Gå til innhold

Psykolog endret mening. Stryker på skolen

Supernugget

Anbefalte innlegg

Hei. Litt rotete innlegg men kan starte med bakgrunnshistorie.

Jeg er en gutt i slutten av tenårene. Da jeg hadde startet på VGs ble jeg filmet når jeg hadde sex på en fest av noen som brøt seg inn på rommet jeg lå. Denne videoen ble spredd som ild i tørt gress. Dette førte til det jeg vil kategorisere som sosial angst for alle i området hadde sett denne. Jeg fikk et panikkanfall 2 året og utviklet panikkangst grunnet dette. Det var en lang periode hvor dette gikk over men fikk et nytt anfall nå i Sept. Jeg fikk derfor mye fravær og gikk nå til psykolog for å få svar på dette mtp fraværsgrensen.

Etter første time satt psykolog panikklidelse på meg og skulle sende dette til kontaktlærer. Jeg kom fra psykologen nå og hun ville ikke sende det fordi hun mente at jeg ruset meg! Dette stemmer absolutt ikke da jeg er veldig imot narkotika. Jeg har også en kjæreste så jeg er ute å drikker maksimum en gang i måneden. Hun mente at jeg måtte bruke noe siden jeg gikk på feil dør i dag og pga "ansiktet og talen min." Hun sa også at hun merket dette sistgang. Jeg ble også kjeftet på fordi hun mente at jeg gjemmer meg bak denne fordi jeg er "lat." 

Dette knuste meg og jeg er helt på gråten. Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg sa at jeg gjerne tar noen prøver men hun mente det ikke var nødvendig. Jeg begynte også å gråte hos hun siden jeg virkelig ble redd.

Hva gjør jeg nå? Hun er i dialog med kontaktlærer og om jeg ikke får denne erklæringen må jeg gå 3 året om igjen. Hun mente også at ingenting stemte siden jeg er litt profilert i media (Høye værv og litt med i TV-serier OL.) Jeg er rett og slett tom for ord, og håpet at noen her kunne gitt meg noen råd. Jeg måtte også lette litt på brystet og få dette ut. Tusen takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en narkotikatest og sleng beviset i trynet på psykologen når det viser seg at du er clean?

Anonymkode: f4058...34a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri vært hos psykolog, men om du så ruser deg så er du vel likevel til behandling hos psykologen, og du skal bli hørt og tatt seriøst. Mener han at du ruser deg og er "lat" og dermed finner opp en måte å komme deg dit på? Bytt psykolog sier jeg bare. 

Anonymkode: b5c35...a1c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ta en narkotikatest og sleng beviset i trynet på psykologen når det viser seg at du er clean?

Anonymkode: f4058...34a

Hun sa at dette ikke var riktig nå ettersom jeg ikke har hatt en fast fastlege på 18 måneder da den forrige fikk ME. Hun var raskt ekstremt lite interessert og virket utrolig hissig. Mente jeg kastet bort tiden hennes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til fastlegen og ta en rusprøve der. Bytt psykolog nå. 

Anonymkode: ddd06...f08

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går til fastlegen din og får tatt prøver med en gang for å få den saken ut av verden.
Så bytter du psykolog. En behandler som beskylder deg for å være ruset og ikke engang vil ta prøver av deg for å se om det stemmer høres ganske ubrukelig ut og bør ikke være den som snakker for deg til skolen osv.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En mistanke er en mistanke. Det er ikke greit å konkludere med rusmisbruk uten å ha noen håndfaste bevis når dette er så enkelt å teste. 

Profilerte mennesker og mennesker som generelt har mye å drive med får også belastende psykiske lidelser. 

Når det er sagt er det flere mennesker med diverse sykdomstilstander som selvmedisinerer seg selv med blant annet rus. Jeg sier ikke at du gjør det, men poenget mitt er vel heller at rusmisbruk ikke utelukker annen sykdom og behandling av sykdommen kan også da virke gunstig for rusmisbruket. 

Uansett hva som er tilfelle i din situasjon er det ikke greit at du møter motstand fra de instansene som er der for å hjelpe deg.

Anonymkode: 5aef6...0a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Supernugget said:

Hei. Litt rotete innlegg men kan starte med bakgrunnshistorie.

Jeg er en gutt i slutten av tenårene. Da jeg hadde startet på VGs ble jeg filmet når jeg hadde sex på en fest av noen som brøt seg inn på rommet jeg lå. Denne videoen ble spredd som ild i tørt gress. Dette førte til det jeg vil kategorisere som sosial angst for alle i området hadde sett denne. Jeg fikk et panikkanfall 2 året og utviklet panikkangst grunnet dette. Det var en lang periode hvor dette gikk over men fikk et nytt anfall nå i Sept. Jeg fikk derfor mye fravær og gikk nå til psykolog for å få svar på dette mtp fraværsgrensen.

Etter første time satt psykolog panikklidelse på meg og skulle sende dette til kontaktlærer. Jeg kom fra psykologen nå og hun ville ikke sende det fordi hun mente at jeg ruset meg! Dette stemmer absolutt ikke da jeg er veldig imot narkotika. Jeg har også en kjæreste så jeg er ute å drikker maksimum en gang i måneden. Hun mente at jeg måtte bruke noe siden jeg gikk på feil dør i dag og pga "ansiktet og talen min." Hun sa også at hun merket dette sistgang. Jeg ble også kjeftet på fordi hun mente at jeg gjemmer meg bak denne fordi jeg er "lat." 

Dette knuste meg og jeg er helt på gråten. Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg sa at jeg gjerne tar noen prøver men hun mente det ikke var nødvendig. Jeg begynte også å gråte hos hun siden jeg virkelig ble redd.

Hva gjør jeg nå? Hun er i dialog med kontaktlærer og om jeg ikke får denne erklæringen må jeg gå 3 året om igjen. Hun mente også at ingenting stemte siden jeg er litt profilert i media (Høye værv og litt med i TV-serier OL.) Jeg er rett og slett tom for ord, og håpet at noen her kunne gitt meg noen råd. Jeg måtte også lette litt på brystet og få dette ut. Tusen takk 

Kan be om journalen din hos psykologen, ta med denne til fastlegen og få fastlegen til å skrive attesten du trenger?

Anonymkode: 97fc6...5b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...