Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge hadde du vondt nedentil etter fødsel? Og hvor vondt var det?

Er det sånn at det er ømt og ubehagelig, eller er det direkte vondt? Er det sånn at å gå i trapper eller løfte eller noe annet man gjør ofte gjør ekstra vondt, eller er det mer konstant vondt?

Jeg trenger å forberede meg på mange sider med det å få barn kjenner jeg.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel helt ann på fødselen tenker jeg :) Har hørt om de som er helt fin kort tid etter. Jeg derimot, ble klippet og barnet tatt med tang, hadde vondt i ca 2 måneder og sleit med å sitte de første ukene. Men det gikk seg til, det er faktisk sant som de sier, man"glemmer" det meste. 

Skrevet

Hadde en normal fødsel uten ett eneste sting etterpå - men det var vondt. Det var veldig ømt og utrolig sårt. 

Veldig rar sammenligning men har du hatt skikkelig rå, heftig, hard sex uten glidemiddel noen gang? For meg var det akkurat samme ømheten og sårheten bare x10. Tissing svei som bare det, og det var vondt å sitte den første uken. Gåing, ståing og bevegelse gjorde det hverken bedre eller verre. Det var konstant vondt; men sitting var verre :) Det begynte å avta etter bare 3-4 dager og gikk gradvis over. Etter 14 dager kjente jeg nesten ingenting.

Anonymkode: 31c96...65d

• Liker 2
Skrevet

Fås det kjøpt bedøvende/smertedempende "gel", krem eller salve å smøre på for å dempe disse smertene? Noen som vet/har prøvd? 

Anonymkode: 194be...fa6

Skrevet

Etter førstemann så var jeg tipp topp med en gang. Etter andre mann tok det ca et døgn, følte meg da mørbankt.

Anonymkode: 4c6fd...efd

Skrevet

Jeg hadde faktisk ikke noe smerter nedentil, var litt øm i et par dager, men var ikke noe problem å slenge meg ned i stolen 2 timer etter fødsel. Hadde en enkel fødsel og fødte uten noe problem, revnet ikke og måtte ikke sy noe. Kunne gjøre alt som jeg vanligvis gjør uten noe ubehag av noe slag. :) 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Etter førstemann så var jeg tipp topp med en gang. Etter andre mann tok det ca et døgn, følte meg da mørbankt.

Og jeg fikk et lite klipp med første, og vakum. Såkalt halv kopp.

Hadde ikke problemer med å sitte, gå osv osv. 

Med andre så skjedde ting fort, barnet satt fast så jeg ble tøyd, bretta på osv. Det kom heldigvis uten vakum. Sikker pga herjingen med meg at jeg følte meg mørbanka.

Skrevet

Jeg kan ikke huske at det var vondt etterpå. Ikke i det hele tatt faktisk.

Anonymkode: 0ecfe...c73

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble sydd to sting. Tisset i dusjen i et par dager, fordi det gjorde vondt når jeg tisset, ellers var det ikke noe vondt. Hoppet blant annet på trampoline fire dager etter fødselen og det gikk helt fint. Sex etter to uker og det gikk også helt fint. 

Anonymkode: 24718...79c

Skrevet

Måtte sy og selve arret er fortsatt ømt 2 måneder etterpå. Merker også at noe er annerledes om jeg tar et langt steg til siden f.eks. Har ikke fått til å ha sex ennå.

Anonymkode: 39b9f...42d

Skrevet

Første gang var det ømt de første 2 døgnene, men jeg klarte fint å sitte, gå og gå på do uten noe problem. Andre gang var det helt fint med en gang.

Anonymkode: 31553...bfa

Skrevet

4-5 måneder 

Anonymkode: 3469f...71c

Skrevet

Oi, ser det er veldig forskjellig da. Håper jeg er heldig, men får vel forberede meg på det verste. Da kan det hvertfall bare bli positiv overraskelse. 

Skrevet

Med første ble jeg klippet, og da var det ordentlig vondt en god stund og ubehagelig lenge. Med nr2 ble jeg ikke klippet, bare et par sting. Nesten ikke vondt i det hele tatt.

Anonymkode: 39c67...e7e

Skrevet

Med første var det vondt i mange uker. Med de to andre merket jeg veldig lite, det var ømt en stund, men ikke plagsomt på noe vis.

Skrevet

Jeg både revnet (litt) og ble klippet. Babyen ble tatt med tang, noe som skal bære særlig vondt for mor. De sydde også litt skjevt slik at jeg fikk bredere sårksnt enn nødvendig  På sykehuset fikk jeg smertestillende. Hadde en del vondt likevel. Mest når jeg satte meg ned, flyttet meg på stolen e.l. Dag 3 kuttet jeg ut mesteparten av smertestillende, men så begynte det plutselig å være intenst vondt å tisse. Løste det ved å sprute vann mens jeg tisset (fra sportsflaske) eller tisse i dusjen + drikke veldig nye vann for å tynne ut urinen. Jeg fikk ekstra sjekk hod jordmor foe å se st slt var som det skulle, for det skal ikke være så veldig vondt. Der fikk jeg tips om isbind, hygienen m.m., men fikk ikke bruk foe det. Mot slutten av dag 4 var jeg (relativt plutselig) hekt fin.

Sex er fortsatt litt vondt, 3 mnd etter fødsel.

Anonymkode: b70c2...6a2

Skrevet

Klipparret er fortsatt ømt når jeg tar på det, forresten.

Anonymkode: b70c2...6a2

Skrevet
18 timer siden, neon_sun skrev:

Det kommer vel helt ann på fødselen tenker jeg :) Har hørt om de som er helt fin kort tid etter. Jeg derimot, ble klippet og barnet tatt med tang, hadde vondt i ca 2 måneder og sleit med å sitte de første ukene. Men det gikk seg til, det er faktisk sant som de sier, man"glemmer" det meste. 

Snakk for deg selv. Jeg er 8 med. etter fødselen nå og har ikke glemt noe.

Hadde ordentlig vondt i underlivet 2-3 uker kanskje, etter det var det bare ubehagelig. Jeg ble klippet og sydd. Ellers, vondt å løfte/vippe vognen opp og ned av fortauskanter, vondt å stå og gå, vondt å ha sex i en 3-4 mnd. Har fremdeles vondt i rygg og bekken i dag, får behandling for dette, pådro meg prolaps under graviditeten...

Anonymkode: 7e5c2...0bf

• Liker 1
Skrevet

Med første måtte jeg sy et par sting og var litt øm i fire-fem dager. Med andremann fikk jeg ingen rifter og hadde ikke vondt i det hele tatt. Kunne fint hatt sex samme dagen føltes det som. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk for deg selv. Jeg er 8 med. etter fødselen nå og har ikke glemt noe.

Hadde ordentlig vondt i underlivet 2-3 uker kanskje, etter det var det bare ubehagelig. Jeg ble klippet og sydd. Ellers, vondt å løfte/vippe vognen opp og ned av fortauskanter, vondt å stå og gå, vondt å ha sex i en 3-4 mnd. Har fremdeles vondt i rygg og bekken i dag, får behandling for dette, pådro meg prolaps under graviditeten...

Anonymkode: 7e5c2...0bf

Okei, var kanskje litt bastant der. Men jeg hadde en hard fødsel, ble klippet og sydd, knakk halebeinet, hadde traumer slik at jeg ikke klarte å ha sex på 6 måneder osv... Likevel sitter jeg her og er gravid igjen. Det er med skrekkblandet fryd, men jeg må på et vis ha kommet over den største kneiken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...