Gå til innhold

Kaos... muslimsk jente + norsk gutt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette.. men jeg får prøve. For noen dager siden fikk jeg et kort fra en gutt hvor det står svart på hvitt at han har følelser for meg. Til gjengjeld har jeg ingenting imot gutten heller. Hører med til historien at vi stort sett møtes daglig og har kjent hverandre siden barndommen.

Det er bare det at han er (etnisk) norsk og jeg muslim. Jeg har alltid ment at bakgrunn osv ikke skal ha noen betydning, men så enkelt er det ikke. I min religion skal gutt og jente være med en tredjeperson inntil de blir gift. Og islam er min religion og jeg prøver å bli en god norskmuslim hver dag. Jaja trenger ikke maset om at tanken bare er å glemme...

Uansett, jeg og denne gutten skal finne på noe en dag sammen, men etter det skal jeg si at vi må ta det rolig. Vi er snart ferdig med vgs og forhåpentligvis kommer vi til å skilles da. Men om vi fortsatt skulle ha en greie etter studier tror jeg ingen i familien min hadde brydd seg. Samtidig vil jeg det beste for han, jeg bruker hijab daglig (trenger ikke være hinder altså), men likevel tar han sjansen, velger meg i stedet for andre jenter.

Jeg vil helst finne en middelvei. Mine foreldre vet det ikke, men mine så vidt eldre søsken har skjønt greia. De tar det rolig. Ellers skal vi i første omgang kun beholde vennskapet. Og ja, jeg ser på neg selv som selvstendig og ressurssterk, så vennligst ikke trekk inn undertrykkelse kortet. Vil understreke at det ikke er kulturen som er hinder her, men mer religion. Siden jeg tror på at alt har en mening, tror jeg reglene Allah har lagd for oss troende er der for en grunn også.

Råd, tips, erfaring, noen ord. Takk på forhånd.

Anonymkode: 84dee...2d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det som der kommer, ikke tenk for mye. Om ting skjer, så skjer det...

Skrevet

Hvorfor kan ikke muslimske jenter og norske gutter være sammen? Er det faren til jenten som blir sur?

Anonymkode: 597de...c69

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke muslimske jenter og norske gutter være sammen? Er det faren til jenten som blir sur?

Kanskje foreldrene (og resten av "klanen") allerede har sett seg ut en annen mann, som de krever at jenta skal gifte seg med? 

Anonymkode: 14c42...f7b

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Seksti prosent av nordmenn vil ikke ha en muslim i familien. Så det kan like godt være foreldrene til gutten som blir sure.

https://www.aftenposten.no/norge/i/Ol3V/6-av-10-er-negative-til-a-fa-en-muslim-i-familien

Anonymkode: e840f...e85

• Liker 7
Skrevet

Nei. Det er haram. Kvinner skal ikke være med ikke-muslimer. Det er haram.

Anonymkode: d097e...d63

Skrevet

Beklager TS her er det ikke mye å hente annet enn en masse fordommer og forestillinger om hvordan muslimer er og skal være.

Først jeg vil jeg anbefale deg å ta det rolig. La det være et vennskap en stund og se hvor det ender. Så er spørsmålet om religion som heller ikke er en nytt problem. Også blant norske er det mange forhold hvor den ene er ateist og den andre er kristen. Noen av disse forholdene fungerer og noen ikke. Man bør dermed tidlig lufte spørsmål om hvordan eventuelle barn oppdras og hvordan man vil tilpasse seg hverandre. Tilsvarende for norske om det er greit for den andre med kirkebryllup, dåp, aftenbønn med barna, at de går til søndagskole o.s.v.

Så må man selvfølgelig passe på når det gjelder sex. Hvis man ikke ønsker å ha sex før man er gift må man passe på unngå å komme i en situasjon hvor det er vanskelig å unngå. Det krever masse selvdisiplin. Parring er et meget sterkt instinkt oss alle. Når en er blitt glad i noen kan trangen til å parre seg plutselig bli ekstremt sterk og svært vanskelig å styre.

Anonymkode: 081c3...d8f

Skrevet

Er du for likestilling mellom menn og kvinner? Isåfall bør du kunne inngå forhold med norske gutter slik som dine muslimske brødre gjør med norske jenter. Det er utrolig at det skal være noe forskjellsbehandling her. Vi lever ikke på 1200 tallet forhåpentligvis.

Anonymkode: c8c91...9d6

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er du for likestilling mellom menn og kvinner? Isåfall bør du kunne inngå forhold med norske gutter slik som dine muslimske brødre gjør med norske jenter. Det er utrolig at det skal være noe forskjellsbehandling her. Vi lever ikke på 1200 tallet forhåpentligvis.

Anonymkode: c8c91...9d6

Hvis du snakker om likestilling i hjemmet er det mange norske menn som overlater alt husarbeidet til kona. Det er også yngre muslimske menn som gjør en bra innsats hjemme.

• Liker 2
Skrevet

Hyggelig at du er blitt såpass integrert at du faktisk vurderer norske ikketroende menn som mulige kandidater. Jeg personlig hadde ikke hatt problemer med at min sønn hadde stiftet familie med en muslimsk troende dame, jeg tror nok jeg hadde vært mer skeptisk til en praktiserende gutt i forhold til min datter, da jeg tror dette ville gitt begrensninger i hennes liv jeg ikke ønsket. 

Lykke til TS og tenk litt over at du ikke må gjøre det som er forventet av deg altid.     

• Liker 1
Skrevet

Det er godt mulig at familien til den muslimske kvinnen, rett og slett ikke aksepterer å få "vantro" ikke-muslimer inn i familien. 

Anonymkode: 14c42...f7b

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager TS her er det ikke mye å hente annet enn en masse fordommer og forestillinger om hvordan muslimer er og skal være.

Først jeg vil jeg anbefale deg å ta det rolig. La det være et vennskap en stund og se hvor det ender. Så er spørsmålet om religion som heller ikke er en nytt problem. Også blant norske er det mange forhold hvor den ene er ateist og den andre er kristen. Noen av disse forholdene fungerer og noen ikke. Man bør dermed tidlig lufte spørsmål om hvordan eventuelle barn oppdras og hvordan man vil tilpasse seg hverandre. Tilsvarende for norske om det er greit for den andre med kirkebryllup, dåp, aftenbønn med barna, at de går til søndagskole o.s.v.

Så må man selvfølgelig passe på når det gjelder sex. Hvis man ikke ønsker å ha sex før man er gift må man passe på unngå å komme i en situasjon hvor det er vanskelig å unngå. Det krever masse selvdisiplin. Parring er et meget sterkt instinkt oss alle. Når en er blitt glad i noen kan trangen til å parre seg plutselig bli ekstremt sterk og svært vanskelig å styre.

Tusen takk for svar. Og takk til dere andre som også kommer med ordentlige svar. Alt jeg skriver er virkelig på ekte, og det er synd noen misforstår, men det er forståelig all den tid enkelte publiserer tulletråder her inne...

Jeg skal følge rådet ditt. Ta det rolig og beholde vennskapet ut videregående. Ikke minst ender vi på hver vår plass etter det, så vi får se når den tid kommer. Vi har kjent hverandre i over 10 år allerede så vi er gode venner. En positiv ting er jo også at han er litt aktiv innenfor kristendommen som vil si at han ikke drikker. Dette vet jeg fra tidligere altså. Vi har vært ute en gang sammen. Ellers har vi blitt enige om og ikke gjøre noe stort ut av det inntil videre.

Til deg som sa at foreldrene allerede har planlagt en kandidat til barna sine; kan godt være det stemmer. Men det gjelder mindretallet, og i hvert fall ikke meg. Hvordan vi gjør det med religion osv skal vi sette oss mer inn i når det blir aktuelt. 

Ts

Anonymkode: 84dee...2d6

Skrevet
On 08/12/2017 at 11:40 PM, AnonymBruker said:

Seksti prosent av nordmenn vil ikke ha en muslim i familien. Så det kan like godt være foreldrene til gutten som blir sure.

https://www.aftenposten.no/norge/i/Ol3V/6-av-10-er-negative-til-a-fa-en-muslim-i-familien

Anonymkode: e840f...e85

Jeg har hørt nordmenn si flere ganger at "muslimske familier tåler ikke å ha nye folk inn i familien". Samtidig er 6/10 av dem akkurat det samme. lol

Anonymkode: dab3b...1d1

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og brukerdebatt/personangrep, samt svar til dette. 

Dark Angelina, mod.

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

*

Anonymkode: 09f6b...4be

AnonymBruker
Skrevet
På 10.12.2017 den 3.21, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt nordmenn si flere ganger at "muslimske familier tåler ikke å ha nye folk inn i familien". Samtidig er 6/10 av dem akkurat det samme. lol

Anonymkode: dab3b...1d1

EN av grunnene til at jeg sørger litt inni meg selv, og ikke vet hvordan det ville blitt for meg om jeg ble sammen med min muslimske avstandsforelskelse. Mesteparten av min familie bor på landet, og har sine fordommer. Jeg hadde blitt den første til å bli sammen med en utlending. 

For det andre, skjønner jeg at folk er skeptiske. Men dette er faktisk veldig tungt og forvirrende. Det er bare pga hans livssyn og religion at jeg allerede i starten av forelskelsen prøvde å kvele den fordi jeg visste at det ikke vil bli noe enkelt forhold. Jeg liker han enda. 

Anonymkode: 5110c...6e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...