Gå til innhold

Kunne du bodd i noen av disse Oslo-nære byene?

Oslo  

27 stemmer

1. 1. Kunne du bodd i en av disse Oslo-nære byene?

• Drammen
      9
    • Moss
      2
    • Sarpsborg
      0
    • Fredrikstad
      5
    • Halden
      0
    • Kongsvinger
      0
    • Hamar
      2
    • Elverum
      0
    • Gjøvik
      2
    • Lillehammer
      2
    • Sandefjord
      1
    • Tønsberg
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor nære Oslo de er varierer litt, men det er ikke noe lenger enn et par-tre timers kjøretur. Ta med en så detaljert beskrivelse som mulig, hvis du har anledning.

Anonymkode: 52b7b...f0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle gjerne hatt mulighet for å krysse av for flere byer. Jeg er godt kjent i byene i Oppland, Hedmark og Østfold, og kunne gjerne bodd i opptil flere av dem. Vestfoldbyene og Drammen har jeg ingen forhold til, men jeg har et godt inntrykk av dem også. Skulle jeg valgt én av byene, måtte det blitt Fredrikstad. Jeg synes det er så fint i Gamlebyen, og siden jeg er glad i båtliv er det fristende med områdene langs kysten. 

På den annen side: jeg er glad i fjellet og å gå på ski, også. Lillehammer er derfor en god nr 2 :) 

Jeg kunne aldri tenke meg å bo i Oslo. 

Skrevet

Nei, alle disse blir for langt unna for min del. Asker, Sandvika eller Lillestrøm for eksempel kunne vært aktuelt.

Skrevet

Lillehammer er en kjempefin by, kunne faktisk fint bosatt meg der. Kjenner noen som bor der, og hører ikke annet enn skryt om stedet. Men jeg ser ikke på stedet som særlig nærme Oslo. Selv om det kan gå ganske fort med motorveien, så blir det isåfall en dyr tur med tanke på alle bommene. Vet ikke hvordan togprisen er mellom Oslo og Lillehammer nå, men toget hadde kanskje vært et bedre alternativ enn bil. 

Gjøvik kunne også vært aktuelt :) 

Gjest Polybios
Skrevet

Klart jeg kunne, men det er ikke steder jeg ønsker å bo.

Skrevet

Drammen er en fin by med helt passe avstand fra Oslo synes jeg.  Det er hyppige togavganger mellom Drammen og Oslo, samt at Flytoget har endestasjon her.  Bra kulturtilbud, variert utvalg av spisesteder og trivelig uteliv, ny, fin legevakt... Lista over positive ting er lang og byen er i stadig utvikling.

Jeg har ikke noe forhold til Mjøs-byene eller Østfold, men Sandefjord og Tønsberg kjenner litt, da jeg vokste opp med familiehytte i området.  Husker begge som hyggelige byer, men det er veldig folksomt der i sommerhalvåret pga hyttefolket, noe jeg husker enkelte lokale vi ble kjent med ikke bare var begeistret for.  De reiste til fjells for å få ro.

Anonymkode: 4187b...645

Gjest Linaria
Skrevet

Nei, jeg greide ikke en gang bo i Norge. Synes Tønsberg er fin by da, var der mye om sommeren da jeg var yngre, men å bo der fast hadde jeg ikke orket. 

Skrevet

Jeg bor i Drammen, og trives veldig godt her. Her er det bra med kulturtilbud, bra spisesteder, og mye aktiviteter for barna og andre. Toget til Oslo går hvert 10. minutt og bruker 30 min. 

Jeg er født og oppvokst i Oslo, men trives faktisk bedre i Drammen, men er fortsatt glad i Oslo, men det er jo veldig lett å reise dit.

Jeg bodde flere år i Elverum, og trivdes aldri. Folk der er kalde, slipper ikke folk inn, og det er mye festing og baksnakking der.

Anonymkode: df117...43c

Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg kunne seriøst vurdert Tønsberg dersom jeg noen gang skal tilbake til Norge for et lengre opphold enn noen måneder av gangen. De andre stedene er uaktuelle.

Skrevet

Har bodd i Elverum. Aldri mer!

Anonymkode: 6009d...fed

Skrevet

Jeg har bodd og bor i 5, av alternativene. Jeg tenker å flytte til Drammen, neste gang jeg skal flytte. Moss og Fredrikstad er super koselige byer. Østfold framfor Vestfold. Henger en del i Drammen, det er kort avstand til Oslo, og det føles ikke så lite slik som Moss, Sandefjord, Fredrikstad, Tønsberg, og Elverum. Og jeg liker Drammenselva. 

Anonymkode: 6f314...465

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...