Gå til innhold

gyneklogisk undersøkelse

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest klara klok

Kjære medsøstre!

Gruer meg så til 6 ukers kontrollen hos legen fordi jeg må ta GU er det noen som kan si hvorfor dette er så viktig og gi meg mot til å gå til legen. Føler meg litt krenket på en måte i den stillingen og føler at det er for privat. Er ekstra blyg nå etter fødselsen hvor jeg har lagt litt på meg også og føler meg litt "tufs". Er jeg bare sytete. Prøver å bli litt tøffere er det noen som kan hjelpe meg med dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Kjære medsøstre!

Gruer meg så til 6 ukers kontrollen hos legen fordi jeg må ta GU er det noen som kan si hvorfor dette er så viktig og gi meg mot til å gå til legen. Føler meg litt krenket på en måte i den stillingen og føler at det er for privat. Er ekstra blyg nå etter fødselsen hvor jeg har lagt litt på meg også og føler meg litt "tufs". Er jeg bare sytete. Prøver å bli litt tøffere er det noen som kan hjelpe meg med dette.    :)

Ha kvinnelig fastlege?

Forøvrig er GU like lite artig for legen som for deg. Men de har tatt så mange GU at det er ren rutine. De bryr seg absolutt ikke om hvordan du ser ut "der nede" hvis det kan være en trøst.

Ellers er det noe som heter "øvelse gjør mester". Få tatt en GU i mnd en stund fremover så blir du nok kvitt sjenansen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er for å skjekke at alt er som det skal etter fødselen. bedre å få skjekket nå enn å oppdage det senere, er det ikke? Du får tenke på at legen gjør en jobb, og han har sett det meste fra før. Han tenker ikke på deg som en person men som en pasient!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for å skjekke at alt er som det skal etter fødselen. bedre å få skjekket nå enn å oppdage det senere, er det ikke? Du får tenke på at legen gjør en jobb, og han har sett det meste fra før. Han tenker ikke på deg som en person men som en pasient!

Ja, og som jeg leste et eller annet sted: "For legen er det som å ha jobb i kassa på Rimi".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kajsa-krabat

Og hvis det er noen trøst så tok min gynekologiske undersøkelse på 6 ukers kontrollen sånn omtrent...ja om jeg sier 10 sekunder så overdriver jeg ikke... det var utrolig fort gjort!! Og jeg tror ingen føler seg så innmari "happy" i den stillingen... Ikke gå å bry deg unødig, det er da like naturlig som å se i ørene eller halsen. Ikke vits i å grue seg! Det er fort gjort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når jeg har vært til 6-ukers kontroll etter alle 3 barna har det kun vært snakk om en samtaletime! Jeg har aldri måtte ligge på benken da. Kanskje det er forskjellig praksis rundt om i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tok 6 ukers kotrollen etter 12 uker for jeg skulle ha spiral. han sjekket om alt var ok, satt i spiral, sjekket med ul før og etter, tok max 1,5 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å gjenta meg selv: HA PÅ ET SKJØRT MED VIDDE! Da føler man seg ikke så naken og heller ikke så utsatt når man ligger på benken. Skjørtet kan jo være nede til legen skal gjøre undersøkelsen. Pluss at det faller ned med en gang man reiser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...