Gå til innhold

Brun utflod, hva kan det være for noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg hadde menstruasjon den 30.nov, for ca 1-2 dager ble menstruasjonen ferdig. Jeg har både dusjet og vasket meg i etterkant, i dag opplevde jeg plutselig en liten lysebrun klump i utfloden, med litt tegn av noe rødt. Ble redd for hva det kunne være og måtte bare spørre her med en gang. Jeg kommer nok til å ringe gynekologen imorgen og høre med hun. Håper ikke det er noe farlig. Jeg har aldri opplevd det før, har noen av dere? 

Anonymkode: af3c8...9db

Skrevet

Kan komme litt blod et par dager etter siste mensdag. Kanskje koagulert blod?

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, nordlending skrev:

Kan komme litt blod et par dager etter siste mensdag. Kanskje koagulert blod?

Nei, den var mer lysebrun/gul og med litt nyanser av noe rødt. Tok papir i underlivet for å se om det kom noe mer, blankt. Sjekket nå igjen blankt. Kan dette ha noe med urin å gjøre?

Skrevet

Trolig bare rester. Med mindre du har veldig vondt er det ingenting å bekymre seg for. Det er jo mange som opplever mellomblødninger uten at det er noe farlig heller

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, ingeniørfrue skrev:

Trolig bare rester. Med mindre du har veldig vondt er det ingenting å bekymre seg for. Det er jo mange som opplever mellomblødninger uten at det er noe farlig heller

Okei, har litt smerte i underlivet, men tror det er luftsmerter. Har hatt det en stund, vært hos gynekolog med det. Hun undersøket underlivet og sa det er ingenting unormalt der og alt er bra. Har ikke hatt sex siden juli, så tror ikke dette er noe abort heller, da jeg ikke er gravid. 

Men det var mer en veldig lysebrun/gul klump sammen med vanlig utflod, tenker uansett å ringe lege å høre om det ikke er noe å bekymre seg for. Jeg er litt hypokonder av meg:-/ 

Skrevet

Den lysebrune, nesten gul fargen er nok koagulert blod blandet ut med utflod. Er nok ingen grunn til å ringe lege med mindre det vedvarer. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, har litt smerte i underlivet, men tror det er luftsmerter. Har hatt det en stund, vært hos gynekolog med det. Hun undersøket underlivet og sa det er ingenting unormalt der og alt er bra. Har ikke hatt sex siden juli, så tror ikke dette er noe abort heller, da jeg ikke er gravid. 

Men det var mer en veldig lysebrun/gul klump sammen med vanlig utflod, tenker uansett å ringe lege å høre om det ikke er noe å bekymre seg for. Jeg er litt hypokonder av meg:-/ 

Ta det med ro :) du er nok ikke gravid nei. For meg høres det ut som koagulert blod, altså litt rester fra livmoren. Hvis det kun var en gang, og allmenntilstanden din er ok så er det ok. Da er det en trening for deg også ;) har selv vært hypokonder, ikke sunt 

Skrevet

Dumt spørsmål, men hva er koagulert blod? :-/ 

Skrevet

Ca en uke etter min mens får jeg skikkelig menssmerter, men ingen mens. Dagen etter kan det komme litt «vanlig» utflod med brunt i (koagulert blod) og i etterkant skikkelig mye gelé-aktig slim/utflod. (Er det eggløsningslim?) 

er helt vanlig med mellomblødninger :) fikk det ofte da jeg gikk på p-piller

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dumt spørsmål, men hva er koagulert blod? :-/ 

Tenk deg at du har skrubbet deg på kneet og det kommer en skorpe der.. skorpen er koagulert blod, altså gammelt. 

Menstruasjonsblod de første dagene har en frisk farge fordi det er friskt blod, nytt.

Skrevet
Akkurat nå, GulSitron skrev:

Ca en uke etter min mens får jeg skikkelig menssmerter, men ingen mens. Dagen etter kan det komme litt «vanlig» utflod med brunt i (koagulert blod) og i etterkant skikkelig mye gelé-aktig slim/utflod. (Er det eggløsningslim?) 

er helt vanlig med mellomblødninger :) fikk det ofte da jeg gikk på p-piller

Takk for god beskrivelse :-) Det hjelper veldig. Skjønner, kvinnekroppen er spesiell men fantastisk. Tenker det er greit å spørre når noe «uvanlig» skjer. Går ikke på noe prevensjon, da jeg ikke er i noe forhold.  Men tenker det er greit, og skal oppdatere her om noe mer skjer

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, GulSitron skrev:

Tenk deg at du har skrubbet deg på kneet og det kommer en skorpe der.. skorpen er koagulert blod, altså gammelt. 

Menstruasjonsblod de første dagene har en frisk farge fordi det er friskt blod, nytt.

Tusen takk, veldig snilt av deg å forklare på wn så bra måte🤗😊

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for god beskrivelse :-) Det hjelper veldig. Skjønner, kvinnekroppen er spesiell men fantastisk. Tenker det er greit å spørre når noe «uvanlig» skjer. Går ikke på noe prevensjon, da jeg ikke er i noe forhold.  Men tenker det er greit, og skal oppdatere her om noe mer skjer

Bare hyggelig :) bedre å spørre enn å være usikker og la tankekverna gå :) 

Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett.

Blod, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...