Gå til innhold

Krisehjelp til tørre og sprukne hender?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger seriøst hjelp til et par alt for tørre, sprukne hender. Jeg jobber i helsevesenet og må da vaske og desinfisere hendene veldig ofte gjennom hver vakt, at det er vinter og kaldt hjelper ikke på situasjonen akkurat. Hendene er såre og ømme, og området rundt neglene ser ikke ut fordi det sprekker så lett :grine: Noen som har tips til produkter som virker kjapt og effektivt?

Anonymkode: d43d5...d24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cabaderm, men du må smøre ofte når du hele tiden vasker hendene

Anonymkode: 720d9...cc2

Skrevet

AgroSan

Anonymkode: 78edc...03b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Cabaderm, men du må smøre ofte når du hele tiden vasker hendene

Anonymkode: 720d9...cc2

Karbamidprodukter skal ikke brukes på sprukken hud. Karbamid forhindrer at sår gror og virker dermed mot sin hensikt. 

Locobase Repair er dyr men effektiv om du smører 2 til 3 ganger i døgnet gjerne i kobinasjon med Avene cold creme eller Eucerin sin håndkrem med rød kork. Apotekvare. Har dere ikke smøremidler til ansatte på avdelingen?

Anonymkode: 08d35...8f2

Skrevet

Kremen Utrolig, helt awsome!:)

Skrevet

God gammeldags og billig vaselin. Smør på ganske BEA lag når du legger deg. Kan være greit å ta på tøyhansker utenpå. Men 3-4 netter med det gjør at min tørrhet blir mye bedre. 

Kan du bruke hansker på jobb i stedenfor sprit og vask? 

Anonymkode: 873ce...e9c

• Liker 1
Skrevet

jeg jobber i helsesektoren selv, og vasker/spriter hendene MYE. å i tillegg til vinter, så blir hendene utrolig tørre. er derfor også på utkikk etter en god håndkrem, som ikke er så altfor fet.. så man kan smøre seg etter hver vask..

Gjest Raptuza
Skrevet

Denne er god og ikke for fet i konsistensen:

ahava-mineral-hand-cream-sea-kissed.jpg

Skrevet

Er hendene mine skikkelig tørre bruker jeg Mentholatum håndkrem. Smører godt på om kvelden slik att det får trekke godt inn. Er det riktig ille bruker jeg Mentholatum salve.

Anonymkode: ed50c...24b

Skrevet

Eucerin har en veldig god krem/lotion: Eucerin Sensitive Skin pH5 Skin-Protection Lotion.

Den fås både med og uten parfyme, jeg bestiller alltid den uten parfyme. Hvis apoteket ditt kun har den parfymerte i hyllene, kan de altså uten problem bestille inn den uparfymerte for deg.

Anonymkode: 4087a...588

Skrevet
På 9.12.2017 den 22.11, AnonymBruker skrev:

Er hendene mine skikkelig tørre bruker jeg Mentholatum håndkrem. Smører godt på om kvelden slik att det får trekke godt inn. Er det riktig ille bruker jeg Mentholatum salve.

Anonymkode: ed50c...24b

Svir ikke det?

Anonymkode: 8c211...240

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...