Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 10.12.2017 den 5.53, AnonymBruker skrev:

Du MÅ ikke være det, men jeg tror det blir mye enklere om du alltid har vært litt interessert i IT. Tar selv noen enkeltemner innen IT nå, og merker stor forskjell på "datanerdene" og de som er skoleflinke ellers, sistnevnte må bruke veldig mye tid på mengdetrening (slik som i matematikk, selv om man ikke trenger å være god i matematikk er det en ganske lik måte å lære på, enten skjønner man det eller så skjønner man det ikke).

Håper du finner et spennende studie fra høsten av straamann, meldte du deg opp til noen privatisteksamener? (Fulgte trådene dine i sommer og krysser fingre for deg :) )

Anonymkode: 1cea7...16d

Mye god info i denne tråden synes eg. Samtidig er det jo vanskelig å få grep om hva en IT-jobb går ut på når man er helt blank. Jeg har kamerater som har vært interessert i data -ting siden barndommen, mens jeg er fornøyd bare PCen virker til å surfe og sjekke mail. Slik sett har jeg i utgangspunktet ikke en interesse for IT. Så kanskje noe annet hadde passet bedre for meg.

Ja jeg skal ta noen privatisteksamener til våren. Har tatt litt tid å komme igang, og å finne ut av hva jeg vil og ikke. Men nå satser jeg å ta opp så mye matte som mulig og kansje fysikk, så jeg kan søke ingeniør. Det blir hardt, men tror jeg kan komme gjennom R1 og R2 om jeg leser hver dag fra nå og til eksamen i mai. Søker sikkert også økonomi, men er litt skeptisk til å studere det siden jeg kjenner mange med den utdanningen som ikke har relevant jobb.

6 timer siden, Uni skrev:

Snakker du kun utifra den lenken? Jeg snakker av egen erfaring, så jeg bryr meg fint lite om hva den lenken sier.

Hehe, ja verden kan se ganske svart/hvitt ut fra et navleperspektiv. :edie:

Skrevet
7 timer siden, Uni skrev:

Snakker du kun utifra den lenken? Jeg snakker av egen erfaring, så jeg bryr meg fint lite om hva den lenken sier.

Nei. Den kilden dokumenterer påstanden min. Den er bygget på aggregert data. At din enkelterfaring er annerledes kan skyldes utallige faktorer som at du er dårlig på å skrive søknad, dårlig på intervju, utdaterte kvalifikasjoner, dårlig innstilling eller at du bare søker jobber i gokk.

Anonymkode: 757ac...74a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...