Gå til innhold

Hvordan avvise mann etter 5 date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan sier dere til en person dere har møtt 6 ganger, at det dessverre ikkje er helt fulltreffer? En kjæreste hadde eg selvfølgelig snakket med og utdypet om ønskelig hvorfor osv. Men er helt ny i denne datingen, og lurer litt på "reglene". Er så usikker på hva som foretrekkes av den andre part. Er det best å få en melding, slippe å kaste vekk mere tid på en person som ikkje vil være sammen med deg uansett, eller kanskje en telefon? Vil det være best og dukke opp personlig, og etter en koselig date nr 7 fortelle at det kanskje ikkje helt er det store? Føler alt blir feil og trenger noen råd. Vil såre han minst mulig.

Anonymkode: c1021...386

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan ville du selv opplevd etter 5-6 dater, hvor du kanskje gledet deg til den neste, å få SMS eller beskjed på Facebook om at "sorry, dette funker ikke for meg"? Det er vanskelig, også for deg naturligvis. Men, jeg tror, du vil selv ha igjen for å gjøre det på den ordentlige måten. 

• Liker 1
Skrevet

Det er nok derfor eg spør litt også. Eg ville helt klart foretrukket å fått en melding, der eg slapp å være lei meg, stutt og uten ord framfor denne personen. Er jo også litt kjipt å tilbringe en koselig kveld i lag med noen som du håper det skal bli noe mer med, for så å bli dumpet på slutten. Eg er kansje litt sær på området og er så i stuss på hva som er best, derfor eg trenger litt råd. 

Anonymkode: c1021...386

• Liker 2
Skrevet

For all del mener jeg ikke å gjøre en helaften av det. Ta en tilforlatelig kjapp kaffe eller noe. Men det er klart omstendigheter varierer, og du kjenner daten din bedre enn oss her inne til å vurdere hvordan han kan reagere.

Skrevet

Melding.

Anonymkode: 9e654...aa4

Skrevet

Har du møtt personen 5-6 eller 7 ganger? Eller har du planer om å gå på to dates til og så slå opp? Rimelig tåpelig. 

Anonymkode: 00326...099

Skrevet

Melding eller telefon. Ikke møt personen, så tidlig hadde jeg blitt litt sur, hvorfor han skulle møte meg, for å dumpe meg. Hadde nesten følt det var litt slemt.

Anonymkode: 1323b...a68

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk en sms etter 7 dates der han ikke ville mer.Voksne folk klarer å forstå når det ikke funker. Bare vær vennlig☺️👍  

Anonymkode: b6dab...19f

• Liker 2
Skrevet

Melding eller telefon er helt innafor så tidlig. Men du kan jo si noen ord om hvorfor. Men helt greit å si at du desverre ikke har fått de følelsene du hadde håpet på e.l. Avslutt på en vennlig og hyggelig måte.

Melding er bedre enn å ha en hyggelig date til for så å bli dumpet på slutten av daten.

Anonymkode: a8fba...e2a

• Liker 2
Skrevet

Bare ikke kom med masse forklaringer opp og i mente. Det bare sårer. Vær ærlig, men på en vennlig måte, uten å nøste opp i masse «feil».

Anonymkode: 95c3b...0ec

• Liker 1
Skrevet

Absolutt melding - bare skriv vennlig og tydelig. Jeg hadde blitt ganske sint om en date kastet bort tiden min ved å invitere meg til treff, og så var det bare for å dumpe meg. Hadde også tenkt at han hadde i overkant høye tanker om seg selv om han trodde jeg trengte å møtes og bli dumpet "skånsomt" etter noen få dater. Det er sånn man slår opp med en kjæreste eller en langvarig date, ikke med noen man fremdeles er i bli kjent-fasen med. Du er ikke SÅ fantastisk, liksom.:P 

Avslutt med god samvittighet og ikke legg så mye i det. Ingen blir hjerteknust av å bli dumpet av en person man såvidt kjenner, selv om det svir litt i stoltheten. Det er en del av gamet, fyren vil snart komme seg videre og date andre kvinner. 

Anonymkode: 1c449...d9a

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt melding - bare skriv vennlig og tydelig. Jeg hadde blitt ganske sint om en date kastet bort tiden min ved å invitere meg til treff, og så var det bare for å dumpe meg. Hadde også tenkt at han hadde i overkant høye tanker om seg selv om han trodde jeg trengte å møtes og bli dumpet "skånsomt" etter noen få dater. Det er sånn man slår opp med en kjæreste eller en langvarig date, ikke med noen man fremdeles er i bli kjent-fasen med. Du er ikke SÅ fantastisk, liksom.:P 

Avslutt med god samvittighet og ikke legg så mye i det. Ingen blir hjerteknust av å bli dumpet av en person man såvidt kjenner, selv om det svir litt i stoltheten. Det er en del av gamet, fyren vil snart komme seg videre og date andre kvinner. 

Anonymkode: 1c449...d9a

Jeg tror også dette er den klart beste løsningen. 

Jeg mener man skylder en kjæreste en anledning til å få et fysisk farvel, få og gi en klem, muligheten til å kanskje felle noen tårer sammen og takke for en fin tid. (Også må man akseptere at selv med ryddige former vil det alltid bli noe støy. Plutselig kommer den meldingen en måned etterpå som kanskje er litt vel kvass eller drømmende).

...men en date? En du kanskje ikke kjenner spesielt godt eller har truffet vennene til enda? Det gjør faktisk saken bare vondere. Jo mer man treffes når den ene ikke vil treffes lengre bare forverrer situasjonen. Samtidig underspiller jeg ikke at det er dritkjipt å bli avvist når man kanskje har gledet seg til neste date. Det suger.

• Liker 2
Skrevet

Når man er alene er man så glad som man selv føler seg. Hvis man er i et forhold, er man i samme humør som den som har dårligst humør.

Anonymkode: 3c477...203

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...