Gå til innhold

Barnevogn på besøksgård

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og lillejenta på 1 år tenkte oss en tur på Lindeberg gård. Noen som vet om man kan ta med vogn inn i fjøset? Er det lov? Og vil det lukte etterpå?😊

Anonymkode: 2b671...5dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vogn i fjøset, nei, der må du enten bære eller gå. Har du aldri vært i et fjøs før? 

Anonymkode: 1a62d...b43

• Liker 6
Skrevet

Det er lov å ta med barnevogn ja.

Barnehagen sønnen går på har tatt med alle barn og vært der et par ganger i sommer. Da tok de med deres barnevogn med barn som var 1 -2 år gamle.

OM det vil lukte etterpå vet jeg ikke. Kanskje ikke så fælt.

Skrevet (endret)

Ja. Ta den med inn. Jeg gjorde det der oppe mange mange ganger.  Ingen sier noe. Jeg setter ikke en vogn til 14.000 kr ute noen sted, om det var vognforbud, så dro vi rett og slett ikke dit. Man vil jo ikke bryte noen oppfordringer.

I den lokale stallen her fikk vi ikke lov, så da gikk vi ut igjen da de kom etter oss å gav beskjed om det . Vi gikk ut å lurte på om de kunne sette opp skilt om dette, for det er ubehagelig å få slike beskjeder da man ikke vil tråkke på noens tær.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Wonders skrev:

Ja. Ta den med inn. Jeg gjorde det mange mange ganger. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vogn i fjøset, nei, der må du enten bære eller gå. Har du aldri vært i et fjøs før? 

Anonymkode: 1a62d...b43

Har du vært der oppe før? Det er en besøksgård i regi Oslo Kommune, ikke ett privat fjøs.

• Liker 1
Skrevet

Bruk bæreteppe? Da har du begge armene fri også.

Anonymkode: 03861...a66

Skrevet
1 time siden, Wonders skrev:

Ja. Ta den med inn. Jeg gjorde det der oppe mange mange ganger.  Ingen sier noe. Jeg setter ikke en vogn til 14.000 kr ute noen sted, om det var vognforbud, så dro vi rett og slett ikke dit. Man vil jo ikke bryte noen oppfordringer.

I den lokale stallen her fikk vi ikke lov, så da gikk vi ut igjen da de kom etter oss å gav beskjed om det . Vi gikk ut å lurte på om de kunne sette opp skilt om dette, for det er ubehagelig å få slike beskjeder da man ikke vil tråkke på noens tær.

Er den lokale stallen en del av en besøksgård, et ridesenter eller lignende?

Anonymkode: d8bcc...fe0

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er den lokale stallen en del av en besøksgård, et ridesenter eller lignende?

Ikke på størrelse med den gården på Furuset nei. Men det er typisk masse barnehager i området som er der hele tiden. 

Skrevet
4 timer siden, Wonders skrev:

Ikke på størrelse med den gården på Furuset nei. Men det er typisk masse barnehager i området som er der hele tiden. 

Det jeg lurte på var om de hadde type åpen stall eller lignende, som et faktisk tilbud. Det at barnehagene er på besøk behøver ikke bety at det er åpent for allmenn ferdsel. De aller fleste staller er private. Det er dessverre ganske vanlig at folk mener de bare kan gå inn i private staller for å se på hestene, uten å spørre først. Jeg tenker at med mindre det enten er en besøksgård, eller det står skilt med velkommen inn, eller du har snakket med noen som har sagt at du kan gå inn, så er det temmelig sært å bli sur fordi det ikke er skilt om at det ikke er lov med barnevogn. Jeg har ikke skilt på inngangsdøra mi om at du ikke får lov å gå inn hvis du ikke er invitert, likevel ville jeg gitt deg tydelig beskjed om å gå igjen hvis du kom inn ubedt... 

Hvis stallen derimot tydelig er åpen for besøkende, som for eksempel et ridesenter eller en besøksgård, er jeg helt enig i at de burde ha skilt der de ikke vil ha barnevogner.

• Liker 1
Skrevet

På en gård ville jeg hatt med bæresjal/sele for sikkerhets skyld. Man kan få de fleste steder med vogn, men ofte er det noen trange steder eller trapper, og da er det greit med et alternativ.

Anonymkode: 7c9f4...224

Skrevet

Du kan ta med vogn inn på lindeberg, og det er ingen trapper. Men det er en tung dør inn til hønefjøset som er litt upraktisk for vogna, men går an å parkere utenfor døra da. Kjempeflott gård! Ungene mine elsker den :)

Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis stallen derimot tydelig er åpen for besøkende, som for eksempel et ridesenter eller en besøksgård, er jeg helt enig i at de burde ha skilt der de ikke vil ha barnevogner.

Jeg forstår.

Det er et ridesenter, og besøket var i forbindelse med et arrangement de hadde. Ser nå 6 måneder etterpå at et skilt om barnevogn ikke skal inn i selve stallen er kommet opp.

Endret av Wonders

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...