AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #1 Skrevet 7. desember 2017 Liker jenter menn som prøver å kurtisere dem, altså å gjøre dem interesserte? Eller like de best menn som ikke bryr seg så mye? Anonymkode: 06f8c...ade
bortebra Skrevet 7. desember 2017 #2 Skrevet 7. desember 2017 Hva legger du i kurtisere? Det er jo et noe utdatert uttrykk, hva vil de si en moderne sammenheng? 3
Kalevala Skrevet 7. desember 2017 #3 Skrevet 7. desember 2017 Jenter liker best at menn de selv viser interesse for, prøver å kurtisere dem. Resten kan la det være. 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #4 Skrevet 7. desember 2017 Hvis menn er interessert i meg så liker jeg at de viser det, ikke spiller spill. Hilsen kvinne, ikke jente. Anonymkode: ecca5...96b 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #5 Skrevet 7. desember 2017 3 minutter siden, bortebra said: Hva legger du i kurtisere? Det er jo et noe utdatert uttrykk, hva vil de si en moderne sammenheng? Å kurtisere vil bety: 1. Vise at du er interessert. 2. Være snill mot dem. 3. Gi dem ting som blomster, sjokolade eller andre mer relevante ting. Kanskje en smørbrød ol. bare for å vise at de bryr seg om dem. Mye forskjellig som kan regnes som kurtisering. Anonymkode: 06f8c...ade
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #6 Skrevet 7. desember 2017 1 minutt siden, Kalevala said: Jenter liker best at menn de selv viser interesse for, prøver å kurtisere dem. Resten kan la det være. Det er få menn som opplever å bli vist interesse for av kvinner. Anonymkode: 06f8c...ade 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #7 Skrevet 7. desember 2017 9 minutter siden, AnonymBruker said: Liker jenter menn som prøver å kurtisere dem, altså å gjøre dem interesserte? Eller like de best menn som ikke bryr seg så mye? Anonymkode: 06f8c...ade Kommer an på en hel masse. Anonymkode: e3bfa...801 2
bortebra Skrevet 7. desember 2017 #8 Skrevet 7. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å kurtisere vil bety: 1. Vise at du er interessert. 2. Være snill mot dem. 3. Gi dem ting som blomster, sjokolade eller andre mer relevante ting. Kanskje en smørbrød ol. bare for å vise at de bryr seg om dem. Mye forskjellig som kan regnes som kurtisering. Anonymkode: 06f8c...ade Å vise interesse og være snill, ser jeg på som en selvfølge. Jeg synes det er litt tacky med sånne amerikansk romantisk komedie-greier som blomster og sjokolade og hjerteformede greier, men kjæresten kjøper gjerne en bok jeg har snakka om, eller tar med en flaske vin etter min smak når han kommer på besøk. Jeg blir veldig sjarmert over sånne gester som viser at de kjenner meg, at de forstår hva jeg setter pris på. Jeg blir mindre imponert når de bare kjører på sånne greier som har sett på film at funker på noen jenter. Personlig er jeg også veldig glad i å vise omsorg og interesse. Så det kan gjerne gå begge veier. 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #9 Skrevet 7. desember 2017 Hvis jeg er interessert i ham i utgangspunktet så liker jeg det, det er mest det at de prøver så hardt som er sjarmerende. Men det er ikke det som gjør at jeg faller for noen. Anonymkode: 00fba...483
Nuith Skrevet 7. desember 2017 #10 Skrevet 7. desember 2017 Jeg liker menn som behandler meg som en venn, likestilt, og ikke flyr etter meg med tunga ute eller sender romantiske meldinger/gaver. Men å invitere til date er helt ok. 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #11 Skrevet 7. desember 2017 Liker at de viser interesse. Kan kurtisere selv også. Anonymkode: ecca5...96b 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #12 Skrevet 7. desember 2017 Kvinner elsker menn som behandler henne ut fra en gammeldags norm fra før 50-tallet, der hun skal være kvinnen som skal påspanderes, oppvartes, vises at hun er kvinnen og han er mannen. Problemet er at kvinner ønsker ikke at det skal være sånn i forholdet, bare frem til de er i et forhold. Men når det er grunnen, selve fundamentet, for forholdet så blir det gjerne slik i forholdet også. Men kvinner vil jo ikke ha det på noen annen måte, så da får de bare ta konsekvensene av sine ønsker. Vær forsiktig med hva du ønsker deg... Anonymkode: 9a29c...f6e
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #13 Skrevet 7. desember 2017 Jeg liker ikke menn som prøver seg seksuelt/romantisk fordi jeg er ikke interessert i menn. Anonymkode: c63f7...f5e
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #14 Skrevet 7. desember 2017 Liker at det er litt vanskelig å få han. Men ikke altfor mye heller. Anonymkode: eb863...02a 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #15 Skrevet 7. desember 2017 Jeg liker å bli kurtisert, men de jeg virkelig har falt for er dem som har vippet meg litt av pinnen, og overrasket meg. 1: Kom litt bryskt bort til meg på et utested og sa "Du, sett deg ned her litt!", pekte på en stol, og forsvant. Jeg trodde det var en dørvakt, og lurte fælt på hva jeg hadde gjort galt, men satt lydig på stolen. Like etter kom han flirende tilbake med to øl. Lettere forvirret ble jeg også litt fascinert. (Kjærester 1 år.) 2 : Sto i taxikø og pratet litt med dem rundt. Da det ble min tur hoppet han ene inn i taxi med meg, og påsto at han skulle samme vei. "Skulle ikke du til xxx da?" spurte jeg forvirret, for det var motsatt vei. Joda, det skulle han, men det var verdt omveien å ta taxi med meg. (Kjærester i 5 år.) 3: Opplagt uskyldig flørt i annen by, men han fikk telefonnummert mitt, mest av høflighet. To uker senere inviterte han seg selv på besøk. Ikke "Kan jeg komme?", men "Jeg kommer!" (Gift. Fremdeles.) Men det er klart det er behov for kurtise, og det gjorde de alle etter å ha vippet meg av pinnen. Men for min del er det altså et lite "Whææ, hva skjer?" som skiller mellom å komme videre og ikke. Anonymkode: c4580...9d0 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #16 Skrevet 8. desember 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Liker jenter menn som prøver å kurtisere dem, altså å gjøre dem interesserte? Eller like de best menn som ikke bryr seg så mye? Anonymkode: 06f8c...ade Hmmmmmmmm la oss se...... Hva tror du selv? Liker man noen som ikke bryr seg, eller noen som viser at de bryr seg og gjør en innsats ??? Hmmmmmmmmmmmm. Fasiten er åpenbar. Anonymkode: 39e6c...aa3 2
Teethgrinding Skrevet 8. desember 2017 #17 Skrevet 8. desember 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker å bli kurtisert, men de jeg virkelig har falt for er dem som har vippet meg litt av pinnen, og overrasket meg. 1: Kom litt bryskt bort til meg på et utested og sa "Du, sett deg ned her litt!", pekte på en stol, og forsvant. Jeg trodde det var en dørvakt, og lurte fælt på hva jeg hadde gjort galt, men satt lydig på stolen. Like etter kom han flirende tilbake med to øl. Lettere forvirret ble jeg også litt fascinert. (Kjærester 1 år.) 2 : Sto i taxikø og pratet litt med dem rundt. Da det ble min tur hoppet han ene inn i taxi med meg, og påsto at han skulle samme vei. "Skulle ikke du til xxx da?" spurte jeg forvirret, for det var motsatt vei. Joda, det skulle han, men det var verdt omveien å ta taxi med meg. (Kjærester i 5 år.) 3: Opplagt uskyldig flørt i annen by, men han fikk telefonnummert mitt, mest av høflighet. To uker senere inviterte han seg selv på besøk. Ikke "Kan jeg komme?", men "Jeg kommer!" (Gift. Fremdeles.) Men det er klart det er behov for kurtise, og det gjorde de alle etter å ha vippet meg av pinnen. Men for min del er det altså et lite "Whææ, hva skjer?" som skiller mellom å komme videre og ikke. Anonymkode: c4580...9d0 Høres veldig ut som du tiltrekkes av en type mannfolk. Godt det finnes noen for alle! Jeg kjenner flere jenter som ville spydd av den typen sjekking.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #18 Skrevet 8. desember 2017 Mennene jeg har likt har hatt til felles at de var veldig imøtekommende. De jeg ikke har likt og bare funnet irriterende er de som har veldig forsiktig fremtoning generelt, og de som sitter og liker alt du legger ut og kommenterer med en smiley på storyen din. Det er liksom sånn "Hint hint" Anonymkode: 1505d...57f
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #20 Skrevet 8. desember 2017 Nå kan jeg bare snakke om min egen erfaring som stort sett angår kvinner i 20-årene og tidlig i 30-årene. Mange av disse liker at jeg viser tydelig at jeg er interessert, men på en selvsikker, humørfylt og uforpliktende måte. Det er et eller annet med å si ting som ikke kan misforstås ("Jeg tenkte på deg før jeg sovnet i går"), men på en måte som gjør at hun ikke er redd for at jeg mener det hundre prosent seriøst, er stormforelsket og kommer til å bli supersåra dersom hun ikke vil noe med meg. Forutsetter selvfølgelig at det er kjemi der fra før. Og det er selvfølgelig ikke sånn for alle jenter. Anonymkode: 32a60...d97 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå