Gå til innhold

Hvilken krem er best å bruke på ny tatovering?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken krem er best å bruke på ny tatovering? Ser bepanthen og helosan blir anbefalt, noen som har erfaring?

Anonymkode: db9ef...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går vel an å bruke Spenol også. Lurt med en fet krem. Jeg brukte Tattoo Aftercare på mine tatoveringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Elán skrev:

Går vel an å bruke Spenol også. Lurt med en fet krem. Jeg brukte Tattoo Aftercare på mine tatoveringer.

Hvor fikk du kjøpt Tatoo aftercare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor fikk du kjøpt Tatoo aftercare?

Apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MIn mor brukte en krem hun fikk av tatovøren sin. Den heter Hustle butter- luxury tattoo care. Hun hadde fått en tattis av den mindre typen, men hun følte den funket veldig bra. Den ble brukt i x antall tid, så var tatoveringen grodd og hun måtte ikke fylle på nytt blekk. Kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Elán skrev:

Nei, spenol er ikke anbefalt i det hele tatt pga at det tørker ut huden i stedet for, sånn at det faktisk er bedre å ikke bruke krem enn å bruke spenol. Det er overraskende mange som ikke forstår at en tatovering er et sår, og jeg hadde aldri putta spenol i sårene mine altså. 

De første dagene brukte jeg Aquaphor fra Eucerin som kjøpes på apoteket. Etter 2-3 dager smurte jeg med La Roce Posay Cicaplast b5 siden denne inneholder panthenol og er antibakteriell. Etter noen uker begynte jeg å smøre med La Roche Posay sin Lipikar AP+. 

Mange sier at tatoveringen deres lekker farge de første dagene og at den får en mattere farge når den er grodd. Det skjedde ikke hos min, og den er like flott som den dagen jeg tok den

Anonymkode: 92e05...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, spenol er ikke anbefalt i det hele tatt pga at det tørker ut huden i stedet for, sånn at det faktisk er bedre å ikke bruke krem enn å bruke spenol. Det er overraskende mange som ikke forstår at en tatovering er et sår, og jeg hadde aldri putta spenol i sårene mine altså. 

De første dagene brukte jeg Aquaphor fra Eucerin som kjøpes på apoteket. Etter 2-3 dager smurte jeg med La Roce Posay Cicaplast b5 siden denne inneholder panthenol og er antibakteriell. Etter noen uker begynte jeg å smøre med La Roche Posay sin Lipikar AP+. 

Mange sier at tatoveringen deres lekker farge de første dagene og at den får en mattere farge når den er grodd. Det skjedde ikke hos min, og den er like flott som den dagen jeg tok den

Da har jeg misforstått. Har ikke brukt det selv, men samboer har og tatoveringen ser enda fin ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Elán skrev:

Da har jeg misforstått. Har ikke brukt det selv, men samboer har og tatoveringen ser enda fin ut.

Er ikke nødvendigvis sånn at du har misforstått, men er nok en del av både tatoveringsartister og vanlige folk som ikke vet så mye om sårbehandling. 

http://www.sabelink.no/faq/krem/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...