Gjest Lilleulv Skrevet 31. januar 2005 #1 Del Skrevet 31. januar 2005 Holder på med en CV på engelsk... Lurer også på: Hva er fordypningsfag og hva er engelsk grunnfag på engelsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 31. januar 2005 #2 Del Skrevet 31. januar 2005 folkehøyskole subst. m forklaring: college without any formal education fordypningsfag subst. n major area of study, major area of specialty (amer.) grunnfag subst. n (universitetsfag) omtrent dss. basic (university) courses • hun har grunnfag i engelsk og historie she has taken the basic courses in English and history Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 31. januar 2005 #3 Del Skrevet 31. januar 2005 folkehøyskole subst. m forklaring: college without any formal education fordypningsfag subst. n major area of study, major area of specialty (amer.) grunnfag subst. n (universitetsfag) omtrent dss. basic (university) courses • hun har grunnfag i engelsk og historie she has taken the basic courses in English and history Tusen takk crazee!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 31. januar 2005 #4 Del Skrevet 31. januar 2005 jeg fant forresten ordet subsidiary for grunnfag, men det er kanskje ikke gunstig å bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 31. januar 2005 #5 Del Skrevet 31. januar 2005 jeg fant forresten ordet subsidiary for grunnfag' date=' men det er kanskje ikke gunstig å bruke?[/quote'] Hmmm - i følge mine ordbøker så kan ikkje det ordet brukast; der står ikkje grunnfag nemnd med eit ord på det. (Kun underordna, støtte, datterselskap o.l.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 31. januar 2005 #6 Del Skrevet 31. januar 2005 oki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. februar 2005 #7 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg er litt sent ute, men skriver allikevel. Ifølge mine oppslagsverk kan man bruke "county college" for folkehøyskole på engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 1. februar 2005 #8 Del Skrevet 1. februar 2005 Folk High School ? Har vertfall lest folk som har oversatt det sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. februar 2005 #9 Del Skrevet 1. februar 2005 I engelsk har man ikke noe som tilsvarer våre grunnfag (som uansett er bortimot out nå, etter reformen). Jeg har i hvertfall brukt "one year study programme" for et grunnfag, og det samme har jeg sett på hjemmesidene til universitetene. Tilsvarende brukes "one semester study univ" for et semesteremne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lina Skrevet 3. februar 2005 #10 Del Skrevet 3. februar 2005 folkehøyskole subst. m forklaring: college without any formal education Høres kjempenegativt ut! Skole uten formell utdanning?! Hadde jeg vært utenlandsk adbeidsgiver ville jeg bare tenkt "hæ?!?" & bortkasta tid grunnfag subst. n (universitetsfag) omtrent dss. basic (university) courses • hun har grunnfag i engelsk og historie she has taken the basic courses in English and history "she has taken basic courses in English" ... utenlandsk arbeidsgiver uten god kjennskap til Norge vil kunne tro at du har tatt begynnerkurs i engelsk.... i mange andre land har de jo ikke spes høy engelsk standard og kanskje andre fremmedspråk som er viktige. I disse land betyr universitetsstudier i engelsk ikke nødvendigvis at du sitter med noen andre kunnskaper utenom grunnleggende engelsk gramatikk og kan stotre fram noen gloser. Jeg ville valgt "one year study programme" som Lilith foreslo og Folk High School som Seleena foreslo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 3. februar 2005 #11 Del Skrevet 3. februar 2005 Vet at folkehøyskole i noen sammenhenger blir omtalt som Peoples College Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 3. februar 2005 #12 Del Skrevet 3. februar 2005 Høres kjempenegativt ut! Skole uten formell utdanning?! Hadde jeg vært utenlandsk adbeidsgiver ville jeg bare tenkt "hæ?!?" & bortkasta tid "she has taken basic courses in English" ... utenlandsk arbeidsgiver uten god kjennskap til Norge vil kunne tro at du har tatt begynnerkurs i engelsk.... i mange andre land har de jo ikke spes høy engelsk standard og kanskje andre fremmedspråk som er viktige. I disse land betyr universitetsstudier i engelsk ikke nødvendigvis at du sitter med noen andre kunnskaper utenom grunnleggende engelsk gramatikk og kan stotre fram noen gloser. Jeg ville valgt "one year study programme" som Lilith foreslo og Folk High School som Seleena foreslo... Enig med deg, Lina, men dessverre for sent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. februar 2005 #13 Del Skrevet 3. februar 2005 Høres kjempenegativt ut! Skole uten formell utdanning?! Hadde jeg vært utenlandsk adbeidsgiver ville jeg bare tenkt "hæ?!?" & bortkasta tid Men det er jo riktig da? Folkehøyskole gir jo ikke noen formell utdannelse, og hadde jeg vært en norsk arbeidsgiver hadde jeg vel tenkt noe av det samme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå