AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #1 Skrevet 8. desember 2017 Mannen og jeg skal skilles nå, vi har tre gutter på 6, 8 og 11 år. Jeg har ikke råd til all verdens, men det viktigste er at vi blir boende i samme område som nå. Det jeg har råd til er en leilighet med to soverom. Hvordan best løse dette? Jeg tenker at jeg kan sove på sofaen den uken barna er hos meg. Men hvordan innrede barnerommene?? Den uken jeg ikke har barn skulle jeg jo helst sett at jeg har en ordentlig dobbeltseng i tilfelle jeg skulle få meg kjæreste eller noe. Vil ikke bli det samme som å ligge i et av barnas senger lissom. Jeg trenger litt innspill på hvordan løse dette best mulig. Noen som har forslag?? Anonymkode: 047f5...e02
Torelli Skrevet 8. desember 2017 #2 Skrevet 8. desember 2017 Ville innredet et rom til eldste med f.eks 120 seng og skrivepult/stort kleskap du og han kan dele. Et typisk gutterom til de to minste. 7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #3 Skrevet 9. desember 2017 Hva med familiekøye på det ene rommet og uttrekkbar brisk på det andre? Anonymkode: b7072...2e9 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #4 Skrevet 9. desember 2017 Hva med sovesofa (dobbelseng) eller skapseng i stua.. er vel ikke akkurat digg verken for deg, sønn og Evnt ny partner at du har deg i din sønns seng? Anonymkode: 99152...bc9 16
Arkana Skrevet 9. desember 2017 #5 Skrevet 9. desember 2017 (endret) Sovesofaer er jo vanligvis ikke særlig behagelige å bruke som permanent seng og som du sier trenger du privatliv også. Jeg hadde nok rett og slett latt barna dele det største rommet (en køyeseng og en vanlig seng) og tatt det minste soverommet. Soverommene bruker jo vanligvis kun til soving ettersom barna blir litt eldre og på dagtid kan dere fordele dere rundt i leiligheten ut fra hva dere vil gjøre, om dere vil ha privatliv e.l. Endret 9. desember 2017 av Arkana 15
Oardnji Skrevet 9. desember 2017 #6 Skrevet 9. desember 2017 4 minutter siden, Arkana said: Sovesofaer er jo vanligvis ikke særlig behagelige å bruke som permanent seng og som du sier trenger du privatliv også. Jeg hadde nok rett og slett latt barna dele det største rommet (en køyeseng og en vanlig seng) og tatt det minste soverommet. Soverommene bruker jo vanligvis kun til soving når barna ettersom barna blir litt eldre og på dagtid kan dere fordele dere rundt i leiligheten ut fra hva dere vil gjøre, om dere vil ha privatliv e.l. Støtter denne. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #7 Skrevet 9. desember 2017 13 minutter siden, Arkana skrev: Sovesofaer er jo vanligvis ikke særlig behagelige å bruke som permanent seng og som du sier trenger du privatliv også. Jeg hadde nok rett og slett latt barna dele det største rommet (en køyeseng og en vanlig seng) og tatt det minste soverommet. Soverommene bruker jo vanligvis kun til soving ettersom barna blir litt eldre og på dagtid kan dere fordele dere rundt i leiligheten ut fra hva dere vil gjøre, om dere vil ha privatliv e.l. Skapseng er en vanlig seng- . Madrassen er det avgjørende .. ellers ville jeg sett på mulighetene for en leilighet m to soverom m mulighet for å glasse inn balkong.. da får man plutselig et rom.. Anonymkode: 99152...bc9 3
Arkana Skrevet 9. desember 2017 #8 Skrevet 9. desember 2017 Fordelen med at mor har eget rom er også at når barna har venner på besøk kan de bruke stuen til leking, TV, spilling o.l. mens mor kan trekke seg tilbake på eget rom, se TV der eller annet. 9
solmåneogstjerner Skrevet 9. desember 2017 #9 Skrevet 9. desember 2017 Jeg har to soverom. De to eldste deler rom, og jeg deler med den minste, som er litt yngre enn din yngste. Jeg har plass til dobbeltseng 😊
Ulrikke Skrevet 9. desember 2017 #10 Skrevet 9. desember 2017 Her ville jeg ha latt de to yngste dele rom med køyeseng, latt eldste få eget rom (med uttrekkbar seng sånn at den kan bli dobbel, datteren min har en sånn, fra Ikea) og selv sovet på sovesofa (investert i en skikkelig overmadrass feks) i stua, evt en skapseng. Sånn ellers kjenner jeg ei som har to døtre hvor den yngste er som din eldste, og de deler soverom hos henne. Det går uten problemer, avtalen er at den som har besøk har "rett" på stua. Men klart, det er enklere å flytte på to enn på tre
