AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #1 Skrevet 7. desember 2017 Jeg har gått ned (til nå) 50kg og kjenner at jeg begynner å bli fornøyd med kroppen (70kg). Jeg har nå flyttet tilbake til hjembygda hvor jeg ble mobbet for utseende. Jeg har brukt linser i noen år nå, har lange røde krøller og er slank, med en ekte timeglassfasong. Jeg merker at flere av de som har sagt og gjort stygge ting mot meg i ungdomsårene glor på meg nå, og jeg kan tydelig se at de har sett meg før, men husker ikke hvor. Så for å komme til saken! Jeg har tenkt å kle meg og pynte meg fint til jul, og gå i kirka. Jeg har veldig lyst til å gjøre et inntrykk på alle de som kalte meg stygg og feit, og vise hvor fin jeg er blitt (hurra for godt selvbilde!!) Jeg vil IKKE være sexy, men fin/vakker. Jeg har sorte, matte, pumps og en mørk grønn kjole uten ermer som går inn i livet. Har tenkt å ha sort strømpebukse til. Det jeg lurer på er: jeg har fortsatt litt tykke armer og lurer på om det blir for kjerring å ha en bolero til, eller kort cardigan? Med litt blonder eller noe. Kjolen er fin i seg selv, men overarmene mine er litt store i mine øyne. Hva tror dere? Jeg skal ha en lang, sort, kåpe utenpå. Anonymkode: 044a6...6d2
tirben Skrevet 7. desember 2017 #2 Skrevet 7. desember 2017 Det er vel ingen i kirken som ser armene dine, da du der har kåpe på? Ikke naturlig å ta av seg kåpen i kirken. 8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #3 Skrevet 8. desember 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått ned (til nå) 50kg og kjenner at jeg begynner å bli fornøyd med kroppen (70kg). Jeg har nå flyttet tilbake til hjembygda hvor jeg ble mobbet for utseende. Jeg har brukt linser i noen år nå, har lange røde krøller og er slank, med en ekte timeglassfasong. Jeg merker at flere av de som har sagt og gjort stygge ting mot meg i ungdomsårene glor på meg nå, og jeg kan tydelig se at de har sett meg før, men husker ikke hvor. Så for å komme til saken! Jeg har tenkt å kle meg og pynte meg fint til jul, og gå i kirka. Jeg har veldig lyst til å gjøre et inntrykk på alle de som kalte meg stygg og feit, og vise hvor fin jeg er blitt (hurra for godt selvbilde!!) Jeg vil IKKE være sexy, men fin/vakker. Jeg har sorte, matte, pumps og en mørk grønn kjole uten ermer som går inn i livet. Har tenkt å ha sort strømpebukse til. Det jeg lurer på er: jeg har fortsatt litt tykke armer og lurer på om det blir for kjerring å ha en bolero til, eller kort cardigan? Med litt blonder eller noe. Kjolen er fin i seg selv, men overarmene mine er litt store i mine øyne. Hva tror dere? Jeg skal ha en lang, sort, kåpe utenpå. Anonymkode: 044a6...6d2 Man går uansett ikke i ermeløs kjole i kirken på julaften eller noen annen dag i jula. Da har man en kåpe utenpå kjolen. Har du ikke vært i kirken siden du var barn? Hvis man ser rundt seg, så ser man hva som er passende og vanlig påkledning. Anonymkode: 338e9...540 7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #4 Skrevet 8. desember 2017 Jeg får ikke opp siden nå, men Herskap og tjenere I Galleriet kjøpesenter I Bergen viste en nydelig litt utypisk bolero her om dagen på Facebook. Det var rett og slett en slags tyll ermer man kan ha over kjoler. Sjekk Facebook siden deres og se om du finner noe tilsvarende? Anonymkode: f2baf...f99 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #5 Skrevet 8. desember 2017 Fant den på en annen nettside: https://www.midnatt.no/products/collectif-belle-stardust-bolero-glitter Anonymkode: f2baf...f99
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #6 Skrevet 8. desember 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått ned (til nå) 50kg og kjenner at jeg begynner å bli fornøyd med kroppen (70kg). Jeg har nå flyttet tilbake til hjembygda hvor jeg ble mobbet for utseende. Jeg har brukt linser i noen år nå, har lange røde krøller og er slank, med en ekte timeglassfasong. Jeg merker at flere av de som har sagt og gjort stygge ting mot meg i ungdomsårene glor på meg nå, og jeg kan tydelig se at de har sett meg før, men husker ikke hvor. Så for å komme til saken! Jeg har tenkt å kle meg og pynte meg fint til jul, og gå i kirka. Jeg har veldig lyst til å gjøre et inntrykk på alle de som kalte meg stygg og feit, og vise hvor fin jeg er blitt (hurra for godt selvbilde!!) Jeg vil IKKE være sexy, men fin/vakker. Jeg har sorte, matte, pumps og en mørk grønn kjole uten ermer som går inn i livet. Har tenkt å ha sort strømpebukse til. Det jeg lurer på er: jeg har fortsatt litt tykke armer og lurer på om det blir for kjerring å ha en bolero til, eller kort cardigan? Med litt blonder eller noe. Kjolen er fin i seg selv, men overarmene mine er litt store i mine øyne. Hva tror dere? Jeg skal ha en lang, sort, kåpe utenpå. Anonymkode: 044a6...6d2 Du tar ikke av deg kåpen i kirken. Anonymkode: 392b5...563 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #7 Skrevet 8. desember 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tar ikke av deg kåpen i kirken. Anonymkode: 392b5...563 Hæ? Hvorfor ikke? Og hvorfor ikke bare armer? Anonymkode: 4bcfa...fcb
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #8 Skrevet 8. desember 2017 Visste ikke at det var regler mot bare armer i kirken. Anonymkode: b2e18...1f9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #9 Skrevet 8. desember 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Visste ikke at det var regler mot bare armer i kirken. Anonymkode: b2e18...1f9 vanligvis ikke så mye varme satt på at det er naturlig å sitte i bare armer. Det er dyrt å varme opp en kirke, og selv om de varmer opp kirken blir det ikke så veldig varmt. Anonymkode: 392b5...563 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #10 Skrevet 8. desember 2017 Du kan fint bruke en bolero jeg har selv tatt av 50 kg på det meste (jeg tok av alt for mye ), så jeg vet godt hvordan det føles selv har jeg to bolero, en med korte ermer, og en med lange. Begge er sorte, enkle, så de ikke stjeler så mye oppmerksomhet Gratulerer med vekttapet ts, du er flink! Anonymkode: 0f9df...666
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #11 Skrevet 8. desember 2017 Du har gjort en kjempejobb! Men for å være ærlig så tror jeg ikke de tidligere plagerne bryr seg.. Anonymkode: e9e3c...5dd 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #12 Skrevet 8. desember 2017 Ts her! Den er ikke "for naken", og det er bare siden på armen som vises, så går fint an å ta av kåpen i kirka. Fikk mange fine forslag her Anonymkode: 044a6...6d2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #13 Skrevet 8. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fant den på en annen nettside: https://www.midnatt.no/products/collectif-belle-stardust-bolero-glitter Anonymkode: f2baf...f99 I utgangspunktet ikke noe feil med antrekket, men det er vel ikke akkurat typisk kirkeantrekk ..? Anonymkode: 17e7a...f54 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #14 Skrevet 8. desember 2017 Du må ha et lav selvbilde hvis tanken din er å vise de andre hvor fin du er blitt. Jeg forstår tankegangen din for jeg har hvert der selv. Heldigvis gikk det ikke så langt fordi arrangementet ble avlyst. Jeg håper du har gått ned i vekt for din egen skyld og setter din verdi høyre enn de menneskene. Jeg valgte å gå til psykolog i stedenfor å få hjelp. Anonymkode: 73e54...c24 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #15 Skrevet 8. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet ikke noe feil med antrekket, men det er vel ikke akkurat typisk kirkeantrekk ..? Anonymkode: 17e7a...f54 Hvis kjolen i utgangspunktet er ok for kirken, så dekker jo denne armene uten å være for mye i veien. Men på julaften pynter jo folk seg i kirken så jeg hadde ikke stusset på en retrokjole. Anonymkode: f2baf...f99 1
Djungelvrål Skrevet 8. desember 2017 #16 Skrevet 8. desember 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Man går uansett ikke i ermeløs kjole i kirken på julaften eller noen annen dag i jula. Da har man en kåpe utenpå kjolen. Har du ikke vært i kirken siden du var barn? Hvis man ser rundt seg, så ser man hva som er passende og vanlig påkledning. Anonymkode: 338e9...540 Er armer av seksuell karakter eller hva er det som er feil med å vise armer? Selvfølgelig kan hun gå i ermeløs kjole i kirka og JA hun får lov til å gå uten kåpe. Herregud 2
tirben Skrevet 9. desember 2017 #17 Skrevet 9. desember 2017 23 timer siden, Peonjenta skrev: Er armer av seksuell karakter eller hva er det som er feil med å vise armer? Selvfølgelig kan hun gå i ermeløs kjole i kirka og JA hun får lov til å gå uten kåpe. Herregud Ikke noe forbud mot bare armer i kirken, men det er ikke vanlig å kle av seg yttertøy i kirken. Det er ikke garderobe der, og ingen steder å henge fra seg. Det er heller ikke så varmt i kirken at det er naturlig å sitte med kåpen på fanget. Folk sitter med yttertøyet på. 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #18 Skrevet 10. desember 2017 7 hours ago, tirben said: Ikke noe forbud mot bare armer i kirken, men det er ikke vanlig å kle av seg yttertøy i kirken. Det er ikke garderobe der, og ingen steder å henge fra seg. Det er heller ikke så varmt i kirken at det er naturlig å sitte med kåpen på fanget. Folk sitter med yttertøyet på. Dette må da virkelig variere fra kirke til kirke. Det er sjelden jeg ser folk sitte med yttertøyet på i kirken. Anonymkode: f60d2...d17
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #19 Skrevet 10. desember 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette må da virkelig variere fra kirke til kirke. Det er sjelden jeg ser folk sitte med yttertøyet på i kirken. Anonymkode: f60d2...d17 Enig, og ermeløst er da også helt normalt. Anonymkode: 0a464...7fc
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #20 Skrevet 10. desember 2017 Jeg ville ha tatt svarene du har fått med en klype salt. Det er tydelig at det er mange på KG som er svært konservative når det gjelder klær man har på seg i kirken (en idé å holde seg unna bryllupsforumet). Å ta av seg yttertøyet i kirken er veldig vanlig (). Å gå uten ermer er heller ikke noe som er syndig i 2017. Anonymkode: fa58d...794
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå