AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #1 Skrevet 7. desember 2017 Far har samvær annen hver helg, å henter barnet på skolen på fredag når skolen er slutt for dagen. I helgen skal de på utflukt å har bak min rygg avtalt med klasse styrer at barnet skal hentes 2 timer før skole dagen er slutt. Fikk vite dette da barnet mitt snakket sammen med far på telefon i kveld. Har jeg grunn til å reagere her?? Anonymkode: fad98...b0f
Fluttershy Skrevet 7. desember 2017 #2 Skrevet 7. desember 2017 Ja, det kan han gjøre uten samtykke fra deg, og nei, jeg synes ikke du har grunn til å reagere hvis dette ikke er noe som skjer titt og ofte! 33
Ulrikke Skrevet 7. desember 2017 #4 Skrevet 7. desember 2017 Han henter på fredager, du har ingen grunn til å reagere! (om han burde ha "informert" om at de skal bort er kanskje en annen ting, men mange gjør ikke det heller). Jeg hadde uten å blunke sendt avgårde et barn med far på fars hentefredag et par timer før, og jeg jobber i småskolen. Jeg hadde ikke informert mor. 28
GammelKaktus Skrevet 7. desember 2017 #5 Skrevet 7. desember 2017 Er det noe å reagere på da? Regner jo med det er hans helg og at det ikke er noe han gjør hver gang han har samvær. Ikke noe vits i å lage mye styr men du kan jo si at du gjerne vil ha beskjed neste gang. Du kan jo og gi beskjed til klassestyrer at det er du som har hovedomsorgen (for det går jeg ut ifra at du har) og at du vil ha beskjed hvis barnet ditt går fra skolen utenom avtalt tid. Og at du ikke likte måten dette ble gjort på. Men jeg ville ikke laget noe oppstyr om alt er greit utenom- Regner med dere ikke har det beste samarbeidet... 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #6 Skrevet 7. desember 2017 Men vi har jo en samværs avtale, synes bare det var litt merkelig å ikke informere meg om det. Ts Anonymkode: fad98...b0f 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #7 Skrevet 7. desember 2017 At barnet går glipp av to timer på barneskolen er da virkelig ikke noe å lage et oppstyr over. Anonymkode: 667dc...86f 19
Connie80 Skrevet 7. desember 2017 #8 Skrevet 7. desember 2017 Nei, du har ikke grunn til å reagere her. Ja, skolen kan gjøre dette uten samtykke fra deg så lenge det er fars hentefredag. Må vel være til beste for alle parter (barnet, skolen, far og deg) å ha minst mulig "reaksjoner" ?! 17
DrueSmoothie Skrevet 7. desember 2017 #9 Skrevet 7. desember 2017 (endret) Jeg hadde tvert i mot synes det hadde vært helt topp jeg om mitt barns far hadde tatt med vår sønn/datter på tur en helg! Mest sannsynlig er dette noe barnet ser frem til, og også far Er det ikke viktigere at de har det hyggelig sammen enn at du skal ha stålkontroll på alt som skjer? Og min første tanke ut i fra hva du skriver her at det kanskje er grunnen til at far heller ikke har sagt noe? At du kanskje ønsker å kontrollere alt han gjør med deres felles barn? La de kose seg sammen! Endret 7. desember 2017 av DrueSmoothie 16
Nemigirl Skrevet 7. desember 2017 #10 Skrevet 7. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men vi har jo en samværs avtale, synes bare det var litt merkelig å ikke informere meg om det. Ts Anonymkode: fad98...b0f Hva mener du er avtalebruddet i forhold til samværsavtalen her? 17
FantasDick Skrevet 7. desember 2017 #11 Skrevet 7. desember 2017 Jeg ser virkelig ikke problemet her, det er hans helg og han har like mye rett til å ta ut barnet som du har. Jeg ser heller ikke at skolen har gått bak ryggen din, skolen forholder seg nok til dere som likestilte foreldre. Skulle skolen ringt sporenstreks til deg når far sier fra at han tar ut barnet noen timer? 9
Mousj Skrevet 7. desember 2017 #12 Skrevet 7. desember 2017 Hva tenker du at du skal reagere på? (Jeg er ikke frekk, jeg bare lurer.) 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #13 Skrevet 7. desember 2017 Her bør du roe ned ts. Tenk heller hvor hyggelig det er at barnet får en tur med far! Anonymkode: ceee2...98c 7
domimik Skrevet 7. desember 2017 #14 Skrevet 7. desember 2017 Ja, skolen kan selvfølgelig gjøre det. Hvis du skulle reagert på at noen ikke informerte deg, må vel det være far du skal rette reaksjonen din mot. Dere er foreldrene. Vi har nok å gjøre i skolen om vi ikke skal være brevduer mellom kjeklende ekskjærester også. 13
Svartfugl Skrevet 7. desember 2017 #15 Skrevet 7. desember 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men vi har jo en samværs avtale, synes bare det var litt merkelig å ikke informere meg om det. Ts Anonymkode: fad98...b0f Men hva er problemet, egentlig? At barnet mister to timer, eller at han ikke ba deg om "tillatelse" til dette? 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #16 Skrevet 7. desember 2017 Jeg hadde blitt veldig glad for at han tok med ungen på helgetur, MEN jeg hadde ikke blitt glad for at ungen ble tatt ut av skolen før tiden uten at jeg ga samtykke. Det hadde også vært veldig unaturlig for meg å ta ungen ut av skolen selv uten å ha informert far om dette. Anonymkode: 19cc4...08d 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #17 Skrevet 7. desember 2017 Altså...hæ? Hvorfor i alle dager skal du informeres om det? Hva mener du egentlig med bak din rygg? Høres ut som den som er ansvarlig for barnet på dette tidspunktet har gjort en avtale med skolen. Hvorfor skal du blandes deg inn i det? Fars helg, fars ansvar, fars rettigeter! Høres ut som du enten er overdrevent kontroll-freak, eller at du leter med forstørrelses glass etter noe du kan «ta» far for. Anonymkode: 7204c...40c 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #18 Skrevet 7. desember 2017 Hvor mye greier forventer du egentlig at skolen skal holde styr på? Du får bli bedre venn med eksen din, og så får du ta deg en bolle sjøl. To timer en sjelden gang går HELT fint. Anonymkode: ce84c...e34 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #19 Skrevet 7. desember 2017 Herregud chill Ts! Anonymkode: a3d36...ef5 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #20 Skrevet 7. desember 2017 Skolen vet at vi har et samarbeids problem. Far har tidligere hatt tilsyn under samværene av diverse grunner ts. Anonymkode: fad98...b0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå