Gå til innhold

Selge klær med trykk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har i mange år hatt som hobby og lage klesplagg med blandt annet vinyltrykk på, til venner og familie. Nå har tanken slått meg at jeg kanskje kunne tenkt meg å selge slike produkter på feks julemarkeder osv, men det jeg lurer på da er, finnes det steder/fabrikker jeg kan kjøpe billige klær feks t skjorter osv fra hvor jeg da har lov til å selge det videre når jeg har lagd trykk på de? 

Nå har jeg jo bare pleid å gi det bort i gaver og da handler jeg jo ofte sånne billige basisplagg på feks Cubus, men regner med at jeg ikke kan selge de. 

Ps: jeg har ikke tenkt til å starte noe stort firma eller noe altså, synes bare det kunne vært litt gøy å kanskje stått på markeder og messer😊

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, det er ikke lov å endre å selge andres prodkter så det må nok bare bli gaver.

Skrevet

Hvis du klipper av de originale merkene og setter på egne, bør det være greit. Altså du må få laget egne merker med logo og vaskeanvisning, om ikke basisplaggene er helt nøytrale i utgangspunktet. Står det for eksempel Cubus noe sted, bør du være veldig forsiktig.

Ellers finner du sikkert noe nøytralt du kan brukt på e-bay.

Skrevet
3 minutter siden, The advisor said:

Det er fortsatt ikke lov. 

Dette har jeg svært vanskelig for å se at kan være riktig. Uten å være noen merkevareekspert, vil jeg tro at tilknytningen mellom et merkenavn, som Cubus, og et trykk denne kjeden ser som ugunstig for merkevarebyggingen, er det man skal være redd for. Finnes ikke denne koblingen, vil man neppe kunne saksøkes for noe i sakens anledning.

Jeg er ikke jurist, og jeg jobber ikke i et patentbyrå.

Skrevet

Ja, der finnes produsenter som lager t-skjorter osv ment til trykk og videresalg. F.eks. You: https://you.no/nb/brands/you Kommer ikke på flere i farta :)

Anonymkode: d5812...a8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...