Horten Market Skrevet 8. desember 2017 #21 Del Skrevet 8. desember 2017 2 timer siden, GauteS skrev: Muhammedanerne tåler jo ikke engang å se ei tegning av en gris. At de vil spise en framstilling av et urent dyr, er ganske usannsynlig. Må da være en lidelse for dem å handle i dagligvarebutikker nå før jul. Og en betydelig risiko for oss. Blir marsipangrisene neste bombemål? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 8. desember 2017 #22 Del Skrevet 8. desember 2017 I følge naboen kan han spise marsipangris hvis det er sjokoladetrekk på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #23 Del Skrevet 8. desember 2017 De mest ekstreme ser nok på symbolikken og det urene grisen står for. Men mange eter pølsebrød og kalkunpølser da... Selv om vi kanskje symboliserer det med grisepølser. Anonymkode: f3574...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 8. desember 2017 #24 Del Skrevet 8. desember 2017 (endret) En tidligere kollega som er muslim spiser ikke marsipangris siden den er formet som en gris. Ja seriøst, men så var denne personen veldig spesiell også da. Endret 8. desember 2017 av Catalina Culès Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 8. desember 2017 #25 Del Skrevet 8. desember 2017 4 timer siden, GauteS skrev: Muhammedanerne tåler jo ikke engang å se ei tegning av en gris. At de vil spise en framstilling av et urent dyr, er ganske usannsynlig. På samme måte som mange ville kvidd seg for å spise et marsipanbarn. Jeg spiser pepperkakemenn. Kvier meg ikke for det. Kvinner og barn også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #26 Del Skrevet 8. desember 2017 Jeg kjenner et par muslimer som ikke spiser marsipangriser, men annen marsipan. Dette med gelatin er jo ganske kjent, særlig om man har barn som feirer bursdager. Husker godt når jeg jobbet i barnehage og ingen tenkte på at muslimer ikke spiser gelatin. Barna hadde fått en seigmann hver, men en jente satt bare å holdt i den for hun kunne ikke spise den. Så da lærte vi gitt. Anonymkode: 92735...01c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 8. desember 2017 #27 Del Skrevet 8. desember 2017 Muslimer er ikke en ensartet gruppe. Jeg kjenner troende muslimer som spiser bacon med god samvittighet, og muslimer som klikker i vinkel ved bilder av griser, og jeg har en kollega som ikke på noen måte sliter med å bli shitfaced dritings, men krever å ta av bacon fra baconpølsa av religiøse årsaker (ja, vi har forklart han innholdet i pølsa. Gjentatt ganger. motargumentet hans nekter jeg å gjenta.) Det er like stor spredning mellom muslimer som mellom kristne. Kansje større, siden menighetene er mye mer uavhengige fra retningenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #28 Del Skrevet 8. desember 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette kødd? Anonymkode: 2a91b...fa4 Nei, faktisk ikke. Mange bra svar her inne så langt. Anonymkode: 6e6ac...893 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #29 Del Skrevet 8. desember 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, dette lurer du ikke oppriktig på. Anonymkode: 75187...068 Jo. Men fått litt oppklaring nå Anonymkode: 6e6ac...893 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummel34 Skrevet 8. desember 2017 #30 Del Skrevet 8. desember 2017 Nei det kan de ikke ..... Bah! Alle mennesker kan spise det de vil. Men noen mennesker velger feks å ikke spise svin, andre kjøtt i sin helhet, melkeprodukter, karbohydrater.... noen muslimer spiser svin, andre ikke. Spørr den det gjelder og du finner svarte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #31 Del Skrevet 8. desember 2017 8 timer siden, bortebra skrev: Det må gjøre vondt innimellom, å være muslim i et land med innbyggere som bruker fritid på å poste sånt. 8 timer siden, Biloppretter skrev: Jeg lo Jeg spiser ikke svin selv, fordi jeg ikke liker det. Det vet pappa godt, så han kjøpte en bare på drit, sist jeg var på besøk. Jeg spiste den, og vi tullet med at nå spiste jeg jo svin, men jeg gjorde jo ikke det. For meg er marsipangris marsipan, og ikke svinekjøtt. Da kom jeg på denne tanken, og fikk lyst til å spørre om hvordan muslimer ser på det. Tror det er mer vondt for muslimer med nordmenn som ilegger dem meninger de ikke har, og i tillegg blir provosert på deres vegne, over ting de kanskje ikke bryr seg om engang. Ser at det er forskjell på muslimer ja. Så noen vil nok tenke, det er jo bare marsipan, mens andre reagerer med avsky. Glad jeg fikk svar på det Anonymkode: 6e6ac...893 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 8. desember 2017 #32 Del Skrevet 8. desember 2017 10 timer siden, bortebra skrev: Det må gjøre vondt innimellom, å være muslim i et land med innbyggere som bruker fritid på å poste sånt. Haha. Ja. De må iblant tro vi er totalt idioter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #33 Del Skrevet 8. desember 2017 1 minutt siden, NotNaomi skrev: Haha. Ja. De må iblant tro vi er totalt idioter. Men det finnes muslimer som er så fanatiske at de ikke kan spise marsipangris Anonymkode: 15bd0...2fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 8. desember 2017 #34 Del Skrevet 8. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det finnes muslimer som er så fanatiske at de ikke kan spise marsipangris Anonymkode: 15bd0...2fa Ok. De vet jeg ingenting om. Men om du vet om , så la vær å gi de marsipangris da :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest C.Tramell Skrevet 8. desember 2017 #35 Del Skrevet 8. desember 2017 Sikkert ikke. Han vil nok insistere på å få marsipankylling. Jeg kjenner en kannibal som også nekter å spise marsipangris. Han krever å få marsipanjulenisse hver eneste gang. Enkelte er så sære at det ikke burde vært lov! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #36 Del Skrevet 8. desember 2017 6 hours ago, Violetta said: Jeg spiser pepperkakemenn. Kvier meg ikke for det. Kvinner og barn også. Kannibal! Anonymkode: 5544b...d94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #37 Del Skrevet 8. desember 2017 Muslimer er foskjellige. Hvis du skal ha selskap med muslimer tilstede ville jeg droppet marsipangris. Med mindre du vet med sikkerhet at de muslimene som kommer godtar det. Det er ikke verdt å skape problemer for litt marsipan når det finnes masse annet man kan servere. Anonymkode: 69591...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yeans Skrevet 8. desember 2017 #38 Del Skrevet 8. desember 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: De mest ekstreme ser nok på symbolikken og det urene grisen står for. Men mange eter pølsebrød og kalkunpølser da... Selv om vi kanskje symboliserer det med grisepølser. Anonymkode: f3574...7e3 Marsipan formet som kalkunpølser? Hvor finner du dette? Jeg leste ett sted, (klarer ikke huske hvor) at noen religiøse muslimer (ikke ekstreme, de spiste bare ikke gris) ikke ville spise noe som helst formet som en gris. At produktet ikke inneholdt gris spilte ingen rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GauteS Skrevet 8. desember 2017 #39 Del Skrevet 8. desember 2017 9 hours ago, Violetta said: Jeg spiser pepperkakemenn. Kvier meg ikke for det. Kvinner og barn også. Du skal være usedvanlig følelseskald om du orker å spise av et naturtro marsipanbarn (eller las oss si et foster, for å få en rimelig størrelse), men bevares, man kan jo iblant lese om noen som endog har gått et steg videre, så det kunne ikke falle meg inn å tvile på dine ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. desember 2017 #40 Del Skrevet 8. desember 2017 5 minutter siden, GauteS skrev: Du skal være usedvanlig følelseskald om du orker å spise av et naturtro marsipanbarn (eller las oss si et foster, for å få en rimelig størrelse), men bevares, man kan jo iblant lese om noen som endog har gått et steg videre, så det kunne ikke falle meg inn å tvile på dine ord. Og poenget med å sammenligne menneskeforstre med griser er?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå