Gå til innhold

Altid jeg som blir hjemme med sykt barn. Egoistisk mann.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er så jævla egoistisk. Vi har en sønn som blir syk ganske ofte. Det kommer av spesifikke årsaker. Siden august har han vært syk 3 ganger. Jeg var hjemme med han alle gangene pluss 3 dager da det var planleggingsdag på barnehagen. Barnefar melder seg ut med en gang og sier at han ikke kan være borte fra jobb. Han sier at barnet ikke er så veldig syk så han kan dra på barnehagen. 

For 2 mnd siden startet jeg i ny jobb og barnet ble syk 2 dager etter at jeg startet på den nye jobben. Far "kunne" ikke være hjemme med han og jeg var desperat for å ikke være borte fra ny jobb på dag nr 2 så jeg leverte barnet på barnehagen. Han hadde vært dårlig hele dagen og ikke orket å være med på aktiviteter osv. Jeg fikk så vondt i hjertet at det var første og siste gang jeg sender han på barnehagen i dårlig tilstand. 

Så var det i går da, han kastet opp flere ganger og jeg sier til far at han må være hjenme med barnet i dag. Nei det kunne han ikke, han mente at barnet kan være på barnehagen i dag. Altså hvor egoistisk går det ann å bli? Så hvilket alternativ får jeg her? Enten levere sykt barn på barnehagen eller at jeg blir hjemme. At han selv ikke skjønner at det er HANS TUR å være hjemme med sykt barn når jeg har vært borte i minst 12 dager de siste 4 mnd er bare helt ufattelig. 

Vurderer nesten å gå fra han når han skal være så egoist. Det er umulig å leve med en person som ser kun seg selv og setter seg selv forran alle. I tillegg til at jeg fikk en kommentar på den nye jobben om at hun ene der trodde jeg var alenemor. Oiii er det rart at hun trodde det? Nei, hun merket vel at jeg er den som må ta meg av ungen. 

Anonymkode: 4fe8f...5c4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med deg mannen din en tur til helsesøster for opplysning om at syke barn ikke skal i barnehage. Og så en tur til familievernkontoret for opplysning om at i en familie må man dele på. 

Når du har brukt opp sykt barn-dagene dine så må han jo. Du kan jo ringe barnehagen og informere om sykdommen til barnet, hvis far da forsøker å levere vil de si nei.

Anonymkode: e66b6...3aa

• Liker 7
Skrevet

Hilsen fra en som har brukt opp alle egenmeldinger og sitter med sykt barn hjemme. Han kommer sldri til å gjøre det og det nytter ikke å mase mer pga det er han som er hovedførsorger i huset. Av og til har jeg lyst å stappe både bankkortet og den sjefnesen hans rett i stumpen på han !

Anonymkode: 0c7ec...33b

• Liker 2
Skrevet

Det der er ikke hyggelig. Skjønner du blir frustrert og lei deg. For min del hadde det absolutt telt som en grunn for at jeg ikke hadde orket mer. Det er virkelig sjukt egoistisk og ikke greit mot deg eller barnet.

Anonymkode: d1a80...499

• Liker 1
Skrevet

Hva skal man si. Han må jo være stokk dum i huet som bare distanserer seg så til de grader fra virkeligheten med barn. Han kommer neppe til å endre holdning, så ingen flere barn!

• Liker 2
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta med deg mannen din en tur til helsesøster for opplysning om at syke barn ikke skal i barnehage. Og så en tur til familievernkontoret for opplysning om at i en familie må man dele på. 

Når du har brukt opp sykt barn-dagene dine så må han jo. Du kan jo ringe barnehagen og informere om sykdommen til barnet, hvis far da forsøker å levere vil de si nei.

Altså her er det altid jeg som leverer siden mannen starter på jobb kl 7 og barnehagen åpner ikke før 07:30. Det vil si at han drar hjemmeifra rundt kl 06:00. Han bare drar og driter i resten. Da blir jeg sittende her med sykt barn og ikke har noe annet alternativ enn å være hjemme med barnet. 

Og til deg som skrev en annen post her om at mannen din er likeda og bare fordi han er forsørgeren så gjør han som han vil. Ja det verste her er at mannen tjener veeeldig lite at jeg må betale mesteparten av utgifter, og i tillegg må altid ta meg av barnet. Er så jævla lei. 

Jeg pratet med han ista og gjorde det klart for han at dette ikke fungerer for meg. Jeg vil finne meg et eget sted å bo også at vi blir enige hvordan samværet med barnet skal være. Sånn at jeg får muligheten til å ha ett liv og faktisk kunne bidra på jobben min like mye som på hjemmebane. Så får han sitte der med sykt barn under hans samvær. Det er vel det han ber om når han ikke vil møtes på halvveien. 

Ts 

• Liker 14
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og gjorde det klart for han at dette ikke fungerer for meg. Jeg vil finne meg et eget sted å bo også at vi blir enige hvordan samværet med barnet skal være. Sånn at jeg får muligheten til å ha ett liv og faktisk kunne bidra på jobben min like mye som på hjemmebane. Så får han sitte der med sykt barn under hans samvær. Det er vel det han ber om når han ikke vil møtes på halvveien. 

Ts 

Hva sa han til dette? At du går fra han om han ikke skjerper seg?

Når du er alene har du dobbelt så mange sykedager å ta av, for da er det bare deg som kan være hjemme med sykt barn. 

Han virker som en egoistisk mann som kun tenker på seg selv, jeg hadde gått hadde jeg hatt en sånn mann. 

Anonymkode: d2976...182

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså her er det altid jeg som leverer siden mannen starter på jobb kl 7 og barnehagen åpner ikke før 07:30. Det vil si at han drar hjemmeifra rundt kl 06:00. Han bare drar og driter i resten. Da blir jeg sittende her med sykt barn og ikke har noe annet alternativ enn å være hjemme med barnet. 

Og til deg som skrev en annen post her om at mannen din er likeda og bare fordi han er forsørgeren så gjør han som han vil. Ja det verste her er at mannen tjener veeeldig lite at jeg må betale mesteparten av utgifter, og i tillegg må altid ta meg av barnet. Er så jævla lei. 

Jeg pratet med han ista og gjorde det klart for han at dette ikke fungerer for meg. Jeg vil finne meg et eget sted å bo også at vi blir enige hvordan samværet med barnet skal være. Sånn at jeg får muligheten til å ha ett liv og faktisk kunne bidra på jobben min like mye som på hjemmebane. Så får han sitte der med sykt barn under hans samvær. Det er vel det han ber om når han ikke vil møtes på halvveien. 

Ts 

Det synes jeg er innafor. Det er hans barn også, så da får han bidra! Hvordan er han med ungen ellers? Og hva sa han til at du vil gå fra han? 

• Liker 1
Skrevet

Det funker egentlig best i en familie om den ene personen kan ha hovedfokuset på karriere, da slipper man slike problemstillinger og kan heller glede seg over, og hjelpe, den andres fremgang enn sin egen. 

Jeg skjønner jo at dette ikke er noe mange ønsker, men det gjør jo ting litt lettere da.

Anonymkode: f6ab0...3a4

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Jeg synes dette er helt innafor. Det blir jo søren meg enklere for deg uten han. Du har vel også krav på flere sykedager og i tillegg MÅ han faktisk bare ta det når han har samvær. Hva sa mannen din til dette?

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det funker egentlig best i en familie om den ene personen kan ha hovedfokuset på karriere, da slipper man slike problemstillinger og kan heller glede seg over, og hjelpe, den andres fremgang enn sin egen. 

Jeg skjønner jo at dette ikke er noe mange ønsker, men det gjør jo ting litt lettere da.

Jajaja, myyyye enklere med en lønn!! 

Anonymkode: 59c43...ddf

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da burde det være den som tjener mest som fokuserer på jobben da, og i dette tilfelle er det moren som tjener mest. Så sånn sett burde faren være hjemme med sykt barn uansett.

De fleste familier trenger to inntekter, så da må begge ha jobb. Og i jobber har hver forelder 10 syke barn dager, så begge må trå til når barnet er mer syk enn de 10 dagene til mor. 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min er så jævla egoistisk. Vi har en sønn som blir syk ganske ofte. Det kommer av spesifikke årsaker. Siden august har han vært syk 3 ganger. Jeg var hjemme med han alle gangene pluss 3 dager da det var planleggingsdag på barnehagen. Barnefar melder seg ut med en gang og sier at han ikke kan være borte fra jobb. Han sier at barnet ikke er så veldig syk så han kan dra på barnehagen. 

For 2 mnd siden startet jeg i ny jobb og barnet ble syk 2 dager etter at jeg startet på den nye jobben. Far "kunne" ikke være hjemme med han og jeg var desperat for å ikke være borte fra ny jobb på dag nr 2 så jeg leverte barnet på barnehagen. Han hadde vært dårlig hele dagen og ikke orket å være med på aktiviteter osv. Jeg fikk så vondt i hjertet at det var første og siste gang jeg sender han på barnehagen i dårlig tilstand. 

Så var det i går da, han kastet opp flere ganger og jeg sier til far at han må være hjenme med barnet i dag. Nei det kunne han ikke, han mente at barnet kan være på barnehagen i dag. Altså hvor egoistisk går det ann å bli? Så hvilket alternativ får jeg her? Enten levere sykt barn på barnehagen eller at jeg blir hjemme. At han selv ikke skjønner at det er HANS TUR å være hjemme med sykt barn når jeg har vært borte i minst 12 dager de siste 4 mnd er bare helt ufattelig. 

Vurderer nesten å gå fra han når han skal være så egoist. Det er umulig å leve med en person som ser kun seg selv og setter seg selv forran alle. I tillegg til at jeg fikk en kommentar på den nye jobben om at hun ene der trodde jeg var alenemor. Oiii er det rart at hun trodde det? Nei, hun merket vel at jeg er den som må ta meg av ungen. 

Ta med mannen i møte i barnehagen slik at barnehagen kan forklare han litt strengt hvordan reglene for sykdom er der. Har jobbet i barnehage og hendte vi måtte ta en prat med enkelte foreldre om slikt.

Anonymkode: 718bc...96d

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Kan tenke meg du får bedre råd og mer nytte av å være alene med barnet når situasjonen er slik ja. Hvordan er kjærligheten mellom dere ellers?

Anonymkode: 718bc...96d

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da burde det være den som tjener mest som fokuserer på jobben da, og i dette tilfelle er det moren som tjener mest. Så sånn sett burde faren være hjemme med sykt barn uansett.

De fleste familier trenger to inntekter, så da må begge ha jobb. Og i jobber har hver forelder 10 syke barn dager, så begge må trå til når barnet er mer syk enn de 10 dagene til mor. 

Så da mener du at mor skal være hjemme de første 10 dagene? 

Anonymkode: fc2b2...150

Skrevet

Jeg ville levert barnet i barnehagen jeg, og gitt dem beskjed om å ringe FAR når ungen må hjem. I barnehagen min har de veldig lav terskel for å ringe oss og be om å hente.

Dersom far ignorerer barnehagen eller sier "kan ikke" når de ringer, så hadde jeg forlatt ham. 

• Liker 5
Skrevet

Ts her.

Han sier at han ikke bryr seg om det blir slutt mellom oss fordi han må jobbe 😂. Ja da er det vel bare å gå. For så selvsentrert menneske må man lete lenge etter. Han nekter å se seg til siden. Ja jeg forstår at du må jobbe sa jeg. Men forstår du at jeg må jobbe? Haha jeg klarer faktisk ikke å gjøre annet enn å le. Fordi han er så sykt egoistisk og patetisk at det føles ut som å ha en samtale med ett lite barn. 

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Avtal 50/50 og bli naboer. Da må far følge opp i sine uker.

Han høres ut som han har null gangsyn..

Anonymkode: f0871...6dd

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Han sier at han ikke bryr seg om det blir slutt mellom oss fordi han må jobbe 😂. Ja da er det vel bare å gå. For så selvsentrert menneske må man lete lenge etter. Han nekter å se seg til siden. Ja jeg forstår at du må jobbe sa jeg. Men forstår du at jeg må jobbe? Haha jeg klarer faktisk ikke å gjøre annet enn å le. Fordi han er så sykt egoistisk og patetisk at det føles ut som å ha en samtale med ett lite barn. 

Da kommer han til å få seg en smell når han MÅÅÅÅ være hjemme med sykt barn når han er alene!  Herregud for en fyr...

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avtal 50/50 og bli naboer. Da må far følge opp i sine uker.

Han høres ut som han har null gangsyn..

Anonymkode: f0871...6dd

Dette er vel nettopp en slik type far man ikke kan ha 50/50 med.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...