si ifra hvis du finner en mirakelløsning😅 Anonymkode: 65c70...76c 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #4 Skrevet 9. desember 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jeg trenger litt synsing utenfra, kanskje noen ser noe jeg ikke ser i vår situasjon. Jeg har 3 barn på 6 år, 8 år og 5 måneder. Dette gjelder de 2 største, og det har vært slik lenge før nr 3 var inni bildet. De er friske, oppegående barn. Jente 6, gutt 8. Gode venner med samme interesser, jenta er litt gutte-jente. De er ganske avhengige av hverandre, men kan også krangle så busta fyker! Og her ligger litt av kjerne-problemet. De 2 sammen er som bensin på bålet. De er helt ustyrlige ilag. En tur på butikken er et mareritt. De løper og tuller og hører ikke etter. Hjemme er de like viltre. Det er ikke fartsnivået som er problemet sånn sett, det er at de hører absolutt ikke etter! Det merkelige er, drar jeg noen steder med 1 av dem, er de som lam. Jeg hadde jenta med på frisørtime mens jeg ble klippet, og hun satt så fint i ro og så på film, eller gikk rolig rundt. Forrige time var de begge med, og hele salongen holdt på bli rasert. De skulle klatre på stoler og se inn på bakrom. Jeg fatter det ikke. Tidligere i dag var gutten med meg på butikken, han gikk rolig rundt sammen med meg og hjalp meg finne det vi trengte. Det er som 2 forskjellige unger hver for seg eller ilag. Og de er jo mest sammen, men jeg kjenner jeg blir litt sliten. Hva kan jeg gjøre for å roe dem ned sammen, og høre etter? De egger hverandre opp før det tilslutt ender opp med en sinte-mamma og uhygge. Jeg er litt rådløs. Anonymkode: aa33e...a51 Å begynne med dette når de to har blitt 6 og 8 år krever mye mer av deg enn om du hadde begynt da den eldste begynte å gå selv i butikken. Hvordan er begge to sammen når de går i butikker med far? Din måte å opptre i butikkene og hva de aksepterer er det dine barn kjenner. Skal du endre så må du bli konsekvent, klar og tydelig. Anonymkode: fc622...6f9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #5 Skrevet 9. desember 2017 De var ikke sånn når de var små. Jeg kan ikke si nøyaktig når det begynte å skli ut. Konsekvenser og avtaler fungerer der og da, men så er alt glemt. TS Anonymkode: aa33e...a51
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #6 Skrevet 9. desember 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er sikkert et dumt spørsmål, men har du satt deg ned sammen med de, og spurt hvorfor det er sånn? Kanskje dere i fellesskap finner problemet, og en løsning? Anonymkode: 19982...894 Å jada. Vi har snakket opp og ned og i mente om dette. Vi lager avtaler og alle lover bot og bedring. Men det holder i en dag eller 3. TS Anonymkode: aa33e...a51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå