AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #1 Skrevet 7. desember 2017 Denne tråden skal jeg vose ham. Jeg vil gjerne høre om dette er normalt. Vi har hytte på fjellet. Når den ble kjøpt brstemte vi oss å ikke ha internet der for at barna får en liten pause fra internet verden. Det er 3g på tlf så kan de kommunisere med venner. For ikke så lenge siden får jeg vite st han har bestilt internet og at folk skal komme og instalere det. Jeg ble litt paff pga det kom ut av ingenting. Han sier st han ikke inkluderte meg pga han viste at jeg hadde vært uenig. er dette virkelig normalt? Anonymkode: 38620...39f 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #2 Skrevet 7. desember 2017 Beklager skrivefeil. Skriver på tlf. ts Anonymkode: 38620...39f
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #3 Skrevet 7. desember 2017 Vet om mange som har hatt som mål med internettløs hytte- men det går fort over. Tenker at om dette er den største «krenkelsen» han utsetter deg for så gi han en god klem og vis at du setter pris på han❤️ Anonymkode: eaa75...828 10
Gjest GoldenLioness Skrevet 7. desember 2017 #4 Skrevet 7. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden skal jeg vose ham. Jeg vil gjerne høre om dette er normalt. Vi har hytte på fjellet. Når den ble kjøpt brstemte vi oss å ikke ha internet der for at barna får en liten pause fra internet verden. Det er 3g på tlf så kan de kommunisere med venner. For ikke så lenge siden får jeg vite st han har bestilt internet og at folk skal komme og instalere det. Jeg ble litt paff pga det kom ut av ingenting. Han sier st han ikke inkluderte meg pga han viste at jeg hadde vært uenig. er dette virkelig normalt? Anonymkode: 38620...39f Virker som om han ikke var enig med deg i utgangspunktet... Synes det er greit at en har Internett så kan en heller si at det ikke trenger å være på til enhver tid.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #5 Skrevet 7. desember 2017 Tja.. Vanlig og vanlig kommer vel an på. Pleier du å bli veldig sinna og gretten på ting du er uenig i? Kan være han ikke ville si noe for husfredens skyld, lettere å be om tilgivelse enn tillatelse.. Det er normalt å snakke om ting i et samliv og familieliv, og avgjørelser taes sammen, til en viss grad. Enkelte ting må man da kunne gjøre og fikse, uten at den andre skal bli sur for det.. Hadde skjønt det om han hadde kjøpt hytta uten å diskutere, men internett er liksom bare internett. Hadde ikke orket å lage en krangel om noe så lite. Jada, barn trenger avbrekk fra nett (voksne og), men dere bør da klare å gi ungene det, selv om dere har internett på hytta. Nå vet jeg ikke så mye om jobbene deres, men gir internett på hytta mulighet for hjemmekontor, og at hytta kan brukes oftere? Så er jo det et pluss. Anonymkode: aab78...578 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #6 Skrevet 7. desember 2017 Nei dette er ikke normalt. Hvis han vil ha internett og du ikke, så må dere jo komme frem til en løsning. Det er ikke noe man bare går hen og bestiller når den man faktisk bor sammen med ikke er enig. Anonymkode: 0ba79...21e 8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #7 Skrevet 7. desember 2017 Og forresten, da kan jo du bare avbestille det da, det blir jo det samme. Anonymkode: 0ba79...21e 11
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #8 Skrevet 7. desember 2017 Jeg hadde i utgangspunktet ikke sett på det som noe rart at han bestilte internett, det er fult mulig å ha internett uten å la barna bruke det hele tiden. Men når han sier at han ikke inkluderte deg fordi han visste at du ville være uenig, da mener jeg det er noe alvorlig galt i forholdet. Den kommentaren tyder på en mangel på respekt som jeg hadde funnet det svert vanskelig å leve med. Anonymkode: 6b6ad...5a0 14
Gjest GoldenLioness Skrevet 7. desember 2017 #9 Skrevet 7. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde i utgangspunktet ikke sett på det som noe rart at han bestilte internett, det er fult mulig å ha internett uten å la barna bruke det hele tiden. Men når han sier at han ikke inkluderte deg fordi han visste at du ville være uenig, da mener jeg det er noe alvorlig galt i forholdet. Den kommentaren tyder på en mangel på respekt som jeg hadde funnet det svert vanskelig å leve med. Anonymkode: 6b6ad...5a0 Eller så pleier hun å overkjøre han, lage masse drama og skal ha ting kun på sin måte....
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #10 Skrevet 7. desember 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager skrivefeil. Skriver på tlf. ts Anonymkode: 38620...39f Er du på hytta? ;-) ( Beklager, klarte ikke å la være ;-D) Anonymkode: 52189...c08 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #11 Skrevet 7. desember 2017 Vi har allerede utfordringer der barna spiller for mye. Den del slapp vi på hytten. Tiden gikk med å stå på ski, se dvd-er og spille brettspill. Nei, sånn som jeg kjenner ham internett blir ikke begrenset for barna. Jeg bare orker ikke å reise på hytten i helgen. Ungene tar med spillkonsoll og han er klar med apple tv. Ts Anonymkode: 38620...39f 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #12 Skrevet 7. desember 2017 For meg høres dette ut som en mann som aldri egentlig får være med å bestemme, og denne gangen har han valgt å høre på seg selv. Mange som sier "vi ble enige.. " men så er det egentlig bare en part som bestemmer alt. Anonymkode: 58a75...25c 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #13 Skrevet 7. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har allerede utfordringer der barna spiller for mye. Den del slapp vi på hytten. Tiden gikk med å stå på ski, se dvd-er og spille brettspill. Nei, sånn som jeg kjenner ham internett blir ikke begrenset for barna. Jeg bare orker ikke å reise på hytten i helgen. Ungene tar med spillkonsoll og han er klar med apple tv. Ts Anonymkode: 38620...39f Da må du sette ned foten ovenfor barna i hverdagen. De få dagene i året man er på hytta spiller ingen rolle. Anonymkode: 58a75...25c 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #14 Skrevet 7. desember 2017 Han er vant å ta egne avjørelser og beklage etterpå. Jeg er den som pleier å tilpasse meg . Nå føler jeg at det er nok. Det gjør noe med meg og jeg føler meg som en idiot. ts Anonymkode: 38620...39f 2
Måbarefåsiat... Skrevet 7. desember 2017 #15 Skrevet 7. desember 2017 Dessverre ganske normalt tror jeg - og innmari ufint. Det er hersketeknikk på sitt beste. Hvis du avbestiller nå og setter foten ned, er mamma den store stygge ulven. Samme skjedde her. Vi var enige om at guttungen ikke skulle ha tv på rommet sitt. En gang kom jeg hjem etter å ha vært borte en helg og tv og get-boks var flott installert på rommet. Jeg klikka i vinkel. Ok, så var vi ikke enige om det da, men da tar man diskusjonen, man driver ikke på sånn bak ryggen på hverandre. 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #16 Skrevet 7. desember 2017 Å ha Internett på hytta er virkelig ikke normalt. Hva søren trenger man det til der? På hytta skal man være sammen med familien sin, ikke sitte på dataen og jobbe. Avbestill svineriet, og si til ham at han heller får holde seg hjemme fremover dersom Internett er viktigere enn å tilbringe tid med familien. Anonymkode: a6b88...9e3 4
Måbarefåsiat... Skrevet 7. desember 2017 #17 Skrevet 7. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker said: Å ha Internett på hytta er virkelig ikke normalt. Jo, det er visst det blitt. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #18 Skrevet 7. desember 2017 1 time siden, GoldenLioness skrev: Eller så pleier hun å overkjøre han, lage masse drama og skal ha ting kun på sin måte.... Hvis hun gjør det er det selvfølgelig ikke greit, men det er likevel ille greit å løse ting på denne måten. Da må mannen sette foten ned og ikke la seg overkjøre, men ikke ved å kjøre over dama. Uansett en snodig konklusjon, mannen overkjører dama, da pleier hun sikkert gjøre det meste ham. Vi kjenner ingen av dem, og har i utgangspunktet ingen grunn til å tro at.hun pleier å lage drama. Jeg forholder meg til situasjonen slik den er beskrevet o tråden... Anonymkode: 6b6ad...5a0 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #19 Skrevet 8. desember 2017 4 hours ago, AnonymBruker said: Han er vant å ta egne avjørelser og beklage etterpå. Jeg er den som pleier å tilpasse meg . Nå føler jeg at det er nok. Det gjør noe med meg og jeg føler meg som en idiot. ts Anonymkode: 38620...39f Her er altså roten til problemet, det er vanlig at han gjør det. Jeg hadde ikke godtatt dette heller. Anonymkode: 0ba79...21e 2
bortebra Skrevet 8. desember 2017 #20 Skrevet 8. desember 2017 Jeg synes det var ufint. Og jeg skjønner frustrasjonen, når hytta har vært et fristed; vi er for mye på skjermer som det er. Jeg er så glad for den tvungne internettfritida på hytta, man tilpasser seg fort. Og det er jo en veldig aktiv handling å bestille installatør og hele pakka. Skjønner at du reagerer på både fremgangsmåte og resultat. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå