AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #1 Skrevet 7. desember 2017 Stealthing er altså å ta av seg kondomet under samleie, uten at partneren er klar over dette. I følge norsk lov så er ikke det voldtet. Faktisk så defineres det ikke som ulovlig. Hvis jeg sier til en mann at jeg ønsker at vi bruker kondom, men han fjerner denne kte og at jeg vet det, så har han faktisk ubeskyttet sex med meg uten mitt samtykke. Hvordan i all verden kan det ikke være voldtekt hvis jeg har gjort det klart for han at jeg ikke vil ha ubeskyttet sex? Anonymkode: 58c82...170 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #2 Skrevet 7. desember 2017 Kult! Nå lærte jeg noe nytt. Takk for tipset, TS Anonymkode: d5dbc...925
stan Skrevet 7. desember 2017 #3 Skrevet 7. desember 2017 Det er jo i grenseland uansett. Men såvidt jeg skjønner gjelder loven(e) selve sexen, samtykke eller ikke til å sex. Ikke bruk av prevensjon eller feil bruk av prevensjon. Vil du anse det som stealthing at dama sier hun bruker p-piller, men så gjør hun faktisk ikke det? Til sist: Kan vi finne et norskt ord for stealthing? Snikbesvangre? 6
stan Skrevet 7. desember 2017 #4 Skrevet 7. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kult! Nå lærte jeg noe nytt. Takk for tipset, TS Anonymkode: d5dbc...925 Hvilke(n) fordel har du eller andre av å gjøre dette? Du risikerer jo å bli far til et barn med en kvinne som ikke vil ha deg til far for sine barn. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #5 Skrevet 7. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kult! Nå lærte jeg noe nytt. Takk for tipset, TS Anonymkode: d5dbc...925 Tamt forsøk på trolling. Prøv igjen.. Anonymkode: 58c82...170 4
Holar Skrevet 7. desember 2017 #6 Skrevet 7. desember 2017 Tja. Jeg ser faktisk et par utfordringer ved å gjøre det til et lovbrudd. Hva hvis kondomer detter av? Vil det bare være kondombruk som skal reguleres ved lov? Hva med andre prevensjonsmiddel? Skal kvinnen straffes hvis hun ikke bruker ppillen? 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #7 Skrevet 7. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Stealthing er altså å ta av seg kondomet under samleie, uten at partneren er klar over dette. I følge norsk lov så er ikke det voldtet. Faktisk så defineres det ikke som ulovlig. Hvis jeg sier til en mann at jeg ønsker at vi bruker kondom, men han fjerner denne kte og at jeg vet det, så har han faktisk ubeskyttet sex med meg uten mitt samtykke. Hvordan i all verden kan det ikke være voldtekt hvis jeg har gjort det klart for han at jeg ikke vil ha ubeskyttet sex? Anonymkode: 58c82...170 Hva som defineres som voldtekt ligger i straffeloven. Med eller uten kondom er ikke der noe lovgiver har tatt stilling til, fordi sex med samtykke ikke defineres som noe annet en samtykke. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-11#§299 Ser du på paragraf 297 så ser du at sex uten samtykke straffes med 1 års fengsel. Der er ikke nevnt noe om kondom noe sted i straffeloven. Anonymkode: 9b923...e99 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #8 Skrevet 7. desember 2017 1 time siden, stan skrev: Hvilke(n) fordel har du eller andre av å gjøre dette? Du risikerer jo å bli far til et barn med en kvinne som ikke vil ha deg til far for sine barn. Men det blir jo hennes problem, ikke hans. Anonymkode: d8214...66f
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #9 Skrevet 7. desember 2017 Han kan ihvertfall ikke klage når han må betale barnebidrag. Anonymkode: 1f154...3f3 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #10 Skrevet 7. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men det blir jo hennes problem, ikke hans. Anonymkode: d8214...66f Mannen står i grunn for 50% av barnet, så er vel i grunn hans problem like mye. Han må jo også betale for det så. Anonymkode: 1f154...3f3 3
WubWub Skrevet 7. desember 2017 #11 Skrevet 7. desember 2017 Hadde vært livredd for å ha sex med en HIV-positiv fyr som dro av seg kondomen. Leste om en fyr for noen år siden som smittet over 20 homser med HIV da han tok av seg kondomen uten mottakeren sin samtykke
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #12 Skrevet 7. desember 2017 For da hadde veldig mange kvinner måttet blitt arrestert for voldtekt også, den eneste grunnen til at jeg er født er fordi moren min lurte faren min og sa at hun gikk på pillen, så noen måneder inn bestemte seg hun seg for å slutte uten å si noe og ikke gi han en sjanse til å bruke kondom. Yup jeg kommer fra en syk familie, men jeg har definitivt lært at de gangene jeg har møt kvinner som klager på kondom når forspillet har utviklet seg og jeg begynner å skal til å ta den på. Og iblant har de sagt greit men andre ganger har de prøvd å si "jeg er på pillen jeg vil ikke ha barn" men jeg har ikke tenkt å ta noen sjanse så da har jeg sagt det for enten bare bli oral sex eller ingenting. Anonymkode: 207b8...b49 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #13 Skrevet 7. desember 2017 Det blir litt feil å sammenligne det med p-piller (eller andre typer hormonprevensjon hos kvinnen). Mannen har uansett et valg. Han er ikke forhindret i å ta på et kondom selv om kvinnen sier hun bruker prevensjon. Men den største forskjellen ligger i muligheten for smitte av sykdommer. Jeg er mye mer redd for hiv og hepatitt, enn en graviditet. Kondom er det eneste som beskytter, og hvis mannen tar denne av under akten har kvinnen ingen beskyttelse. Anonymkode: de15f...6a8 3
stan Skrevet 7. desember 2017 #14 Skrevet 7. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men det blir jo hennes problem, ikke hans. Anonymkode: d8214...66f Nei. I det minste vil han måtte betale barnebidrag. Og hele resten av livet vil han være far til et barn, med det mangfoldet av konsekvenser det fører med seg. Så selv om det nok er et mer direkte problem for kvinna, særlig den første tiden, betyr det ikke at han kan være totalt likegyldig til det hele. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #15 Skrevet 7. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir litt feil å sammenligne det med p-piller (eller andre typer hormonprevensjon hos kvinnen). Mannen har uansett et valg. Han er ikke forhindret i å ta på et kondom selv om kvinnen sier hun bruker prevensjon. Men den største forskjellen ligger i muligheten for smitte av sykdommer. Jeg er mye mer redd for hiv og hepatitt, enn en graviditet. Kondom er det eneste som beskytter, og hvis mannen tar denne av under akten har kvinnen ingen beskyttelse. Anonymkode: de15f...6a8 Det er jo veldig lett å si men funker ikke i realiteten da vi har forskning som viser at norske kvinner er ledende i verden når det kommer til at de misliker kondomer. Jeg trodde det ført var en myte tils jeg begynte å snakke med veninnegjengene jeg har blitt kjent med over årene. De eneste gangene de bruker kondom er ved første one night stand, og alle sier de minst 3 ganger har gjort det uten kondom på et ONS. en hadde fått clam og 3 krabbe men hadde ellers gått greit. Pga den jeg er vet jeg ikke om jeg hadde turt å la være å bruke kondom selv i et forhold Anonymkode: 207b8...b49
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #16 Skrevet 7. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir litt feil å sammenligne det med p-piller (eller andre typer hormonprevensjon hos kvinnen). Mannen har uansett et valg. Han er ikke forhindret i å ta på et kondom selv om kvinnen sier hun bruker prevensjon. Men den største forskjellen ligger i muligheten for smitte av sykdommer. Jeg er mye mer redd for hiv og hepatitt, enn en graviditet. Kondom er det eneste som beskytter, og hvis mannen tar denne av under akten har kvinnen ingen beskyttelse. Anonymkode: de15f...6a8 Jeg vil informere deg om at det er ulovlig i følge norsk lov at en HIV-positiv har samleie med mennesker som ikke er informert om at personen er HIV-positiv. Det er også slik at HIV er svært lite smittsom. Er vel rundt 0,02% smittesannsynlighet dersom en person får medisiner for HIV. Hepatitt kan du vaksinere deg mot og det kan du også med HPV. Det er ikke så mange nordmenn (med mindre det er snakk om sprøytenarkomane) som har hepatitt. Å ha samleie uten kondom gir størst risiko for klamydia, mycoplasma genitalis, herpes simplex og gonorè. Jeg tenker at dersom man ikke har tillit til at en person tar ansvar for sin egen seksuell helse og tester seg bør man selv ta ansvar for egen seksuelle helse og dermed ikke ha samleie med denne personen. Anonymkode: 1f154...3f3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #17 Skrevet 7. desember 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil informere deg om at det er ulovlig i følge norsk lov at en HIV-positiv har samleie med mennesker som ikke er informert om at personen er HIV-positiv. Det er også slik at HIV er svært lite smittsom. Er vel rundt 0,02% smittesannsynlighet dersom en person får medisiner for HIV. Hepatitt kan du vaksinere deg mot og det kan du også med HPV. Det er ikke så mange nordmenn (med mindre det er snakk om sprøytenarkomane) som har hepatitt. Å ha samleie uten kondom gir størst risiko for klamydia, mycoplasma genitalis, herpes simplex og gonorè. Jeg tenker at dersom man ikke har tillit til at en person tar ansvar for sin egen seksuell helse og tester seg bør man selv ta ansvar for egen seksuelle helse og dermed ikke ha samleie med denne personen. Anonymkode: 1f154...3f3 Les deg opp !https://hivnorge.no/Om-hiv-aids/Hiv-og-juss/Straffeloven Og hiv er utvilsomt smittsomt, og andelen hiv-smittede i Norge øker. Hvis jeg møter en fyr som ser ut som typen som napper av seg kondomet, så står jeg over sex. Jeg antar at de kvinnene som har opplevd det samme også hadde gjort som meg. Problemet er at disse mennene ikke går med skilt i panna, typ: "Sannsynligvis smittet av en lang rekke seksuelt overførbare sykdommer og kommer till å nappe av kondomet midt i akten" Anonymkode: de15f...6a8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #18 Skrevet 7. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo veldig lett å si men funker ikke i realiteten da vi har forskning som viser at norske kvinner er ledende i verden når det kommer til at de misliker kondomer. Jeg trodde det ført var en myte tils jeg begynte å snakke med veninnegjengene jeg har blitt kjent med over årene. De eneste gangene de bruker kondom er ved første one night stand, og alle sier de minst 3 ganger har gjort det uten kondom på et ONS. en hadde fått clam og 3 krabbe men hadde ellers gått greit. Pga den jeg er vet jeg ikke om jeg hadde turt å la være å bruke kondom selv i et forhold Anonymkode: 207b8...b49 Clam og krabbe??? Anonymkode: 850c0...6b2
Tba Skrevet 7. desember 2017 #19 Skrevet 7. desember 2017 (endret) 8 timer siden, stan skrev: Det er jo i grenseland uansett. Men såvidt jeg skjønner gjelder loven(e) selve sexen, samtykke eller ikke til å sex. Ikke bruk av prevensjon eller feil bruk av prevensjon. Vil du anse det som stealthing at dama sier hun bruker p-piller, men så gjør hun faktisk ikke det? Til sist: Kan vi finne et norskt ord for stealthing? Snikbesvangre? Det er ikke bare uønsket svangerskap som er problemet med stealting, kjønnssykdommer er også et problem ved stealting. Det å prøve å lage norske ord som snikbesvangre som ikke beskriver hele problemet og dessuten klinger dårlig blir lite hensiktsmessig. Det med kvinner som sier de bruker p-piller uten å gjøre det et så kjent fenomen at det burde ikke komme som noen overraskelse på noen. Det å snike av kondomet under samleie er nok et større overgrep enn å lyve om p-piller, selv begge deler er forkastlig. Jeg syns at stealting burde ha vært straffbart. Endret 7. desember 2017 av Tba
stan Skrevet 7. desember 2017 #20 Skrevet 7. desember 2017 12 minutter siden, Tba skrev: Det er ikke bare uønsket svangerskap som er problemet med stealting, kjønnssykdommer er også et problem ved stealting. Det å prøve å lage norske ord som snikbesvangre som ikke beskriver hele problemet og dessuten klinger dårlig blir lite hensiktsmessig. Det med kvinner som sier de bruker p-piller uten å gjøre det et så kjent fenomen at det burde ikke komme som noen overraskelse på noen. Det å snike av kondomet under samleie er nok et større overgrep enn å lyve om p-piller, selv begge deler er forkaslig. Jeg syns at stealting burde ha vært straffbart. Enig i dette med kjønnssykdommer, dama påføres i det skjulte risiko for både graviditet og kjønnssykdommer. Jeg vil egentlig tro at stealthing er ulovlig allerede. Tipper bestemmelsene i straffeloven om svindel og bedrag kan brukes. I tillegg bestemmelser om å med hensikt utsette andre for risiko. Men det er såvidt jeg vet ikke prøvd i retten. Jeg tror også de samme lovene kan brukes om å lyve om p-piller. Kanskje smygsex kan være et passende norsk ord for stealthing? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå