AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #1 Skrevet 8. desember 2017 Vel, jeg er ikke 18 men 20. Jeg får ikke kjøpt snus noen steder, uansett. Tar meg 10 butikkerfaringer heg kommer til et sted jeg får kkøpt. Litt spesiell situasjon da jeg ikke har leg, og ikke har muligheten til å få tak i etheller. Bodde hos mor, stefar før, ikke nå.der er allé tinga mine. Var på tyr en god stund, bare stakk, når jeg kom hjem hadde de skifta lås. Nå bor jeg hos papPA så jeg erveldig sur. Hva er det med Norge.?? Og de blir sure når jeg prøver å forklare situasjon, de i kassa. Anonymkode: da33c...58e
Violetta Skrevet 8. desember 2017 #2 Skrevet 8. desember 2017 De i kassen gjør bare jobben sin. Skaff deg leg eller slutt å snuse. 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #3 Skrevet 8. desember 2017 Hvorfor skriver du 18 når du er 20? Anonymkode: 9f764...b9e 1
BiancaH96 Skrevet 8. desember 2017 #4 Skrevet 8. desember 2017 Hvem som helst kan komme med de utroligste historier til de i kassa om de ikke kan bevise alder, derfor har de ikke lov til å ta det som blir sagt som god fisk. Da blir det i beste fall blodkjeft, lønnstrekk og skriftlig advarsel. Legitimasjon bør du skaffe deg først som sist, du vil komme til å trenge det for mer enn å bare kjøpe snus. 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #5 Skrevet 8. desember 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skriver du 18 når du er 20? Anonymkode: 9f764...b9e Fordi jeg er over 18. Anonymkode: da33c...58e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #6 Skrevet 8. desember 2017 2 minutter siden, BiancaH96 skrev: Hvem som helst kan komme med de utroligste historier til de i kassa om de ikke kan bevise alder, derfor har de ikke lov til å ta det som blir sagt som god fisk. Da blir det i beste fall blodkjeft, lønnstrekk og skriftlig advarsel. Legitimasjon bør du skaffe deg først som sist, du vil komme til å trenge det for mer enn å bare kjøpe snus. Om jeg bestiller nytt leg vil det komme til min gamle adressen og da vil msmma kaste det. Jeg kan ikke endre adressen hit siden det tror jeg ikke pappa vi,le gått med på. Grunnen til at jeg bor hjemme er forrige går på VGs forresten, er littgsmnrl fordel men ja. Så hva gjør jeg? Er snart tom for medisiner og. Anonymkode: da33c...58e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #7 Skrevet 8. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om jeg bestiller nytt leg vil det komme til min gamle adressen og da vil msmma kaste det. Jeg kan ikke endre adressen hit siden det tror jeg ikke pappa vi,le gått med på. Grunnen til at jeg bor hjemme er forrige går på VGs forresten, er littgsmnrl fordel men ja. Så hva gjør jeg? Er snart tom for medisiner og. Anonymkode: da33c...58e Da kan du anmelde henne. Å hvorfor bytter du ikke adresse? Makan Anonymkode: e780c...d8c 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #8 Skrevet 8. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om jeg bestiller nytt leg vil det komme til min gamle adressen og da vil msmma kaste det. Jeg kan ikke endre adressen hit siden det tror jeg ikke pappa vi,le gått med på. Grunnen til at jeg bor hjemme er forrige går på VGs forresten, er littgsmnrl fordel men ja. Så hva gjør jeg? Er snart tom for medisiner og. Anonymkode: da33c...58e Beklager skrivefeil. ..... auto korekt. ... Anonymkode: da33c...58e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #9 Skrevet 8. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Om jeg bestiller nytt leg vil det komme til min gamle adressen og da vil msmma kaste det. Jeg kan ikke endre adressen hit siden det tror jeg ikke pappa vi,le gått med på. Grunnen til at jeg bor hjemme er forrige går på VGs forresten, er littgsmnrl fordel men ja. Så hva gjør jeg? Er snart tom for medisiner og. Anonymkode: da33c...58e Så klart kan du endre adressen din selv - du er jo over 18 år. Foreldrene dine har plikt til å forsørge deg ut videregående. Anonymkode: 87b4b...bcc 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #10 Skrevet 8. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om jeg bestiller nytt leg vil det komme til min gamle adressen og da vil msmma kaste det. Jeg kan ikke endre adressen hit siden det tror jeg ikke pappa vi,le gått med på. Grunnen til at jeg bor hjemme er forrige går på VGs forresten, er littgsmnrl fordel men ja. Så hva gjør jeg? Er snart tom for medisiner og. Anonymkode: da33c...58e Lei en postboks eller ha adresse co/en venn. Anonymkode: c356d...388 1
