AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #1 Skrevet 8. desember 2017 Hei. Jeg var hos tannlegen i dag på grunn av ekstrem tannverk. Hun sa jeg hadde pulpitt, altså at nerven var betent og at verken var på grunn av press i tanna. Hun fjernet en fylling for å lette på presset og borret bort karies som lå under for så å legge midlertidig fylling, og jeg fikk akuttime senere på dagen i tilfelle det ikke ble bedre. Det ble såpass mye bedre at jeg ringte og sa i fra meg timen, og jeg fikk endelig sovet litt. Men nå har smertene selvfølgelig kommet tilbake. Kombinasjonen av ibux (400mg) og paracet (1g) funker ikke i det hele tatt. Det eneste som hjelper er å holde iskaldt vann i munnen, men verken kommer tilbake etter to minutter. Jeg har ikke råd til å dra innom tannlegegevakten. Hva gjør jeg for at helga ikke skal bli uutholdelig? Anonymkode: 1f95f...874
Honey Dew Skrevet 8. desember 2017 #2 Skrevet 8. desember 2017 Da spør du på apoteket om de har noe som kan hjelpe mot verken
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #3 Skrevet 8. desember 2017 Akkurat nå, Honey Dew skrev: Da spør du på apoteket om de har noe som kan hjelpe mot verken Det har jeg gjort. Jeg sa at ibux og paracet ikke virket, men hun sa jeg bare skulle fortsette med det. Anonymkode: 1f95f...874
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #4 Skrevet 8. desember 2017 Legevakten. Anonymkode: 5326f...eb8
Gjest Catalina Culès Skrevet 8. desember 2017 #5 Skrevet 8. desember 2017 Det er tannlege på legevakta
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #6 Skrevet 8. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg var hos tannlegen i dag på grunn av ekstrem tannverk. Hun sa jeg hadde pulpitt, altså at nerven var betent og at verken var på grunn av press i tanna. Hun fjernet en fylling for å lette på presset og borret bort karies som lå under for så å legge midlertidig fylling, og jeg fikk akuttime senere på dagen i tilfelle det ikke ble bedre. Det ble såpass mye bedre at jeg ringte og sa i fra meg timen, og jeg fikk endelig sovet litt. Men nå har smertene selvfølgelig kommet tilbake. Kombinasjonen av ibux (400mg) og paracet (1g) funker ikke i det hele tatt. Det eneste som hjelper er å holde iskaldt vann i munnen, men verken kommer tilbake etter to minutter. Jeg har ikke råd til å dra innom tannlegegevakten. Hva gjør jeg for at helga ikke skal bli uutholdelig? Anonymkode: 1f95f...874 Det logiske er jo å ringe tannlegen og høre. Eller altså tannlegevakta, om de to er ulike kontorer. De har helt sikkert hørt «har ikke råd til tannlegevakt» før. Du har intet å tape. Anonymkode: 19cc4...718
Sirah Skrevet 8. desember 2017 #7 Skrevet 8. desember 2017 Ring legevakten. Om det er betent, fikk du antibiotika hos tannlegen?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #8 Skrevet 8. desember 2017 Legevakten kan hjelpe deg. Anonymkode: 68b7b...e23
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #9 Skrevet 8. desember 2017 Det finnes både tannlegevakt, og legevakt. Jeg ville ikke gått ubehandlet slike ting. Jeg vet flere som har hatt god erfaring med å gni nellik på området som gjør vondt. Tror det kan dempe smerten noe, MEN dette er ikke behandling, men kjerringråd. Så du må uansett oppsøke hjelp, men det kan lindre til du kommer til tannlege/lege. Anonymkode: 8bc0a...dfd
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #10 Skrevet 8. desember 2017 De fleste større steder har tannlege som er åpen om lørdagen, så klarer du å vente til i morgen er det et alternativ. Ellers blir det tannlegevakten, så få du be om faktura. Dette har ingenting på legevakt å gjøre, de behandler ikke tenner, og det er tennene som må gjøres noe med, nytter ikke å bare pøse på med smertestillende eller antibiotika. Får du ikke fikset det som er problemet i tanna hjelper ikke det andre heller. Anonymkode: f1a9a...d49 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #11 Skrevet 8. desember 2017 Takk for svar Jeg fikk ikke antibiotika hos tannlegen, jeg fikk ibux. Jeg ringte legevakta som ga meg time med en gang, og fikk smertestillende som legen ikke trodde kom til å virke og beskjed om å ta kontakt med tannlegevakta så da må jeg nesten bare gjøre det. Anonymkode: 1f95f...874
Blod Skrevet 9. desember 2017 #12 Skrevet 9. desember 2017 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Blod, mod
Anbefalte innlegg