Gå til innhold

Hvor mange av dere godt voksne er det som henter samboer etter julebord

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å spare taxipenger eller så h*n skal slippe å ta buss? Er ikke det noe man helst gjør i 20-åra når man har litt mer å gå på liksom? Føler meg helt ærlig ferdig med sånn kjøring jeg, i hvert fall til ungene blir så gamle at de begynner å farte ute om natta og må hentes.

Mannen og jeg er 40+og han har 4 julebord denne uka. Han vil at jeg skal hente han i byen etterpå for å spare 500 kr i taxi. Buss gidder han ikke. Jeg syns ikke det er selvsagt at jeg skal sitte oppe og vente på hentevarsel når jeg må opp 6.30 dagen etter. (Det må ikke han og han kom hjem klokka 3 i natt).

Jeg får litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke gidder å hente han hvis han blir senere enn rundt 12 i hvert fall, trenger søvn jeg. 

Hva slags rutine har dere andre på det der? Henter dere alltid uansett?

Anonymkode: 0ef87...dc5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I alle dager. Virker helt sprøtt at han forventer at du skal gå jobb med kun 3-4 timers søvn fordi han ikke gidder å ta buss! Og fire ganger på en uke?

For å si det sånn, så hadde det ikke vært noe å lure på en gang. Jeg kunne alltids hentet mannen min i en helg, om vi ikke hadde små barn hjemme, men ikke på en hverdag og ikke så innmari seint. Både jeg og mannen min reiser kollektiv hjem fra julebord, det er ikke noe problem. Om kollektivt blir vanskelig og taxi blir veldig dyrt, ja, så kjører vi faktisk og lar være å drikke...

• Liker 15
Skrevet

Nei, her tar vi som hovedregel bussen. Jeg har likevel hentet mannen min etter ett av julebordene i år. Da ville han hjem 11.30, og jeg var ikke så langt unna. Jeg synes det er selvsagt at man ikke kjører midt på natten om man skal opp tidlig dagen etter. Da må man iallefall få velge selv! 

Anonymkode: 5f7e3...12c

• Liker 5
Skrevet

"gidder ikke" ta buss? Hva slags selvopphøyende pidestallfjols er det du er sammen med? Gidder han ikke ta buss, og er fo gjerri g til å ta drosje, så får han heller gå, da. Jeg hadde ikke hentet, det er sikkert.

Anonymkode: e4855...d86

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, Vera Vinge skrev:

I alle dager. Virker helt sprøtt at han forventer at du skal gå jobb med kun 3-4 timers søvn fordi han ikke gidder å ta buss! Og fire ganger på en uke?

For å si det sånn, så hadde det ikke vært noe å lure på en gang. Jeg kunne alltids hentet mannen min i en helg, om vi ikke hadde små barn hjemme, men ikke på en hverdag og ikke så innmari seint. Både jeg og mannen min reiser kollektiv hjem fra julebord, det er ikke noe problem. Om kollektivt blir vanskelig og taxi blir veldig dyrt, ja, så kjører vi faktisk og lar være å drikke...

Ja, det er sånn vi har gjort det tidligere, men i år var det tydeligvis prioritert å drikke. Og det er jo nettopp det at når det er alkohol involvert blir det et mye hyggeligere julebord som vil vare mye lenger enn når man ikke drikker. Så da blir det jo enda kjipere å hente for det blir så sent. 

Egentlig syns jeg at når det er på en ukedag kan man ordne seg med skyss selv hvis man skal drikke. Og hvis man skal hentes bør det skje senest i tolvtiden. Mulig jeg er vanskelig.

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å spare taxipenger eller så h*n skal slippe å ta buss? Er ikke det noe man helst gjør i 20-åra når man har litt mer å gå på liksom? Føler meg helt ærlig ferdig med sånn kjøring jeg, i hvert fall til ungene blir så gamle at de begynner å farte ute om natta og må hentes.

Mannen og jeg er 40+og han har 4 julebord denne uka. Han vil at jeg skal hente han i byen etterpå for å spare 500 kr i taxi. Buss gidder han ikke. Jeg syns ikke det er selvsagt at jeg skal sitte oppe og vente på hentevarsel når jeg må opp 6.30 dagen etter. (Det må ikke han og han kom hjem klokka 3 i natt).

Jeg får litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke gidder å hente han hvis han blir senere enn rundt 12 i hvert fall, trenger søvn jeg. 

Henter faren min på julebord og andre ting når han spør. Henter også samboer uten å stille spørsmål.

Jeg sitter aldri våken om natten og venter, har på lyden slik at han vekker meg. Eller så blir vi enige om vekkerklokke så jeg henter feks kl 03-04 eller tidligere. 