BiancaH96 Skrevet 8. desember 2017 #11 Skrevet 8. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om jeg bestiller nytt leg vil det komme til min gamle adressen og da vil msmma kaste det. Jeg kan ikke endre adressen hit siden det tror jeg ikke pappa vi,le gått med på. Grunnen til at jeg bor hjemme er forrige går på VGs forresten, er littgsmnrl fordel men ja. Så hva gjør jeg? Er snart tom for medisiner og. Anonymkode: da33c...58e Litt dumt spørsmål kanskje, men har du forsøkt å snakke med din far om dette? Og uansett kan du vel bare endre adressen til den du har nå når du bestiller? 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #12 Skrevet 8. desember 2017 51 minutter siden, BiancaH96 skrev: Litt dumt spørsmål kanskje, men har du forsøkt å snakke med din far om dette? Og uansett kan du vel bare endre adressen til den du har nå når du bestiller? Vi er ikke så nære. Så denne bosituasjon er helt midlertidig, og jeg tørr ikke å spørre om å gå adresse her. Da dette bare er akutthjelp fra hans side, om du forstår, ellers vi,kr jeg ikke bodd her. Anonymkode: da33c...58e
BiancaH96 Skrevet 8. desember 2017 #13 Skrevet 8. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi er ikke så nære. Så denne bosituasjon er helt midlertidig, og jeg tørr ikke å spørre om å gå adresse her. Da dette bare er akutthjelp fra hans side, om du forstår, ellers vi,kr jeg ikke bodd her. Anonymkode: da33c...58e Skjønner. Da ville jeg gjort som en annen her foreslo i sted, å skaffe deg postboks. Ingen andre trenger å vite om den.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #14 Skrevet 8. desember 2017 3 minutter siden, BiancaH96 skrev: Skjønner. Da ville jeg gjort som en annen her foreslo i sted, å skaffe deg postboks. Ingen andre trenger å vite om den. Hvordan gjør man dette? Aldri hørt om dette. Anonymkode: da33c...58e
BiancaH96 Skrevet 8. desember 2017 #15 Skrevet 8. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gjør man dette? Aldri hørt om dette. Anonymkode: da33c...58e Her https://www.posten.no/motta/postboks
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #16 Skrevet 8. desember 2017 Jeg hadde krevd å fått tingene mine av moren min, eller anmeldt henne jeg. Hun har ingen rett til å holde på dine personlige dokumenter. Men må man ikke ha legitimasjon, for å bestille nye legitimasjon? Alternativt fødselsattest? Og snus er ikke ditt største problem, du skal kunne legitimere deg om for eksempel politiet spør deg, og det er i mange andre situasjoner det kreves legitimasjon. Anonymkode: ef43d...c82
Phoebe Buffay Skrevet 8. desember 2017 #17 Skrevet 8. desember 2017 De ansatte kan få sparken om de selger deg snus uten at du har gyldig legitimasjon, enten du er over 18 eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #18 Skrevet 8. desember 2017 7 timer siden, Phoebe Buffay skrev: De ansatte kan få sparken om de selger deg snus uten at du har gyldig legitimasjon, enten du er over 18 eller ikke. Men hvor gammel må man være for å slippe å vise leg da? 30 pluss... utrolig. Vi,gjerne vitehvor gammel jeg ser ut. Kom kassa til en mann som lo av meg og sa jeg var 15, går ut døra og derblirjeg stoppa av mann som bil snakke om hus osv, til han stopper opp etter en stund og spørr meg omhvor gammel jeg er. Man måtte visst være over 25 år. Anonymkode: da33c...58e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #19 Skrevet 8. desember 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvor gammel må man være for å slippe å vise leg da? 30 pluss... utrolig. Vi,gjerne vitehvor gammel jeg ser ut. Kom kassa til en mann som lo av meg og sa jeg var 15, går ut døra og derblirjeg stoppa av mann som bil snakke om hus osv, til han stopper opp etter en stund og spørr meg omhvor gammel jeg er. Man måtte visst være over 25 år. Anonymkode: da33c...58e Det er en grunn til at man skal uoppfordret vise leg frem til man er 25år, og det er fordi det er utrolig vanskelig å anslå alderen til folk. Jeg er 29år og blir fortsatt spurt 1 av 3 ganger, og jeg ser ikke spesielt ung ut for alderen min. Du får be en kamerat eller noe om å kjøpe for deg da. Og krev tingene dine tilbake. Anonymkode: 1c6f4...67e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå