Gå til innhold

Kan man ta en pause i datingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt syk men vet ikke riktig hvordan formidle noe sånt til daten. Må nok ha en til to ukers pause men hva skal jeg si? Jeg ønsker ikke date noen andre enn hene og er redd for å miste daten på grunn av det her. Hva gjør jeg? Det passer så dårlig! 

Anonymkode: 73fcb...389

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sier du "Beklager, jeg har blitt syk, og er sliten. Jeg trenger noen dager med hvile, så kan vi treffes igjen :) " Kanskje du er smittsom også? De fleste forstår at man vil være i fred når man er syk.

• Liker 3
Skrevet

Ok

Skrevet

Takk forresten. 

Skrevet

Dating er dessverre ferskvare. Smi mens jernet er varmt, er det noe som heter. Det passer aldri å være syk og når man jobber full jobb har man begrenset med fritid ofte. Å utsette en date med uker eller kanskje tilogmed et par måneder gjør at luften går litt ut av ballongen. 

• Liker 1
Skrevet

Er du blitt alvorlig syk?

Hvis det er snakk om forkjølelse så blir de fleste forkjølet iblant. Det burde da ikke ta all verdens tid. Si at du er syk, men legg konkrete forslag for når du forhåpentligvis er på beina igjen og hold kontakten med henne.

Hvis jeg fikk en melding fra en fyr om at han ville ha "pause i datingen" grunnet forkjølelse, så hadde jeg tatt det som en avvisning.

Anonymkode: 4dbd3...bb3

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Arcturus skrev:

Dating er dessverre ferskvare. Smi mens jernet er varmt, er det noe som heter. Det passer aldri å være syk og når man jobber full jobb har man begrenset med fritid ofte. Å utsette en date med uker eller kanskje tilogmed et par måneder gjør at luften går litt ut av ballongen. 

Nei det gjør vel ikke det. Måneder? Neida. En god uke tenker jeg. Hadde sikkert vært bedre for min del om jeg løy og sa jeg skulle på ferie men det gjør jeg ikke. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er snakk om forkjølelse så blir de fleste forkjølet iblant. Det burde da ikke ta all verdens tid. Si at du er syk, men legg konkrete forslag for når du forhåpentligvis er på beina igjen og hold kontakten med henne.

Hvis jeg fikk en melding fra en fyr om at han ville ha "pause i datingen" grunnet forkjølelse, så hadde jeg tatt det som en avvisning.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått litt i vranglås og trenger bare å lukke gardinene og hvile litt. Kan ikke date uten energi og synes ikke det er rettferdig for den andre når en ikke er på topp. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått litt i vranglås og trenger bare å lukke gardinene og hvile litt. Kan ikke date uten energi og synes ikke det er rettferdig for den andre når en ikke er på topp. 

Nei men trenger du to uker for å "hvile litt" vil jeg si du er veldig sped.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men trenger du to uker for å "hvile litt" vil jeg si du er veldig sped.

Fint hvis du utdyper utsagnet ditt. Jeg er sykemeldt for dette. 

Skrevet

Jeg tror jeg ville kommet med et konkret forslag til neste date, samt forklaring. F.eks "blir du med å (hva som helst) neste lørdag? Har blitt syk, men blir jeg frisk før den tid, møter jeg deg gjerne før helga :)"

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint hvis du utdyper utsagnet ditt. Jeg er sykemeldt for dette. 

Du skriver at du trenger å "hvile litt", og det sykemeldes man normalt ikke for. Er det mer alvorlig, er det en annen sak.

Uansett - du får kommunisere det så godt som mulig og konkret til henne, men også opprettholde kontakten. 

Hvis du var like vag overfor meg i en datingsituasjon, så hadde jeg nok droppet det og tatt det som en avvisning. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at du trenger å "hvile litt", og det sykemeldes man normalt ikke for. Er det mer alvorlig, er det en annen sak.

Uansett - du får kommunisere det så godt som mulig og konkret til henne, men også opprettholde kontakten. 

Hvis du var like vag overfor meg i en datingsituasjon, så hadde jeg nok droppet det og tatt det som en avvisning. 

Ok godt vi to ikke dater da! 

Skrevet
42 minutter siden, nordlending skrev:

Jeg tror jeg ville kommet med et konkret forslag til neste date, samt forklaring. F.eks "blir du med å (hva som helst) neste lørdag? Har blitt syk, men blir jeg frisk før den tid, møter jeg deg gjerne før helga :)"

Takk for fint forslag :)

Skrevet

Ja selvfølgelig kan man ta en pause i datingen når uforutsette ting som sykdom dukker opp. Bare si at "Hei, jeg har blitt ganske syk nå så vil bare si fra på forhånd sånn at du ikke tror at jeg ikke er interessert nok i deg, for det er jeg! Men ser ikke ut som at vi kan møtes på en uke eller to, jeg trenger å komme meg og vil ikke smitte deg heller :) Klem" 

Anonymkode: df982...765

• Liker 2
Skrevet

Si at du har fått influensa og bare trenger å være i ro, det tar lett et par uker å komme seg på, og kom med et forslag til noe dere kan finne på når du er frisk

Anonymkode: c4611...62a

Skrevet

Synes du skal være ærlig uten at du trenger å utlevere deg fullstendig. Ikke lyv på deg influensa, men heller at du er utslitt/utbrent, sykmeldt og trenger å holde deg i ro hjemme. Men at du vil gjerne se henne igjen når du har kommet til hektene. Og pass på å presisere at du liker henne veldig godt.

Anonymkode: ee22f...9e7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...