Denise Skrevet 31. januar 2005 #1 Skrevet 31. januar 2005 Jeg har to dvergpapegøyer, og etter at vi flyttet i sommer har vi ikke noen egnet flyplass til dem... Det jeg har begynt å tenke på i det siste er om jeg skal bygge utebur til dem. Er det noen som har efaring med dette??? Hvor stort kan det våre?? Hvor stort skal "inneområdet" være?? Skal det isoleres?? Skal det være som et skur, eventuelt med rugekasse inni?? Kan de være ute hele året? Takker så mye for svar!!!
Gjest Bhsiltsk Skrevet 1. februar 2005 #2 Skrevet 1. februar 2005 Ikke sikkert at dette svaret hjelper deg noe, men jeg skriver nå likevel. Som du ser, bor jeg på sørvestlandet, og like i nærheten av oss er det noen som har undulater ute hele året, faktisk. De har noen kasser som de kan gå inn i, og så har de sånn terassevarmer i taket på dette buret. Kan tenke meg størrelsen er noe sånt som 2X3 meter og så er det ståhøyde inni. Det er til 5 undulater.
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #3 Skrevet 1. februar 2005 Det er selvsagt avhengig av hvor i landet du bor - men jeg vil nok anbefale deg å ha et isolert skur som de kan være i når det blir kaldt. Vet ikke om det trenger oppvarming (vil tro det, men papegøyene er sikkert nokså tilpasningsdyktige). Kjenner ei som holder kaniner nederst i buret og papegøyer øverst:) Er sikkert kjempefint for fuglene å fly ute! Anbefaler deg å søke på fugleoppdrettere; mange av disse har fuglene delvis utendørs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå