Gå til innhold

Alle menn har noe å lære av eventyrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. I Askepott så kommer prinsen å redder askepott fra livets harde virkelighet 

2. I skjønnheten og udyret kan man lære ganske mye av udyret. Først og fremst lærer udyret seg å være ydmyk, ærlig og er ikke styrt av kontroll. Han forvandler seg fra et udyr til en prins!

3. I romantiske filmer (noe alle menn bør ta en titt på hvis de er ute etter romantikk og kjærlighet) så går det muligens ikke bestandig som på film. MEN, gjett om menn har noe å lære likevel. Spesielt hvis man i det hele tatt besitter intelligente evner til å forstå sosialt samspill mellom kjønnene. 

Ja, denne tråden er inspirert av anime-tråden. Likevel mener jeg faktisk litt av det jeg sier :) 

Anonymkode: 3f39a...28e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da burde du lese de ordentlige eventyrene for de er ikke rosenrøde. Tonerose ble voldtatt i søvne av prinsen. Ble gravid med tvillinger og fødte de. Hun våknt og hva som skjedde etterpå husker jeg. Uansett er alle eventyr pyntet på. 

Anonymkode: bd241...a7f

• Liker 1
Skrevet

Enig :) Er heller ikke umulig, eller urealistisk eller uvanlig med ydmykhet, respekt, romantikk og kjærlighet. Og det er jo de partnerne vi kvinner velger :ninuskapus: Faktisk så er det heldigvis vanlig og fullt mulig i det virkelige liv, i motsetning til det å operere haken sin til å gå innover og ikke utover og nesene så små at man ikke kan puste gjennom de og øynene større, som animetråden ville jenter skulle lære av for at ts skulle få dame som passet med hans preferanser for et parforhold:fnise:

Anonymkode: 18877...389

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da burde du lese de ordentlige eventyrene for de er ikke rosenrøde. Tonerose ble voldtatt i søvne av prinsen. Ble gravid med tvillinger og fødte de. Hun våknt og hva som skjedde etterpå husker jeg. Uansett er alle eventyr pyntet på. 

Husker jeg ikkke. Gikk litt fort. Eventyrene er grusomme.

Skrevet

Eller kanskje vi skal hente mindre idealer fra eventyrene? Hvert fall Disney-versjonen av dem? Hvis man forventer at hverdagslivet skal ligne på det, så er man dømt til å bli skuffet. 

• Liker 4
Skrevet

Menn burde lære å bli skikkelig menn, ved å gå kledd som batman, og ha animert kropp og ferdigheter som å kunne fly med kappe. At dette ikke går i virkeligheten er irrelevant, for selv om noe er oppkonstruert og tegnet burde man altså lære av dette. 

:klaske:

Anonymkode: a986f...30d

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig :) Er heller ikke umulig, eller urealistisk eller uvanlig med ydmykhet, respekt, romantikk og kjærlighet. Og det er jo de partnerne vi kvinner velger :ninuskapus: Faktisk så er det heldigvis vanlig og fullt mulig i det virkelige liv, i motsetning til det å operere haken sin til å gå innover og ikke utover og nesene så små at man ikke kan puste gjennom de og øynene større, som animetråden ville jenter skulle lære av for at ts skulle få dame som passet med hans preferanser for et parforhold:fnise:

Anonymkode: 18877...389

Dessuten tar mange filmer opp problemstillinger som oppleves i virkeligheten. De fleste klarer å skille virkelighet og fiction (Oh, Newsflash for enkelte som alltid sier "ingenting er som på film..Nei, du er ikke den eneste som klarer å se at enkelte ting bare skjer på film)! Men enkelte ting kan man faktisk lære og enkelte tips kan man faktisk få. Som er ørten gangen bedre enn google og kvinneguiden :D

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, bortebra skrev:

Eller kanskje vi skal hente mindre idealer fra eventyrene? Hvert fall Disney-versjonen av dem? Hvis man forventer at hverdagslivet skal ligne på det, så er man dømt til å bli skuffet. 

Hvis man sliter med å ha slike idealer så bør man kanskje tenke litt annerledes på ting ja! Men hvis man ikke sliter med den slags så kan man fint klare å se en romantisk film og ta med seg noen tips. Enkelte skal nok kunne klare det! ;) 

• Liker 2
Skrevet

De er sexist å hevde at kvinner trenger enn mann til å redde de fra livets harde realiteter, som om kvinner ikke klarer ta vare på seg selv? Nei vettu hva, dette ligner virkelig ikke grisen. Vi lever tross alt i 2017, disse holdningene hører ingenstedshjemme 

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn burde lære å

• gå kledd som batman 
  • ha animert kropp
  • kunne fly med kappe. 

Anonymkode: a986f...30d

Perfekt, da er jeg ferdig "utdannet"!

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. I Askepott så kommer prinsen å redder askepott fra livets harde virkelighet 

2. I skjønnheten og udyret kan man lære ganske mye av udyret. Først og fremst lærer udyret seg å være ydmyk, ærlig og er ikke styrt av kontroll. Han forvandler seg fra et udyr til en prins!

3. I romantiske filmer (noe alle menn bør ta en titt på hvis de er ute etter romantikk og kjærlighet) så går det muligens ikke bestandig som på film. MEN, gjett om menn har noe å lære likevel. Spesielt hvis man i det hele tatt besitter intelligente evner til å forstå sosialt samspill mellom kjønnene. 

Ja, denne tråden er inspirert av anime-tråden. Likevel mener jeg faktisk litt av det jeg sier :) 

1. Hæ? Kvinner generelt blir jo fly forbanna hvis de blir sett på som uselvstendige som trenger noen til å «redde» seg. Og det har de rett i. Kvinner både kan og vil være i stand til å klare seg selv. 

2. Så du vil ha en temmet mann, som retter seg etter skjønnhetens ideal (samtidig som mannen skal komme som en staut ridder i punktet ovenfor)? Det er litt selvmotsigende .

3. I romantiske filmer går alt til helvete, og folk driter sånn på draget at forholdet ville vært kjørt i grøfta for lenge siden i det virkelige liv. Å dukke opp ved gaten på en flyplass for å hindre noen i å gå ombord funker ikke på ordentlig. Jeg finner som oftest sånne filmer like realistiske som Donald Duck. 

Best å la eventyr og film være eventyr og film, tror jeg. Så får vi heller gjøre det beste ut av virkeligheten:)

Skrevet

Jeg har ikke noen hard virkelighet, og hadde jeg hatt det hadde jeg virkelig vært ansvarlig for situasjonen selv. 

Anonymkode: a6f08...2c2

• Liker 1
Skrevet

Er ikke bare bare da.

I Askepott så husket han ikke utsende hennes og måtte kjenne hun igjen etter foten.

Udyret tok faren hennes til fange, og skjønnheten tok plassen hans, ikke helt lovlig nå til dags.

Romantiske filmer er filmer. Filmer er ikke ekte desverre. Reality check?
(I andre filmer så er fuckbuddies typisk, er det plutselig en okay ide?)

Anonymkode: 2d8a0...77e

Skrevet

Hadde vi kuttet ut eventyr så hadde vi sluppet unna bryllup og ekteskap...De som fantaserer om dette som voksne fikk det ofte innprentet som barn.

Anonymkode: 414dc...db2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...