Gå til innhold

Søsteren min vil komme å bake med barna og foreslo krumkaker?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke se for meg at det er noe hverken 2,4 eller 6åringen kan hjelpe så mye med, eller? 

Så for meg en deig de kunne hjelpe til å kna ut, rulle, dele, pynte et eller annet, slik at det kun var dette med å få kakene inn og ut av ovnen de ikke kan gjøre. 

Har ikke laget krumkaker selv, mor lot oss aldri prøve pga det varme jernet og fordi selve kaken også var varm.

Forslag til hva vi bør gjøre? Hun kommer i ettermiddag og jeg har ikke handlet inn enda.

Anonymkode: 0fde3...6f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forslag til hva dere bør gjøre? Hva med å handle inn ingrediensene og så lage krumkaker sammen?

Eller får du da nervøst sammenbrudd fordi du selv ikke fikk lov til dette som barn?

Anonymkode: 872db...033

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns og at krumkaker er et dårlig forslag for så små barn. Det eneste de kan gjøre er jo å helle røra oppi jernet men det er jo dødskjedelig for 3 stk barn under 7 år.

La søsteren dille med krumkakene alene, så kjøper du ferdig deig som du og barna kjevler og stikker ut i ulike former. Pluss glasur (av melis og eggehvite) til pynting. Evt nonstop eller mandler.

Skrevet

Lag hvite kakemenn istedet. Kjøp konditorfarge og pensler til barna, så kan de få lov å dekorere og male kakemenn (og - damer) etter at de er kjølt ned etter steking. Kjempegøy for barna og det var noe vi alltid gjorde i jula hjemme. Å få lov å stikke ut kakefigurer med former, kna hver sin lille deigklump og prøve kjevlet etc, det var gøy når vi var små.

Kakemenn kan unger i alle aldre være med på! :)

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forslag til hva dere bør gjøre? Hva med å handle inn ingrediensene og så lage krumkaker sammen?

Eller får du da nervøst sammenbrudd fordi du selv ikke fikk lov til dette som barn?

Næmmen, så sinna da gitt! Stått opp på feil fot i dag?

Anonymkode: 85b29...1e0

• Liker 4
Skrevet

Kan du ikke bare prate med søstera di og foreslå pepperkaker eller kakemenn i stedet for? Ikke sikkert hun tenkte på at det ikke er så lett for barna å bidra med krumkaker. 

• Liker 9
Skrevet

Det er jo bare å kommuisere med hverandre. Hvor vanskelig er det egentlig? Bare si at det og det passer seg ikke for så små barn, og foreslå annet å kjøpe inn. 

• Liker 11
Skrevet

Sandnøtter, serinakaker, berlinerkranser, kokosmakroner, pepperkaker, kakemenn...Masse som passer å ta med barna på utenom krumkaker... Vi har hatt bakedag siden barna var små og akkurat krumkaker lagde vi voksne... M

Anonymkode: 87c17...63e

• Liker 2
Skrevet

Krumkaker er en dårlig idé, ja, det er jo særdeles lite ungene kan gjøre da. 

Problemet er vel at du ikke har gjort noe annet klart. Mange småkakedeiger bør stå over natten for å være enkle å jobbe med. Så dette burde du vel tenkt på i går... 

Sandnøtter kan lages uten at deigen står til avkjøling. Der kan ungene rulle ut kakene, trykke dem flate, og så lage mønster på dem gjerne med den butte delen av små pepperkakeformer (trykke dem litt ned i deigen, men ikke helt igjennom). 

Anonymkode: da967...640

• Liker 2
Skrevet

Ville kjøpt inn til krumkaker og samtidig en pakke med pepperkakedeig. Så kan de små holde på med pepperkaker og dere søstrene hjelpe dem med det samtidig som dere fikser krumkaker. :)

• Liker 2
Skrevet

Evt kunne dere også ha prøvebaking av lussekatter?

Skrevet

Jeg har laget krumkaker med barna, og de får jo være med å røre sammen ingrediensene og så passer de på kakene på rista etterpå. Men det er kanskje ikke det jeg ville valgt som tante som liksom skal slå på stortromma og bare med tantebarna - da ville jeg valgt noe hvor de kunne være enda mer delaktige.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg vil tro det blir artigere for dem å lage pepperkaker...

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Mye gøyere med kakemenn og pepperkaker, spesielt med å pynte.

Skrevet

Deig til kakemenn behøver bare å stå en times tid. Kakemenn er veldig barnevennlig (og deigen er veldig enkel om det er et poeng).

Anonymkode: 444e5...b77

• Liker 1
Skrevet

Ville kjøpt en boks med ferdig deig. Fåes på matbutikk. 

Anonymkode: 484fc...987

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville valgt å bake krumkaker sammen med barn. Det jeg bakte med datteren min når hun var liten, og som vi fortsatt baker sammen er pepperkaker, serinakaker og tyske skiver. Enkle kaker som barn helt fra 2 år fint klarer å være med på. Får de pynte pepperkakene etterpå så er det ekstra stas.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Krumkaker er en dårlig idé, ja, det er jo særdeles lite ungene kan gjøre da. 

Problemet er vel at du ikke har gjort noe annet klart. Mange småkakedeiger bør stå over natten for å være enkle å jobbe med. Så dette burde du vel tenkt på i går... 

Sandnøtter kan lages uten at deigen står til avkjøling. Der kan ungene rulle ut kakene, trykke dem flate, og så lage mønster på dem gjerne med den butte delen av små pepperkakeformer (trykke dem litt ned i deigen, men ikke helt igjennom). 

Anonymkode: da967...640

Tull. Kakedeigen blir like lett å jobbe med etter en time i fryseboksen som en natt i kjøleskapet. Poenget er at den skal være gjennomkald. Og det blir den etter et lite opphold i fryseren.

Anonymkode: 5e3cb...994

Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du barn selv? Hvorfor kritisere TS som selv kjenner barna sine best og forstår at det å bake krumkaker neppe er den lureste julebaksten for 3 barn under 7 år? For en idiotisk kommentar du kom med. Hva var egentlig hensikten med kritikken? Ikke mye konstruktivt, synes jeg.

Endret av Nemigirl
  • Liker 1
Skrevet

Krumkaker er kjempe godt, og jeg syns det var stas å lage fordi jeg så på det som en kunst å få til. Men var 10-11 år når bestemor tok meg med på det, så disse barna dine er nok litt for små for det. Hva med å kjøpe marsipan ,  de kan rulle i kuler og sette en nøtt, en mokkabønne, en nonstop o.l på, det var slageren hos oss og stas for alle vennene mine som kom over før jul å bli med å lage også :) Lett for små barn! Også kan de få prøve å forme marsipanen til en liten gris også hvis de vil :)

Anonymkode: fef0a...c30

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...