Gå til innhold

Fargeproblem - "kamuflere" grønn

wok

Anbefalte innlegg

Jeg har beiset furu i eikefarge, og den har et svakt grønnskjær. Jeg vil male veggen inntil i en farge som på en måte "kamuflerer" grønnskjæret, eller i hvert fall ikke framhever den. Hvilken farge velger jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rødt eller rødlig ligger du langt unna, det fremhever grønnfargen. Jeg regner med det er den gyldne fargen du vil få frem, bruk en blåfarge, med fordel lavendelblå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt eller rødlig ligger du langt unna, det fremhever grønnfargen. Jeg regner med det er den gyldne fargen du vil få frem, bruk en blåfarge, med fordel lavendelblå!

Er du sikker mjau? Er det ikke slik at rødt og grønt "dreper" hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rødt OPPÅ grønt demper, rødt INNTIL grønt fremhever.

enkelt og greit.

en farge som harmonerer med grønnskjæret (dvs 'sitron'gul-, grønn- og blåtoner), dvs ligger tett på i fargespekteret vil kamuflere, mens en komplementærfarge (rød, orange, rosa, fiolett) vil skape kontrast og fremheve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rødt OPPÅ grønt demper, rødt INNTIL grønt fremhever.

enkelt og greit.

en farge som harmonerer med grønnskjæret (dvs 'sitron'gul-, grønn- og blåtoner), dvs ligger tett på i fargespekteret vil kamuflere, mens en komplementærfarge (rød, orange, rosa, fiolett) vil skape kontrast og fremheve.

Takktakk..da har jeg lært noe i dag også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for tilbakemeldinger. Vi endte opp med Aubergin-farge. Den er det jo noe rødt i, men den går mot brunt. Fargen ble knallfin, så får vi se om grønnskjæret blir påtrengende, da får vi male om igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...