Gå til innhold

Rengjøring av flisegulv på bad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere til rengjøring av flisegulv? Jeg bruker vanlig mopp på de andre gulvene i leiligheten, men synest ikke det fungerer så godt på badet. Trenger gode råd. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger meg faktisk ned på alle fire, og skrubber med skrubb! :ler: Funker som bare f...!

NB! Dette gjøres ikke hver gang badet vaskes. Bruker mopp til vanlig, og innimellom skrubb.

Skrevet

Jeg har ikke så lang erfaring med flislagte bad. Har bare hatt det et års tid. Fugene mellom flisene i dusjen vår får et rødlig belegg av shampo og såperester. Hvordan i all verden får dere disse bort? Finnes det ikke noen spesiell fugerens? Det gjelder forresten også silikonen i hjørnene og rundt dusjveggen...

Skrevet
Fugene mellom flisene i dusjen vår får et rødlig belegg av shampo og såperester. .

Uten at jeg er helt sikker nå, så mener jeg at jeg har hørt at slikt rødlig belegg er noen form for sopp eller lignende.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette lurer jeg også på! Hvordan få vekk disse rosa belegga på silikonene og fugene i dusjen??? Silikonen tør jeg ikke skrubbe med kost, er redd det løsner eller blir oppskrubbet. :o

Skrevet

Var så lei diverse baderomssprayer som jeg ikke syntes fungerte så godt, så gikk til en baderomsforretning og kjøpte TD Dusj og Bad (?) - fungerer fint på alt som heter fliser og fuger. Men til vanlig bruker jeg moppen eller vanlig gulvklut på baderomsgulvet. Før jeg vasker gulvet, støvsuger jeg opp alle mine lange hår og støv i krokene.

Skrevet

langhåret våtmopp er perfekt til flislagte gulv.(dette er ikke microfiber). Når det gjelder fuger så går det an å bruke tannkrem og en gammel tannbørste, og et annet tips er å bruke vitroclen, vaskemiddel for ovn med keramisk topp. Sprut på den, la virke litt og skrubb vekk. Det er mitt vidundermiddel i huset, og funker på det meste :husarbeid:

Skrevet
Jeg har ikke så lang erfaring med flislagte bad. Har bare hatt det et års tid. Fugene mellom flisene i dusjen vår får et rødlig belegg av shampo og såperester. Hvordan i all verden får dere disse bort? Finnes det ikke noen spesiell fugerens? Det gjelder forresten også silikonen i hjørnene og rundt dusjveggen...

Det eneste som hjelper er å skrubbe det vekk. Jeg bruker en tannbørste og zalo/salmiakk.

Skrevet

Vi bruker mikrofiber våtmopp, synes det fungerer helt perfekt.

• 4 år senere...
Gjest Frøken effektiv
Skrevet

Dere må alle sammen prøve klutene fra enjo! Det virker egentlig for godt til å være sant, er miljøvennlig siden eneste middel er kaldt vann, og holder bakterier borte lenger siden det ikke smøres på såpefett eller varme som tiltrekker seg bakterier.

SJEKK DENNE: http://www.enjo.no/

Skrevet

Jif har egen moppeklut til bad.

Den er som en drøm!

Skrevet

Jif har en egen baderomsmopp til å bruke på flis, men vet ikke om denne er effektiv.

Jeg har erfaring med at skrubbing på alle 4 har best funksjon.. (ahh..slitsomt!)

Det rosa belegget i dusjen er såpefett og utrolig discusting. I kriker og kroker kan en avlagt tannbørste gjøre susen :)

Ellers har enjo utrooolig effektive kluter. (Man skal bruke kaldt vann og ikke såpe og der er, tro det eller ei, kjempe effektivt.

(enjo.no : baderomshanske hvit 40100

Disse produktene er litt dyre, men det er verdt det (og dessuten koster jif-flisekluten på rema også litt!)

Skrevet
Uten at jeg er helt sikker nå, så mener jeg at jeg har hørt at slikt rødlig belegg er noen form for sopp eller lignende.

Nei, det er ikke sopp! Det er såpefett! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...