Anonymkode: 6212c...c84

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som regel. Bortkastetde penger

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om han orker 4 julebord på en uke....komme seg hjem selv. 4 på en uke hadde jeg spydd

Anonymkode: ccce0...198

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"gidder ikke" ta buss? Hva slags selvopphøyende pidestallfjols er det du er sammen med? Gidder han ikke ta buss, og er fo gjerri g til å ta drosje, så får han heller gå, da. Jeg hadde ikke hentet, det er sikkert.

Anonymkode: e4855...d86

:ler: Han har nok kommet i komfy-alderen!

Og jeg må innrømme at jeg ikke kan lese en busstabell selv en gang, det er bil eller ingen ting. Men jeg ville ikke forventet at partneren hentet meg om natta med mindre han foreslo det selv, og særlig ikke på en ukedag. Men greia er at mannen min her ikke har problemer med å hente meg sent og sove noen timer før han drar på jobb selv, han er så sabla hjelpsom sånn, dermed er det nok vanskelig å skjønne at ikke alle er like spreke lenger.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ga meg med slik kjøring etter fylt tredve. Nå sier jeg bare ta drosje. Og om du ikke har råd må du være hjemme. Sånn har det blitt i mange år nå. Jeg orker ikke å ofre meg gang på gang. Liker heller ikke å legge meg etter tolv. 

• Liker 2
Skrevet

Foreldrene mine som er i tidlig 60 årene pleier å hente hverandre når de er på julebord :) Men nå drikker de ikke mer enn et par glass og vil hjem rundt midnatt. Bussforbindelsene er dårlige etter kl 10 så det er ikke et alternativ. Veldig koselig er det da. 

Anonymkode: f99cb...392

Skrevet

Er dette faktisk en problemstilling?

Tror jeg hadde flirt godt om mannen foreslo at jeg skulle være våken og hente ham på nattestid når han er ute og rangler. Og når man skal på jobb i tillegg.. Hadde ikke vært et tema. Vi unner hverandre festligheter, men det praktiske er man ansvarlig for selv, med mindre det skjer noe uforutsett som gjør at man plutselig trenger hjelp eller henting. 

Høres ut som du er sammen med en infantil, gjerrig dåsemikkel.

Anonymkode: 9f621...896

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde hentet om jeg ikke måtte tidlig opp, men når du må tidlig opp og har jobb så syns jeg han er urimelig som forventer at du skal være sjåfør.

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg aldri giddi. Da måtte han ha vært stuck et sted uten muligheter for å komme seg hjem selv. Han har heller ingen kjøreservice for meg når jeg er ute på fest eller på julebord. Fair deal og akkurat som jeg vil ha det. Men kan iblant få transport TIL en fest/selskap tidligere på kvelden. Jeg hadde fått direkte dårlig samvittighet om jeg skulle ha vekket han midt på natta og stresse seg opp for å hente fulle meg hjem. Nope.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Henter faren min på julebord og andre ting når han spør. Henter også samboer uten å stille spørsmål.

Jeg sitter aldri våken om natten og venter, har på lyden slik at han vekker meg. Eller så blir vi enige om vekkerklokke så jeg henter feks kl 03-04 eller tidligere. 

Hmh, skulle jeg henta 03-04 og opp tidlig om morran igjen hadde jeg ikke vært menneske tror jeg, selv om jeg hadde lagt meg først.

• Liker 2
Skrevet

Voksne folk tar drosje dersom det ikke går buss. 

Anonymkode: b9b51...fc4

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hmh, skulle jeg henta 03-04 og opp tidlig om morran igjen hadde jeg ikke vært menneske tror jeg, selv om jeg hadde lagt meg først.

Nei, det er en 4 dagers trøtthet, men regner med mannen er hjemme på dagtid etter disse til å ta seg av daglige sysler. Så hviler jeg mer når jeg kommer hjem, eventuelt legger meg litt tidligere for flere timers søvn. Sånn ellers så sovner jo jeg kl 21 ganske ofte.

Skrevet

Her vi bor er buss ikke et alternativ, så vi kjører og henter hverandre dersom det er praktisk mulig. Men, det er den som kjører som definerer siste frist. Dersom det ikke er sent nok tar vi taxi.

• Liker 2
Skrevet

Jeg henter hver gang, men her er det snakk om maks to ganger i året, og jeg har fri dagen etter. Dessuten er han som regel ferdig rundt midnatt. I din situasjon hadde jeg ikke giddet.

Anonymkode: 15665...5cc

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om han orker 4 julebord på en uke....komme seg hjem selv. 4 på en uke hadde jeg spydd

Anonymkode: ccce0...198

Ja, ikke sant, men det er altså russefeiring hvert å på denne tida for hans del, bankene som legger det til samme uka tydeligvis. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...