Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig ikke lyst til å farge håret, siden det er ganske langt, og jeg har total-angst for ettervekst.

Er likevel litt klar for forandring nå, og lurer på et par ting:

1. Er det vanskelig å få det fint om man gjør det selv, hjemme?

2. Hvilke merker er bra?

3. Funker det om jeg farger det hos frisør "på ordentlig" (permanent) først, og fyller på med glansvask på etterveksten senere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter opp denne tråden ...

Skrevet

Glansvask funker IKKE til å opprettholde farge og freshe opp ettervekst; fargen trekker ikke inn i håret, og vaskes ut i løpet av 8-10 hårvasker.

Gjør det hos frisør! Spesielt på langt hår er dette viktig, for hjemmefarging sliter mye mer på håret (selverfart), og langt hår er gjerne ujevnt slitt (tuppene mer), slik at de slitte partiene tar opp mer farge enn det håret som er nytt.

Skrevet
Glansvask funker IKKE til å opprettholde farge og freshe opp ettervekst; fargen trekker ikke inn i håret' date=' og vaskes ut i løpet av 8-10 hårvasker.[/quote']

Blir det styggere med glansvask? Jeg vet den vaskes ut fort, men jeg tenker at da kan jeg eventuelt fylle på med dette selv, oftere.

Tanken var at det skulle bli billigere, men det blir muligens ikke det...

Skulle gjerne gjort det hos frisør, men det blir jo fryktelig dyrt når det må gjøres ofte.

Spørs om jeg ikke må droppe det. :-?

Gjest Betty Boop
Skrevet

Kan du ikke farge hele håret selv med permanent farge - og så fylle på med permanent farge i tuppene når det vokser ut??

Skrevet
Kan du ikke farge hele håret selv med permanent farge - og så fylle på med permanent farge i tuppene når det vokser ut??

Jeg visste ikke at man kunne kjøpe gjør-det-selv-permanent farge en gang. :roll:

OK - hvis det går an, så kan jeg jo kanskje fylle på med det selv på etterveksten - hvis det blir bedre resultat enn med glansvask, da?

Jeg har total-angst for å se ut som om jeg har farget håret mitt selv. :wink:

Gjest Betty Boop
Skrevet

Det er helt trygt, jeg har gjort det mange ganger.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bruker Wella Decoré, fornøyd med den. Det er permanent farge.

Skrevet
Jeg visste ikke at man kunne kjøpe gjør-det-selv-permanent farge en gang. :roll:

OK - hvis det går an, så kan jeg jo kanskje fylle på med det selv på etterveksten - hvis det blir bedre resultat enn med glansvask, da?

Jeg har total-angst for å se ut som om jeg har farget håret mitt selv. :wink:

Jeg farger håret mitt permanent hjemme. Jeg har gjort det i ca halvannent år. Farger det om igjen hver gang utveksten begynner å synes litt for godt.

Nå merker jeg at håret mitt har blitt litt tørt etter fargingen, så jeg må begynne å kure det.

Ikke bruk glansvask til etterveksten, du kan bare farve det på nytt(og la fargen sitte ekstra i utveksten, slik det er beskrevet på pakningsvedlegget).

Og jewg lar alltid søstern min farge det på meg, ikke så lett å få med alt håret selv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg farger håret mitt selv og er alltid fornøyd med resultatet.

Jeg bruker permanentfarge, den må altså vokse ut igjen om du vil ha tilbake din originale farge.

Jeg er ikke nøye på merket, men desto mer opptatt av at fargen skal passe, og som sagt, jeg har aldri blitt misfornøyd. Jeg har brukt wella decore, diverse fra L'oreal (Exellance?)

Fra merker som koster i underkant av hundrelappen, til de nærmere 140,-

Om du farger håret med en permanentfarge, er det viktig at du farger etterveksten, og ikke hele håret på nytt hver gang.

På langt hår er det lurt å kjøpe 2 pakker.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen som har prøvd den de har på lookfantastic.com? Merket er Fudge og de koster £ 5,06.

Skrevet

Fikk farget håret med Fudge sist jeg var hos frisøren. Kjempefornøyd!

Kommer til å bestille fra LF til hjemmebruk neste gang!

Skrevet
Fikk farget håret med Fudge sist jeg var hos frisøren. Kjempefornøyd!

Kommer til å bestille fra LF til hjemmebruk neste gang!

Jøss! Får man faktisk kjøpt skikkelige hårfarger der?

*løper og kjøper*

• 2 uker senere...
Skrevet

Sånn.

Jeg husker ikke merket nå, men det dekte ihvertfall bra (brukte to).

Ble litt gulrot-aktig nærmest hodebunnen :o selv om det ikke skulle være rødt i, men det gikk da greit.

Forandring fryder uansett, og det er borte om 6 uker. :wink:

Skrevet

Jeg har farget håret mange ganger hjemme, med varierende resultat.

Dette skyldes i hovedsak lengden på håret. Synes ikke det er så stor forskjell i kvalitet, har faktsik hatt kjemperesultat med H&M sin billige farge....

Men lengden på håret har mye å si, det er utrolig vrient å få jevn fordeling i langt hår.

Men nå hører det med at jeg har tykt, bølget hår, som er vrient.

En løsning kan være å ta en toning, og se på resultatet. Er det for ille, kan denne vaskes ut, det samme kan en glansvask. Ville ikke tatt farge første gang... :wink:

Skrevet
Men lengden på håret har mye å si, det er utrolig vrient å få jevn fordeling i langt hår.  

Men nå hører det med at jeg har tykt, bølget hår, som er vrient.

Jeg har langt hår, men det gikk overraskende bra!

Men, som sagt så brukte jeg 2 esker - i tillegg til at jeg har fine hårstrå.

Skrevet

2 pakker er nok en god ide, jeg skal huske det neste gang....

Fint det gikk bra!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...