Gå til innhold

Fant ut at han har vært gift! Innafor å spørre hvorfor de ble skilt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på 2 dates med en mann jeg har hatt som bekjent en lengre tid. Det har vært drinker den ene gangen og på bowling andre gang hvor vi også tok noen øl, så det har ikke vært dype romantiske middager med ordentlig bli-kjent samtaler enda. Han sier han har ønsket å date meg en stund men jeg vet ikke helt hvor seriøs han er. For min del tar jeg det også bare som det kommer og vil bruke tid på å overveie han som kandidat, jeg vil jo ha en ektemann på sikt.
Nå har jeg funnet ut at han har vært gift av en felles bekjent men jeg ville ikke spørre noe mer om det siden jeg ikke vil at noen skal vite at vi dater/jeg liker han før vi blir mer seriøse. Siden vi har felles venner så sprer sånn prat seg fort så jeg bare latet som ingenting når jeg fikk informasjonen. 

Lurer naturligvis på hvorfor han er skilt! Har han vært utro? Han har ikke selv fortalt meg at han har vært gift, men sendt snapper av samværsdager med datteren så jeg vet at han har et barn, men det er heller ikke noe han direkte har snakket om på datene av seg selv. Jeg spurte en gang hvor gammel datteren hans var og da svarte han på det uten å snakke noe mer om det. Er det innafor å spørre han på neste date? Eller vil det være skremmende at jeg har fått vite av noen andre at han har vært gift og konfronterer han med det? 

Anonymkode: 8e1bb...33e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dagens virkelighet er det ikke nødvendigvis noe alvorlig som må ligge bak at man blir skilt. Det kan være så enkle ting om at man vokste fra hverandre eller at man rett og slett ikke klarte å få ting til å fungere, selv om man har barn - eller kanskje spesielt når man etter at man har fått barn. Det er mye gærninger der ute, både kvinner og menn, som burde fått tvangsopplæring i relasjoner av staten etter x-antall failed relationshits. Kanskje det er grunnen? Og om det er noe dramatisk, som utroskap fra hans side for eksempel, så betyr det jo ikke at man aldri kan være en fin fyr i en annen situasjon. 

• Liker 8
Skrevet

Men du visste allerede at han hadde et barn? Da hadde jeg antatt at han var skilt, med mindre han er veldig ung og det var en tenåringskjæreste som ble gravid og ikke ville ta abort el.l. 

Det er jo uansett dramatisk å gå fra hverandre med barn (for de fleste..) så jeg ser ikke helt hvorfor dette at de var gift er viktig og ny informasjon.

Jeg hadde bare latt samtalen peiles inn på det naturlig.

Anonymkode: a0754...a57

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville egentlig likt det bedre at han har vært gift da han fikk barn, enn f.eks. at han fikk barn i tidlig 20 årene med en dame han hadde ONS med. 

Anonymkode: 93c67...f89

• Liker 3
Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg spurte eksen min. Hvordan de snakker om tidligere forhold og eksen (e) sine betyr mye for meg. At de ikke snakker stygt om eksen. At de klarer å forklare hvorfor det gikk galt uten å fordele skyld. Det forteller jo mye om holdninger og innsikt. Men det kan ikke bli forhør:-) bare et spørsmål sånn når det faller seg naturlig. Om det er etter en uke eller en måned kommer an på hvor en står i forhold til hverandre syns jeg. 

Skrevet
34 minutter siden, Arcturus skrev:

I dagens virkelighet er det ikke nødvendigvis noe alvorlig som må ligge bak at man blir skilt. Det kan være så enkle ting om at man vokste fra hverandre eller at man rett og slett ikke klarte å få ting til å fungere, selv om man har barn - eller kanskje spesielt når man etter at man har fått barn. Det er mye gærninger der ute, både kvinner og menn, som burde fått tvangsopplæring i relasjoner av staten etter x-antall failed relationshits. Kanskje det er grunnen? Og om det er noe dramatisk, som utroskap fra hans side for eksempel, så betyr det jo ikke at man aldri kan være en fin fyr i en annen situasjon. 

Nei kanskje ikke for alle, men jeg ser på ekteskap som en alvorlig pakt som ikke skal brytes. Men de var i starten av tyveårene når de fikk barn, så kanskje litt unge og at ting gikk litt fort ja... :S Jeg er enig med hun som skriver at det er bedre å ha fått barn i et ekteskap, enn med en korttidspartner man ikke er gift med. Man vet jo ikke på forhånd om man vokser fra hverandre med tiden, men jeg lurer på om det har skjedd noe drastisk her.. 

Et engangstilfelle som utro trenger ikke bety at man er en dårlig person,  men grunnen til at jeg vektlegger det er kanskje fordi jeg lurer litt på om han er typen til å være utro også. Han har mange pene venninder og bekjente og snapper ofte type "rundt champagnebordet med gutta og de flotte trofé-singeldamene" bilder. Vi er langt over den alderen hvor det er innafor å forhøre seg med felles bekjente om "hvordan tror du han er, har han vært sånn eller sånn, har han hatt mange kjærester, er han alltid med jenter på byen, er han en player" og grave opp i groms og spørre andre om hans privatliv, så jeg får liksom ikke gjort noe research på han heller hehe. 

Skrevet
17 minutter siden, NotNaomi skrev:

Jeg spurte eksen min. Hvordan de snakker om tidligere forhold og eksen (e) sine betyr mye for meg. At de ikke snakker stygt om eksen. At de klarer å forklare hvorfor det gikk galt uten å fordele skyld. Det forteller jo mye om holdninger og innsikt. Men det kan ikke bli forhør:-) bare et spørsmål sånn når det faller seg naturlig. Om det er etter en uke eller en måned kommer an på hvor en står i forhold til hverandre syns jeg. 

Ja enig det har mye å si hvordan de snakker om ekser! Men tror du noen ville vært ærlig å sagt "hun slo opp fordi jeg var utro", om de får spørsmålet på hvorfor ekteskapet ikke varte? Ser for meg at det vil komme bortforklaringer som "Nei vi passet bare ikke sammen, vi vokste fra hverandre" osv.. 

Og er det innafor å spørre "hvorfor ble dere skilt?" helt direkte, eller holder det med å ta opp ydmykt "Jaa.. Så, var du og barnemoren gift eller? Okei hvor lenge da?" og se om han ønsker å utdype og snakke noe mer om det men ikke grave mer eller spørre om årsak til brudd? 
Jeg vil ikke at han skal føle seg kryssforhørt og stilt til veggs uten lupen heller eller grave for mye i ting jeg ikke har noe med, men jeg er jo veldig nysgjerrig da! 

• Liker 1
Skrevet

Hva er vitsen med å spørre? Viktigere er vel NÅR han ble skilt. Er det nylig, tenker jeg at han kanskje fortsatt har følelser for henne og sjansen for at han går tilbake til henne er større.

Skrevet
12 minutter siden, Evilposelos skrev:

Hva er vitsen med å spørre? Viktigere er vel NÅR han ble skilt. Er det nylig, tenker jeg at han kanskje fortsatt har følelser for henne og sjansen for at han går tilbake til henne er større.

Der sa du noe, det er jo også veldig relevant! Er DET innafor å spørre direkte om da? 

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Ja, det er lov å spør, men hadde ventet litt lengre enn 2 daten, så kan det jo hende han vil si det når han selv føler for det.

Endret av Catalina Culès
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lurer naturligvis på hvorfor han er skilt! 

Jeg gjetter at han ble skilt fordi han ikke var nøye nok ved utvelgelsen av sin kone.

Skrevet
2 minutter siden, Calandria skrev:

Ja, det er lov å spør, men hadde ventet litt lengre enn 2 daten, så kan det jo hende han vil si det når han selv føler for det.

Det er fullt mulig at han sier minst mulig om sin x, hvis henger på kvinneguiden så vet han at det er veldig lite sjarmerende å holde på å snakke om x når man skal ha fokus på sin nye dame.   Man bruker å si at X-snakkere ikke er helt ferdig med x og bør vente litt med å gå videre.