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #11 Skrevet 9. desember 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen og jeg skal skilles nå, vi har tre gutter på 6, 8 og 11 år. Jeg har ikke råd til all verdens, men det viktigste er at vi blir boende i samme område som nå. Det jeg har råd til er en leilighet med to soverom. Hvordan best løse dette? Jeg tenker at jeg kan sove på sofaen den uken barna er hos meg. Men hvordan innrede barnerommene?? Den uken jeg ikke har barn skulle jeg jo helst sett at jeg har en ordentlig dobbeltseng i tilfelle jeg skulle få meg kjæreste eller noe. Vil ikke bli det samme som å ligge i et av barnas senger lissom. Jeg trenger litt innspill på hvordan løse dette best mulig. Noen som har forslag?? Anonymkode: 047f5...e02 De to yngste deler rom og den eldste får eget rom. De innredes naturligvis som barnerom, dvs uten voksen dobbeltseng. Du skaffer deg skapseng i stua. Får du deg kjæreste, kan dere være hos denne når du ikke har barna. Anonymkode: 77efa...54d 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #12 Skrevet 12. desember 2017 Vi var 6 barn 2 foreldre i en kommunal leilighet med 2 soverom :-) vi løste det med at 3 unger sov i hvert rom og foreldrene i stuen. ingen innredning :-) Anonymkode: a653a...5d0 2
Gjest Mummijenta Skrevet 12. desember 2017 #13 Skrevet 12. desember 2017 Hva med å kun ha to barn hjemme av gangen, så kan de dele et rom og en køyeseng? Så kan dere heller skifte på hvem av de som kommer på besøk.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #14 Skrevet 12. desember 2017 Er det din leilighet så du kan herje rundt som du vil? Eventuelt en ok huseier? Isåfall, er det noen av soverommene som har et dobbelt vindu slik at det lar seg gjøre å sette opp lettvegg mellom disse vinduene og splitte rommet i to? Eventuelt om stuen har flere vinduer og er stor nok til at det kan lages et ekstra rom? Det må være vindu for at soverommet skal være lovlig. Det å sette opp en lettvegg er ikke veldig vanskelig, koster ikke veldig mye, og kan gjøres som et helgeprosjekt hvis du får med deg noen som er litt handy. Du trenger bare noen stendere, litt MDF smartpanel, en dør, litt spiker/plugger/skruer eller annet festemateriell og noen lister. Og selvfølgelig tilgang til verktøy. Hvis du er litt lur med hvor du skrur fast bolter og slikt når du monterer så kan den også fjernes igjen senere uten å sette spor etter seg. En jeg kjenner laget en vegg som nesten bare sto løst over gulvet uten å være skrudd ned gjennom gulvet eller boret fast i taket. Den var bare festet lett i veggene helt oppe og nede slik at etter den ble demontert, så dekket listene over skruemerkene der hvor veggen var festet. Det var ikke mulig å se at det hadde stått en midlertidig vegg der. Anonymkode: aca72...615
Gjest GoldenLioness Skrevet 12. desember 2017 #15 Skrevet 12. desember 2017 9 timer siden, Mummijenta skrev: Hva med å kun ha to barn hjemme av gangen, så kan de dele et rom og en køyeseng? Så kan dere heller skifte på hvem av de som kommer på besøk. Tror nok alle barna har lyst å være samlet. Hvor stort er soverommet da. Tenker køyeseng med plass til tre. https://barnerommet.no/product/bibop-koyeseng-3/?gclid=EAIaIQobChMIs6XP5MKE2AIVDIwZCh2IZwCiEAQYAiABEgJXJ_D_BwE
Vera Vinge Skrevet 12. desember 2017 #16 Skrevet 12. desember 2017 10 timer siden, Mummijenta skrev: Hva med å kun ha to barn hjemme av gangen, så kan de dele et rom og en køyeseng? Så kan dere heller skifte på hvem av de som kommer på besøk. Huff nei, splitting av søsken på samvær syns jeg er så trist, så lenge foreldrene evner å ha alle barna samtidig. Jeg tror kanskje jeg ville latt de to eldste dele det ene rommet, og så hatt en dobbeltseng på den andre rommet og sovet sammen med den yngste der. 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #17 Skrevet 12. desember 2017 Jeg hadde latt barna dele det største rommet, og så hadde mitt rom+stua vært disponibelt til opphold når de var der. Hadde valgt køyeseng+enkeltseng på samme rom. På sikt og nå er det viktigere at du kan trekke inn på eget soverom om de avogtil har besøk/overnatting, og så kan de ha stua og rom for seg selv. Etterhvert kan det jo være at det blir mulig med ett ekstra soverom. Anonymkode: 7d497...20c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #18 Skrevet 12. desember 2017 14 hours ago, AnonymBruker said: Vi var 6 barn 2 foreldre i en kommunal leilighet med 2 soverom :-) vi løste det med at 3 unger sov i hvert rom og foreldrene i stuen. ingen innredning :-) Anonymkode: a653a...5d0 ellers kanskje slutte å få så mange barn når du ikke kan ta ansvar for de selv? Makkan. Anonymkode: 3cbba...460
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #19 Skrevet 12. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: ellers kanskje slutte å få så mange barn når du ikke kan ta ansvar for de selv? Makkan. Anonymkode: 3cbba...460 Åja! Så lurt..! *Makkan* Anonymkode: a607b...a44 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #20 Skrevet 15. desember 2017 2 og 1 på ett soverom, og ditt eget soverom Anonymkode: 9af2f...cfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå