Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har funnet ut noe skummelt.

Det finnes jo ikke lenger noen kalkulator ute på markedet (alt fra IKEA til Europris via Nille) som selger kalkulatorer uten minne.

Det står på alle samme bakpå noe om hvordan minnefunksjonen fungerer.

Alle kalkulatorer jeg har også tilbake i tid har M-knappene, som brukes for å lagre f.eks. formler osv.

Hvordan skal... noen som helst student få godkjent sitt eneste hjelpemiddel på eksamen når vi i 2017 ikke har uten-minne kalkulatorer?

Anonymkode: 0534c...929

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha kalkulator med minne, men du må tømme minnet og vise der til vaktene. Minner tømmes enten med en spesiell kombinasjon av knapper eller ved å stikke en penn inn i et lite hull på baksiden u noen sekunder. Da får du 'memory cleared' el.l. frem på skjermen.

Skrevet

Jeg vet jo ikke engang hvordan man aktiverer minnet. Hvordan kan man da vise vaktene at man tømmer minnet?

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet jo ikke engang hvordan man aktiverer minnet. Hvordan kan man da vise vaktene at man tømmer minnet?

Jeg er sikker på at du klarer Google deg frem til det. Se på det som en prekvalifisering til eksamen. :ler: 

Arbeidsgivere setter pris på løsningsorienterte ansatte.. 

Anonymkode: f18f7...4c4

Skrevet

Har en casio- med minnet, har aldri brukt minnet, og vet heller ikke hvordan man skal bruke det. Så lenge duu ikke lagrer noe der, ds er det tomt. Ikke tenkt på det.

Anonymkode: cf2b4...f7e

Skrevet

Nå er det jo ganske stor forskjell på det svært begrensede minnet i feks M-knappen på en Casio fx-82EX, og notatminnet i den grafiske kalkulatoren vi hadde på videregående...

Anonymkode: 4b228...aee

Skrevet

Skolen har da vanligvis oppgitt de kalkulatorene man får lov til å bruke. Sjekk det opp og bestill en av de som er godkjent. Vanskeligere er det ikke. 

Anonymkode: ff6b8...ad9

Skrevet

Tillatte hjelpemidler på eksamen: Enkel kalkulator uten minne.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tillatte hjelpemidler på eksamen: Enkel kalkulator uten minne.

Hvilke kalkulatorer om er godkjent står jo på et annet sted på nettsiden til utdanningsinstitusjonen. Har du i det hele tatt prøvd å lete? Hvor studerer du? 

Skrevet

Det står bare det?

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står bare det?

Hvor studerer du?

Skrevet

Jeg tok bed.øk. i fjor og hadde med min vanlige casiokalkulator. Jeg eller noen andre har aldri blitt bedt om å kontrollere kalkulatorer på eksamen. Visste ikke en gang at det var minnefunksjon.

Skrevet

Jeg har tatt fag hvor kalkulator var tillatt (/nødvendig) hjelpemiddel ved tre ulike, norske universiteter, og alle har oppgitt navn på spesifikke modeller/modellserier som har vært tillatt. Typisk Casio fx-82EX og tidligere utgaver av denne, og feks. TI BA II Plus.

Anonymkode: 4b228...aee

• Liker 1
Skrevet

Det betyr at du må slette minne. Sto dette når jeg skulle ha eksamen også og da slettet vi minne. Trykker en kulepenn inn i det lille hullet bak 

Anonymkode: 6e98c...701

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...