Skrevet

Han var sikkert utro.

Anonymkode: 21a36...2eb

Skrevet

Takk for svaret ditt @Calandria, det var dumt du redigerte det bort! Ja, jeg bør nok vente til vi har datet litt lenger! 

Og I grosny, han henger GARANTERT IKKE på Kvinneguiden hahaha. Men man trenger ikke henge her for å vite at det er usjarmerende å selv ta opp tema eksforhold. Jeg har aldri møtt en mann som gjør det, og aldri villet spørre om det heller, men siden det her gjelder ekteskap , noe jeg ser på som veldig seriøst og egentlig livslangt (er i mot å "gi opp" og skille seg) så tenker jeg det kan lære meg mye om han å vite hva som skjedde for at ekteskapet røk.  

Det trenger ikke være noe verre enn at de vokste fra hverandre eller giftet seg for fort , men dessverre mistenker jeg at det kan ha vært utroskap for jeg oppfatter ut fra snapstoryen hans at han kanskje kan være litt typen til å være utro som jeg skrev lenger opp. Det kan også være at jeg legger for mye i det. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han var sikkert utro.

Anonymkode: 21a36...2eb

Ja, jeg tror også det . Men kan man spørre direkte om det? "Var dere gift? Hvorfor ble dere skilt? Var du utro?"  eller blir det for krevende og pressende? Bør jeg heller la han fortelle ved å spørre "Var dere gift da? Åjaa, men så synd det gikk dårlig da..? (hint hint fortell hva som skjedde)" 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tror også det . Men kan man spørre direkte om det? "Var dere gift? Hvorfor ble dere skilt? Var du utro?"  eller blir det for krevende og pressende? Bør jeg heller la han fortelle ved å spørre "Var dere gift da? Åjaa, men så synd det gikk dårlig da..? (hint hint fortell hva som skjedde)" 

Det hadde jeg syns var en rarere ting å si til noen man dater, enn å spørre direkte hvorfor. Jeg er skilt selv, og syns det er helt innafor at potensielle nye partnere er nysgjerrige på hvorfor. Spesielt dersom man har barn, for da blir man jo tvunget til å forholde seg til de, i større eller mindre grad.

Gjest NotNaomi
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der sa du noe, det er jo også veldig relevant! Er DET innafor å spørre direkte om da? 

Kan du ikke bare spørre og være deg selv ? Det handler jo sjelden om hva en sier og spør om , men måten det gjøres på. Alt skal liksom følges etter " regler " og " oppskrift ". Så slitsomt! Jeg er kanskje litt direkte og følger ikke alltid " regler ". Men hittil har ingen dumpa meg av den grunn ! 

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud nei.

Jeg hadde løpt om en kvinne stilte et slikt spm. Hvem er hun til å anta det? Høres ut som hun har negative erfaringer med menn.

Skrevet
1 time siden, Benson skrev:

Det hadde jeg syns var en rarere ting å si til noen man dater, enn å spørre direkte hvorfor. Jeg er skilt selv, og syns det er helt innafor at potensielle nye partnere er nysgjerrige på hvorfor. Spesielt dersom man har barn, for da blir man jo tvunget til å forholde seg til de, i større eller mindre grad.

Tusen takk for innspill! :)

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud nei.

Jeg hadde løpt om en kvinne stilte et slikt spm. Hvem er hun til å anta det? Høres ut som hun har negative erfaringer med menn.

Takk for innspill!! Hvordan syntes du det er greit å bli spurt om det da? Hva er innafor å bli spurt om for deg? 

Og bare en sidenote: Hvem kvinne har ikke hatt dårlig erfaringer med menn :P  Jeg ville aldri gått ut fra at han var utro om jeg ikke så så mange snapper med andre pene damer og champagnebord flokket til av andre damer på snapstoryen hans... Det er naturlig å bli usikker på han som person da vil jeg tro, når man i tillegg får høre han har vært gift. I mine øyne skal det drastiske ting til for å bryte et ekteskap.   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...