lemoncake Skrevet 7. desember 2017 #1 Skrevet 7. desember 2017 Jeg får alltid gnagsår av nye sko. Noen ganger hjelper det ikke å gå de inn en gang. Kjøpte nye, litt dyre, ecco sko i går. Kjentes god ut i butikken. I dag har jeg brukt de noen få timer. For det meste sittet på stol, ikke spasert i dem. Begynt å få gnagsår. Brukt mye peng på sko i mitt liv, som ikke blir brukt særlig pga dette problemet. Noen som har et genialt tips til meg for å unngå dette?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #2 Skrevet 7. desember 2017 Gå med nylonstrømper innerst. De er så glatte at det ikke blir like mye friksjon. Ha vanlig sokk utenpå (om det er plass i skoen). Du kan også prøve å gå inn skoene med våte sokker. Er du sikker på at du har rett størrelse? Om de er akkurat litt for store, kan de gnage ekstra mye. Anonymkode: 0e9e8...0d4 1
lemoncake Skrevet 7. desember 2017 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2017 Sko er nok i rett størrelse, men jeg må bruke fotseng i sko pga plattfot. Har alltid vært et problem dette, både med og uten såler og jeg tror det har noe med fasong på hæl eller noe å gjøre. Var hos en fotterapeut en gang som spurte meg om jeg fikk lett gnagsår. Da forklarte hun meg hvorfor det var slik for meg. Husker ikke detaljene i dag på hva hun sa. Uansett, så var det et godt tips med nylonstrømper! 👍 Takk! 😊
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #4 Skrevet 7. desember 2017 https://www.apotek1.no/hender-og-fotter/gnagsaar Anonymkode: 6d6d8...867
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #5 Skrevet 8. desember 2017 Er plattfot og bruker to par sokker. Eneste som fungerer for meg, får ikke gnagsår. Har for høy vrist til at det blir behagelig med innleggssåler, så jeg må kjøpe sko med gode såler i utgangspunktet. Pensko blir derfor veldig dyrt. Men går jeg langt (mer enn fem til syv km) i pensko begynner knærne uansett å klage, da må jeg ha på joggesko. Bruker vanlige tennissokker fra nike, puma, umbro med mere. De er litt tykkere og gir dermed litt ekstra demping som hjelper knærne også. Fikk tips av lege på NIMI. Anonymkode: 2e2a8...aeb
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #6 Skrevet 8. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er plattfot og bruker to par sokker. Eneste som fungerer for meg, får ikke gnagsår. Har for høy vrist til at det blir behagelig med innleggssåler, så jeg må kjøpe sko med gode såler i utgangspunktet. Pensko blir derfor veldig dyrt. Men går jeg langt (mer enn fem til syv km) i pensko begynner knærne uansett å klage, da må jeg ha på joggesko. Bruker vanlige tennissokker fra nike, puma, umbro med mere. De er litt tykkere og gir dermed litt ekstra demping som hjelper knærne også. Fikk tips av lege på NIMI. Anonymkode: 2e2a8...aeb Det er da ingen som går fem til syv kilometer med pensko... Da vil nok knærne begynne å klage for noen og enhver. Anonymkode: a3b1f...9cb
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #7 Skrevet 8. desember 2017 Bruk compeed gnagsårplaster forebyggende, dvs sett på plaster før du begynner å bruke nye sko. Anonymkode: 1024f...419
miss summers Skrevet 8. desember 2017 #8 Skrevet 8. desember 2017 Hva er greia med plattfot egentlig? Jeg har det selv, delvis. Aldri brukt såler. Får vondt under beina og kramper i leggene. Tips? Ang gnagsår er nylon eller treningssokker genialt. De tar støyten for friksjon. Det og sportsteip.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #9 Skrevet 8. desember 2017 9 minutter siden, miss summers skrev: Hva er greia med plattfot egentlig? Jeg har det selv, delvis. Aldri brukt såler. Får vondt under beina og kramper i leggene. Tips? Ang gnagsår er nylon eller treningssokker genialt. De tar støyten for friksjon. Det og sportsteip. Problemet med sportstape eller plaster for meg er at friksjonen plutselig er et annet sted og dermed ikke der man har plastret. Men to lag sportssokker har løst den saken. Og å gå mange kilometer til sammen i pensko er altfor vanlig, det skal gås til luncher og tilbake igjen på reiser etc, skjer hele tiden. Plattfot er for svake ligamenter i foten mener jeg å huske som gjør at man før en vridning i knær og hofter som igjen fører til at man blir ekstra sliten i beina når man går. Anonymkode: 2e2a8...aeb
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #10 Skrevet 8. desember 2017 19 timer siden, Jolen77 skrev: Jeg får alltid gnagsår av nye sko. Noen ganger hjelper det ikke å gå de inn en gang. Kjøpte nye, litt dyre, ecco sko i går. Kjentes god ut i butikken. I dag har jeg brukt de noen få timer. For det meste sittet på stol, ikke spasert i dem. Begynt å få gnagsår. Brukt mye peng på sko i mitt liv, som ikke blir brukt særlig pga dette problemet. Noen som har et genialt tips til meg for å unngå dette? Et vel kjent problem for folk flest. Du må gå skoene langsomt inn for å unngå gnagsår. Tynne ullsokker eller nylonstrømper er ofte bedre enn bomullstrømper. Anonymkode: ebf2d...275
Wenda Skrevet 8. desember 2017 #11 Skrevet 8. desember 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et vel kjent problem for folk flest. Du må gå skoene langsomt inn for å unngå gnagsår. Tynne ullsokker eller nylonstrømper er ofte bedre enn bomullstrømper. Anonymkode: ebf2d...275 Noen mennesker kan ikke gjøre som folk flest. Deriblant meg selv. Spiller ingen rolle hvor langsomt jeg går inn nye sko. Jeg har prøvd alt av hjelpemidler som nylonstrømper, gnagsårplaster, sportsteip, våte sokker and you name it. De aller, aller fleste sko gir meg gnagsår. Eller det kan vel ikke kalles gnagsår. Kjøttsår er vel mer riktig betegnelse Jeg bruker timesvis (ikke sammenhengene og course) i skobutikker og prøver å være så sikker som overhode mulig før jeg kjøper de. Prøver å sørge for å kjøpe sko der hvor jeg kan bytte de inn. Som xxl som har en kjøpsgaranti at uansett så kan jeg bytte skoene rakt av om jeg så har hoppet i søla med de. Er bare 100% byttegaranti en gang da, men likevel Jeg har et par litt pene sko som jeg til nød kan gå med en sjelden gang. 2 par joggesko som funker...det ene paret gir meg gnagsår om jeg går med feil type sokker. Thats it. Krysser fingrene for lite slaps og snø i vinter for jeg har ikke sko til slikt føre
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #12 Skrevet 8. desember 2017 2 minutter siden, Wenda skrev: Noen mennesker kan ikke gjøre som folk flest. Deriblant meg selv. Spiller ingen rolle hvor langsomt jeg går inn nye sko. Jeg har prøvd alt av hjelpemidler som nylonstrømper, gnagsårplaster, sportsteip, våte sokker and you name it. De aller, aller fleste sko gir meg gnagsår. Eller det kan vel ikke kalles gnagsår. Kjøttsår er vel mer riktig betegnelse Jeg bruker timesvis (ikke sammenhengene og course) i skobutikker og prøver å være så sikker som overhode mulig før jeg kjøper de. Prøver å sørge for å kjøpe sko der hvor jeg kan bytte de inn. Som xxl som har en kjøpsgaranti at uansett så kan jeg bytte skoene rakt av om jeg så har hoppet i søla med de. Er bare 100% byttegaranti en gang da, men likevel Jeg har et par litt pene sko som jeg til nød kan gå med en sjelden gang. 2 par joggesko som funker...det ene paret gir meg gnagsår om jeg går med feil type sokker. Thats it. Krysser fingrene for lite slaps og snø i vinter for jeg har ikke sko til slikt føre Folk flest begrepbruken min forstod du tydeligvis ikke. Anonymkode: ebf2d...275
Wenda Skrevet 8. desember 2017 #13 Skrevet 8. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk flest begrepbruken min forstod du tydeligvis ikke. Anonymkode: ebf2d...275 Og TS skriver at hen alltid får gnagsår uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå