AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #1 Skrevet 8. desember 2017 Hunden min har spydd 5-6 ganger i dag. Han var frisk og rask på tur å han både spiser og drikker. Blir litt bekymret. Vil unngå veterinær da han er livredd og blir preget i lang tid etterpå. Ringer jeg vet sier de bare at han skal komme inn for sjekk(for å tjene penger). Hva mener dere? Er det alltid noe galt når en hund spyr så mye? Anonymkode: 0741a...39a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #2 Skrevet 8. desember 2017 Hva spyr han da? Hvor lenge før eller etter mat? Har han fått i seg noe hunder ikke skal få i seg? Har han feber? Hvor mye drikker han? Hunder skal drikke 60ml pr. kilo kroppsvekt. Anonymkode: e5143...6da
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #3 Skrevet 8. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva spyr han da? Hvor lenge før eller etter mat? Har han fått i seg noe hunder ikke skal få i seg? Har han feber? Hvor mye drikker han? Hunder skal drikke 60ml pr. kilo kroppsvekt. Anonymkode: e5143...6da Væske og mat. Noen timer siden han spiste og nå kom det opp igjen. Nei jeg tror ikke det, jeg er veldig påpasselig på at ikke det skal ligge noe på gulvet osv. Han drikker som han gjør hver dag, ca en skål. Har målt før og det var nok mtp kroppsvekten. Feber vet jeg ikke, har ikke måler. Men han er som sagt seg selv bortsett fra oppkastet. Anonymkode: 0741a...39a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #4 Skrevet 8. desember 2017 Du får bare se det an litt. Kom det brått, så har han mest sannsynlig bare fått i seg noe Anonymkode: 3fc63...148 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #5 Skrevet 8. desember 2017 Kan være magedreining... Anonymkode: d9450...de6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #6 Skrevet 8. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan være magedreining... Anonymkode: d9450...de6 Ja, hvorfor ikke gå rett på kjempealvorlige ting 🙄 De fleste hunder får noen sånne runder innimellom, og det går raskt over. Anonymkode: 8afde...ca3 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #7 Skrevet 8. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvorfor ikke gå rett på kjempealvorlige ting 🙄 De fleste hunder får noen sånne runder innimellom, og det går raskt over. Anonymkode: 8afde...ca3 Jeg har hatt 7 hunder. Ingen har spydd 5-6 ganger om dagen uten grunn! Ja, hunder kaster opp nå og da. Det kan være alt fra en reaksjon på ny mat til noe ikke-mat som har havnet i magen. Eller bare rensing av magen, med hjelp av gress. Også at hunden spiser alt for fort, og da kommer det i retur. Oppkast 5-6 ganger på en dag, uten grunn.. Aldri opplevd. Her må TS virkelig følge med på almenntilstanden og inntak av væske. Om hunden kaster opp alt den får i seg. Da burde man begynne å revurdere å dra til veterinær. Det er ikke alltid lurt å behandle et symptom. Når man ikke vet grunnen! For det er som oftest en grunn til at ting skal ut. F.eks fremmedlegeme eller at hunden har spist noe den ikke tåler. Anonymkode: d9450...de6 2
_popcorn_ Skrevet 8. desember 2017 #8 Skrevet 8. desember 2017 Om han har kastet opp såpass mange ganger, så burde han drikke MYE mer! https://www.anicura.no/fakta-og-rad/hund/diettrad-ved-diare-pa-hund/
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #9 Skrevet 8. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt 7 hunder. Ingen har spydd 5-6 ganger om dagen uten grunn! Ja, hunder kaster opp nå og da. Det kan være alt fra en reaksjon på ny mat til noe ikke-mat som har havnet i magen. Eller bare rensing av magen, med hjelp av gress. Også at hunden spiser alt for fort, og da kommer det i retur. Oppkast 5-6 ganger på en dag, uten grunn.. Aldri opplevd. Her må TS virkelig følge med på almenntilstanden og inntak av væske. Om hunden kaster opp alt den får i seg. Da burde man begynne å revurdere å dra til veterinær. Det er ikke alltid lurt å behandle et symptom. Når man ikke vet grunnen! For det er som oftest en grunn til at ting skal ut. F.eks fremmedlegeme eller at hunden har spist noe den ikke tåler. Anonymkode: d9450...de6 Jeg har hatt 1 hund, og har opplevd det. Anonymkode: 3fc63...148
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #10 Skrevet 8. desember 2017 Virker litt unormalt spør du meg. Burde faktisk kontakte vet. Kan være så lite, Men kan også være så mangt. Bedre med en tur for mye enn en tur for lite.. Å skrive at vet bare ber dere komme inn om du ringer for pengenes skyld er tåpelig. Da får du i allefall svarer på om d er noe galt eller ei. Anonymkode: ab0dc...8d7
Gremlin Skrevet 8. desember 2017 #11 Skrevet 8. desember 2017 Den gangen hunden vår spydde så mye, var det fordi at hun hadde slukt en stein som blokkerte for magesekken. Hun måtte operere den ut.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #12 Skrevet 8. desember 2017 Takk for alle svar! Har ringt vet for en times tid siden og de sa det ikke var noen grunn til bekymring så lenge han var frisk og rask ellers. Får følge med ut over kvelden. Grunnen til at jeg sier det med at vet bare vil ha penger er basert på tidligere erfaringer og andres erfaring, er ikke alle som er slik selvfølgelig. Jeg kom til å tenke på at vi har mye snøbær i hagen og kanskje han har fått i seg et slikt, noen som vet om det er farlig for hund? Finner ikke noe på nett. Spurt vet men de skulle ringe opp igjen når de fant det ut, så tviler på at det er farlig siden de ikke viste det. Anonymkode: 0741a...39a 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #13 Skrevet 8. desember 2017 16 minutter siden, Gremlin skrev: Den gangen hunden vår spydde så mye, var det fordi at hun hadde slukt en stein som blokkerte for magesekken. Hun måtte operere den ut. Skjønner. Men han har bæsjet, og det er vel vist de ikke bæsjer at det er farlig og kan være et fremmedlegeme som sitter fast? Anonymkode: 0741a...39a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #14 Skrevet 8. desember 2017 Snøbær er giftig, men var for sent med motgift nå dersom han har spist det. Har ikke sett han spise det, og han har aldri vært interessert i bærene før. Vet viste lite om snøbær og hadde bare funnet ut på nett at det var giftig, noen som vet hvor farlig det er? Anonymkode: 0741a...39a
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #15 Skrevet 9. desember 2017 Er han bedre i dag? Anonymkode: 3fc63...148
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #16 Skrevet 10. desember 2017 På 9.12.2017 den 11.59, AnonymBruker skrev: Er han bedre i dag? Anonymkode: 3fc63...148 Ja frisk som en fisk, han spydde ikke mer etter at jeg postet tråden her. Liker ikke at han blir så dårlig og jeg aner ikke hvorfor, men alvorlig var det heldigvis ikke 😊 Anonymkode: 0741a...39a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #17 Skrevet 10. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja frisk som en fisk, han spydde ikke mer etter at jeg postet tråden her. Liker ikke at han blir så dårlig og jeg aner ikke hvorfor, men alvorlig var det heldigvis ikke Anonymkode: 0741a...39a Så godt Anonymkode: 3fc63...148
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå