AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #1 Del Skrevet 7. desember 2017 Noen som kan dele erfaringer rundt dette? Smertelindring? Har så mye smerter at jeg snart ikke vet hva jeg gjør. Vært sykemeldt i 9 mnd. Anonymkode: b51bb...360 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #2 Del Skrevet 9. desember 2017 Jeg er operert for prolaps i c5 og c6, og har et helt ok liv nå. Jobber fullt, men det er kun det jeg klarer, blir totalt tappet for energi, klarer ikke å opprettholde det sosiale livet lenger. Jobber og sover. Tiden før operasjonen var et mareritt, jeg klarte/orket ingenting. Jeg er fremdeles plaget med smerter fra tid til annen. Tåler svært lite. Av smertelindring fikk jeg morfinpreparater, det lindret smertene, men det er begrenset hva en får gjort i morfin"rus". Hvordan er din hverdag, hvorfor vurderes ikke operasjon? Anonymkode: dbeb5...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #3 Del Skrevet 9. desember 2017 Høres ikke bra ut Fordi det "bare har gått 9 mnd. Fått beskjed om at det ofte gir seg etter 1 år..... Hvor lenge ventet du? Anonymkode: b51bb...360 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #4 Del Skrevet 9. desember 2017 Oi, jeg fikk høre at det tok 6-8 uker også kunne det forbedre seg. Det skjedde ikke. Det tok ikke lang tid, 3-4 mnd etter symptomene oppstod. Men det var virkelig ikke noen annen løsning, jeg var ikke arbeidsfør og relativt ung. Operasjon er jo en risiko, men jeg angrer ikke. Jeg ble syk i mai og operert i august, har enda nerveskader. Skadene kan jo bli kroniske om man går slik i lang tid. Har du noen plager i andre ekstremister, eller er det smertene i nakke/skuldre som er verst? Anonymkode: dbeb5...781 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #5 Del Skrevet 9. desember 2017 Jeg har operert to skiver i nakken, C4 og C5. Det gikk to måneder fra smertene begynte og til jeg fikk operasjon. Da greide jeg ikke å gå på do skikkelig (fikk ikke tisset), og da skjedde ting veldig fort. Har senskader, har ikke skikkelig følelse i pekefinger og langfinger lenger. Håper jeg aldri blir blind.... Anonymkode: bdaca...3b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #6 Del Skrevet 10. desember 2017 Ja, da gikk det jo fort. Vet ikke helt om jeg klarer å uttrykke bra nok for legen hvor store smerter jeg har eller hva jeg gjør galt. Men å gå sånn i 3 mnd til tror jeg ikke jeg klarer. Vært 100 % sykemeldt hele tia så nå begynner jeg bli redd for hva som skal skje framover. Jeg har ekstremt mye smerter ved skulderbladet, oppi skulder og nakke og ut i armen til fingrene. Har og perioder med veldige smerter opp i ansikt og hode på samme side. Pluss plaget av mye svimmelhet. På de verste dagene ligger jeg i senga hele tia og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Men...gikk smertene opp og ned eller var de konstante? Anonymkode: b51bb...360 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #7 Del Skrevet 10. desember 2017 Det er jo ikke meninga å leve slik, og jeg synes du bør sette foten ned. Få deg en konsultasjon privat! Ja, det koster, men de plagene du har koster mer, de kan koste deg hele livet. Om 3 mnd går du over på AAP, og i tillegg til at livskvaliteten din er kraftig redusert, skjer det samme med økonomien. Hvor gammel er du? Anonymkode: dbeb5...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #8 Del Skrevet 10. desember 2017 Ja det har jeg, og det var et smertehelvete. Gikk sykemeldt 4 mnd. Prolaps kan tørke ut etterhvert. Gikk til fysioterapi i lang tid. Hadde perioder innimellom. Nye runder med beh. Ble stiv nedover i ryggen også. Så gikk årene og det har gått på et vis. Nå har jeg fått problemer igjen. Som om hodet vil eksplodere. Går på sterke medisiner. Skal på ny mr Anonymkode: caba0...ad8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå