AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #1 Skrevet 7. desember 2017 Hei. Vi skal ut å fly i jula, og hunden som har flydd mange gang tidligere har plutselig fått flyskrekk. Ingen spesielle hendelser i forbindelse med fly, bare blitt redd rett og slett. Sist gang vi fløy spiste han seg ut av buret på tur dit vi skulle og tilbake gjorde han det samme. Det er en kort tur på under en time. Vi har prøvd angstdempende medisin uten at det hadde no virkning. Tips? Han er i kabinen. Anonymkode: 711f7...6d0
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #2 Skrevet 8. desember 2017 Nå har jeg aldri flydd med hund i kabinen, men skal gjøre det om et par uker når vi skal hente en valp. Er det sånn at han må befinne seg under setet foran hele turen, eller har du lov til å ha ham på fanget når flyet er i lufta? Kanksje det vil hjelpe å slippe innestengt-følelsen? Er det selve flyvningen som er skummel, eller har buret noe å si? Da kan du kanskje betinge buret med å legge masse godbiter der, og belønne når han nærmer seg buret og evt går inn? Ellers ville jeg hatt med masse godbiter, belønna når han er rolig, snakka rolig til ham, og kjøpt adaptil og spraya det inni buret og kanksje også på et skjerf eller noe som du kan ha på hunden så han puster det inn ekstra godt. Anonymkode: dc865...d84
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #3 Skrevet 8. desember 2017 På 7.12.2017 den 1.25, AnonymBruker skrev: Hei. Vi skal ut å fly i jula, og hunden som har flydd mange gang tidligere har plutselig fått flyskrekk. Ingen spesielle hendelser i forbindelse med fly, bare blitt redd rett og slett. Sist gang vi fløy spiste han seg ut av buret på tur dit vi skulle og tilbake gjorde han det samme. Det er en kort tur på under en time. Vi har prøvd angstdempende medisin uten at det hadde no virkning. Tips? Han er i kabinen. Anonymkode: 711f7...6d0 Spar dyret for den typen ekstrem behandling som dyret helt tydelig ikke takler. Anonymkode: 7670f...b3d 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #4 Skrevet 8. desember 2017 Det er hele greia han reagerer på. Aldri vært no problem tidligere.. skulle gjerne ha spart han for flyturen, men da er alternativet kennel i tre uker, og jeg vil tro at han har det bedre med oss enn der og spesielt på nyttårsaften. Vi har prøvd å klikk trening med bur, godbiter, snakke rolig til han osv. Han er vant til andre typer bur til vanlig. Får dessverre ikke han opp på fanget da han ikke vil legge seg i buret igjen under landing.. den ene veien skal vi kjøre, men returen blir med fly. Anonymkode: 711f7...6d0
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #5 Skrevet 8. desember 2017 Om dette ikke er en nødsituasjon så fatter jeg ikke hvorfor dere bare måå ta med hunden på fly? Anonymkode: e2d2b...547 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #6 Skrevet 8. desember 2017 Nødsituasjon er det vel ikke, men hadde vel vært trivelig for han å bli med på juleferie som alle andre i vår familie, og i tillegg elsker han å være på ferie dit vi skal. Men nå var det vel strengt tatt ikke det jeg spurte om, om han skal være med eller ikke. En flytur på 30 minutter må han faktisk klare, eller syns du det er bedre at han skal være på kennel i tre uker og da også være på kennelen på nyttårsaften? Anonymkode: 711f7...6d0
Anonym2467 Skrevet 9. desember 2017 #7 Skrevet 9. desember 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nødsituasjon er det vel ikke, men hadde vel vært trivelig for han å bli med på juleferie som alle andre i vår familie, og i tillegg elsker han å være på ferie dit vi skal. Men nå var det vel strengt tatt ikke det jeg spurte om, om han skal være med eller ikke. En flytur på 30 minutter må han faktisk klare, eller syns du det er bedre at han skal være på kennel i tre uker og da også være på kennelen på nyttårsaften? Anonymkode: 711f7...6d0 Hvorfor ikke kjøre? Jeg kjørte selv fra Italia til Norge med hunden pga flyskrekk, så vil tro avstand ikke er en unnskyldning. Er hunden så redd noe vil ikke det magisk forsvinne, ihvertfall ikke når du ikke vet grunnen. Skjønner godt at du vil ha han med i jula og at kennel ikke er noe alternativ, men kjøring er et alternativ. Du kan ende opp med en meget stresset hund hvis du fortsetter å ta han med på fly og det vil nok bare bli verre for hver eneste tur.. 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #8 Skrevet 9. desember 2017 På 8.12.2017 den 11.32, AnonymBruker skrev: Nå har jeg aldri flydd med hund i kabinen, men skal gjøre det om et par uker når vi skal hente en valp. Er det sånn at han må befinne seg under setet foran hele turen, eller har du lov til å ha ham på fanget når flyet er i lufta? Kanksje det vil hjelpe å slippe innestengt-følelsen? Er det selve flyvningen som er skummel, eller har buret noe å si? Da kan du kanskje betinge buret med å legge masse godbiter der, og belønne når han nærmer seg buret og evt går inn? Ellers ville jeg hatt med masse godbiter, belønna når han er rolig, snakka rolig til ham, og kjøpt adaptil og spraya det inni buret og kanksje også på et skjerf eller noe som du kan ha på hunden så han puster det inn ekstra godt. Anonymkode: dc865...d84 Hunden skal være inne i buret under setet foran hele turen. 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er hele greia han reagerer på. Aldri vært no problem tidligere.. skulle gjerne ha spart han for flyturen, men da er alternativet kennel i tre uker, og jeg vil tro at han har det bedre med oss enn der og spesielt på nyttårsaften. Vi har prøvd å klikk trening med bur, godbiter, snakke rolig til han osv. Han er vant til andre typer bur til vanlig. Får dessverre ikke han opp på fanget da han ikke vil legge seg i buret igjen under landing.. den ene veien skal vi kjøre, men returen blir med fly. Anonymkode: 711f7...6d0 Nei, hunden trenger ikke være på kennel i 3 uker. Enten blir du/dere hjemme med hunden eller du/dere har hunden på kennel i type en liten uke mens dere er borte på en mye kortere tur en planlagt. Anonymkode: 7ee28...ce4 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #9 Skrevet 9. desember 2017 Nå skal vi kjøre en vei, men andre veien går det ikke. Men skjønner at kg va feile plassen å spørre om noen tips og råd heldigvis er det ikke opp til noen andre om vi skal endre planene eller ikke, og hunden blir med fordi det e det beste for han uansett flytur eller ikke. Takk for svar og takk for oss, god jul! Anonymkode: 711f7...6d0
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #10 Skrevet 9. desember 2017 15 timer siden, Anonym2467 skrev: Hvorfor ikke kjøre? Jeg kjørte selv fra Italia til Norge med hunden pga flyskrekk, så vil tro avstand ikke er en unnskyldning. Er hunden så redd noe vil ikke det magisk forsvinne, ihvertfall ikke når du ikke vet grunnen. Skjønner godt at du vil ha han med i jula og at kennel ikke er noe alternativ, men kjøring er et alternativ. Du kan ende opp med en meget stresset hund hvis du fortsetter å ta han med på fly og det vil nok bare bli verre for hver eneste tur.. Avstand er ikke noen unnskyldning og vi skal kjøre en vei. Men på grunn av familiesituasjon kan vi ikke kjøre begge veier. Anonymkode: 711f7...6d0
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #11 Skrevet 9. desember 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hunden skal være inne i buret under setet foran hele turen. Nei, hunden trenger ikke være på kennel i 3 uker. Enten blir du/dere hjemme med hunden eller du/dere har hunden på kennel i type en liten uke mens dere er borte på en mye kortere tur en planlagt. Anonymkode: 7ee28...ce4 Ikke aktuelt Anonymkode: 711f7...6d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå