AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #1 Skrevet 8. desember 2017 Noen som kan hjelpe meg her? Hvilke/hvordan er rettighetene med barn i samlivsbrudd, der Mor ønsker å flytte til hjembyen ( ca 8 timer fra der Far bor. Barnet er født og oppvokst i hjembyen til Mor. H*n er 3 år). De har bodd sammen tidligere, men er ikke lenger i forhold med hverandre. Anonymkode: ba362...249
ViljaH Skrevet 8. desember 2017 #2 Skrevet 8. desember 2017 Skjønner ikke? Har du og mor og barn bodd sammen på ditt hjemsted før bruddet? Har barnet folkeregistrert adresse der? Har mor foreldreansvaret alene, eller begge to sammen?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #3 Skrevet 8. desember 2017 Den som har registrert barnet på sin adresse kan i teorien flytte hvor som helst den ønsker. Anonymkode: d0fa4...d15
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #4 Skrevet 9. desember 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som kan hjelpe meg her? Hvilke/hvordan er rettighetene med barn i samlivsbrudd, der Mor ønsker å flytte til hjembyen ( ca 8 timer fra der Far bor. Barnet er født og oppvokst i hjembyen til Mor. H*n er 3 år). De har bodd sammen tidligere, men er ikke lenger i forhold med hverandre. Anonymkode: ba362...249 Hvis barnet er født og oppvokst i mors hjemby, da bor de der jo allerede? Skjønte ikke dette innlegget jeg... Anonymkode: 23406...f86 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #5 Skrevet 9. desember 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som kan hjelpe meg her? Hvilke/hvordan er rettighetene med barn i samlivsbrudd, der Mor ønsker å flytte til hjembyen ( ca 8 timer fra der Far bor. Barnet er født og oppvokst i hjembyen til Mor. H*n er 3 år). De har bodd sammen tidligere, men er ikke lenger i forhold med hverandre. Anonymkode: ba362...249 Hva mener du? Hvis barnet er født og oppvokst i hjembyen til mor, da bor hun jo der og flytter ikke 8 timer vekk fra far, Anonymkode: 33d01...122
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #6 Skrevet 9. desember 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som kan hjelpe meg her? Hvilke/hvordan er rettighetene med barn i samlivsbrudd, der Mor ønsker å flytte til hjembyen ( ca 8 timer fra der Far bor. Barnet er født og oppvokst i hjembyen til Mor. H*n er 3 år). De har bodd sammen tidligere, men er ikke lenger i forhold med hverandre. Anonymkode: ba362...249 Spørsmålet er vel heller hvilke rettigheter barnet har, og ikke hva foreldrene kan ha. Anonymkode: dd504...942
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #7 Skrevet 9. desember 2017 Politianmeldt barnets far hvis han oppfører seg ufint? Anonymkode: 31c76...e87
mssi Skrevet 10. desember 2017 #8 Skrevet 10. desember 2017 (endret) Dersom den ene foreldren har daglig omsorg for barnet (folkeregistrert adresse) kan denne foreldren i praksis flytte hvor han eller hun vil. Det er 6 ukers varslingsplikt ved flytting. Dersom den andre foreldren motsetter seg dette må motpart stevne inn for midlertidig stans vedr flytting. Det er nå lagt inn forslag for 3 mnd varslingsplikt men denne lovendringen er per nå ikke vedtatt. Det er forøvrig som regel ikke enten/eller. Hvilken samværsordning har foreldrene hatt og har den reelt blitt praktisert. Endret 10. desember 2017 av SiNi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå