AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #1 Skrevet 6. desember 2017 Jeg ble oppringt fra bhg i dag med beskjed om å hente barnet (4 år). Han hadde vært slapp i noen timer, muligens noe feber (ikke målt), og han hadde lagt seg for å sove på sofaen da de skulle gå ut etter lunsj, i stedet for å bli med ut. Han var ganske pigg da vi kom hjem etter en kort tid innom butikken, men det ble en rolig dag med mye sofa og TV, og han sovnet usedvanlig fort om kvelden. Hvem ville holdt barnet hjemme i morgen? Jeg kjenner jeg heller mot å levere i morgen, men det er ekstra kjedelig om jeg skulle få tlf fra bhg igjen om å hente hvis jeg har levert for tidlig. Selv om sykdommen var udefinerbar i dag og han kom seg etter en 30-45 min dupp i bhg. Anonymkode: edd10...1b5
stan Skrevet 6. desember 2017 #2 Skrevet 6. desember 2017 Hvis det ikke er noe feber er det vel greit? Unger kan være småsyke, og bli veldig fort friske igjen. Noen barnehager har en regel om et døgn feberfri.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #3 Skrevet 7. desember 2017 Hold ungen hjemme så h*n blir frisk. Det er hektiske dager i bhg,han får ikke hvilt og tatt seg inn der. Synes det er rart du spør. Anonymkode: 3e6fe...816 5
Minlillesky Skrevet 7. desember 2017 #5 Skrevet 7. desember 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble oppringt fra bhg i dag med beskjed om å hente barnet (4 år). Han hadde vært slapp i noen timer, muligens noe feber (ikke målt), og han hadde lagt seg for å sove på sofaen da de skulle gå ut etter lunsj, i stedet for å bli med ut. Han var ganske pigg da vi kom hjem etter en kort tid innom butikken, men det ble en rolig dag med mye sofa og TV, og han sovnet usedvanlig fort om kvelden. Hvem ville holdt barnet hjemme i morgen? Jeg kjenner jeg heller mot å levere i morgen, men det er ekstra kjedelig om jeg skulle få tlf fra bhg igjen om å hente hvis jeg har levert for tidlig. Selv om sykdommen var udefinerbar i dag og han kom seg etter en 30-45 min dupp i bhg. Anonymkode: edd10...1b5 La han være hjemme i morgen,så han får hentet seg inn igjen
våren14 Skrevet 7. desember 2017 #6 Skrevet 7. desember 2017 Ser an alnmenntilstand og sjekker feber selvsagt. Ved feber er det selvsagt ikke bhg og ikke før et døgn feberfri, og da må almenntilstand vurderes. Da er jo barna syke. Men litt sliten... da blir det bhg. De er gode på å ringe hvis hun er FOR sliten til å fungere godt i bhg, og det er umulig å spå morgenen etter en sliten dag. Hadde en slik dag på tirsdag, hun var litt sliten og trøtt men ingen feber. Virket i fin form neste morgen, sendte i bhg og hun koste seg hele dagen i fin form hun og har ikke blitt syk (enda...). Men har da alltid en plan for hvem som henter osv hvis hun blir dårligere den dagen vi er usikre på. Slik at vi kan være kjapt ute om de ringer, gir også beskjed om at de ikke skal nøle med å kontakte oss, så de ikke tror vi heller vil prioritere møter osv. Er bare det at jenta vår (22 mnd) trenger barnehagen for å få utløp for energi og for å holde på rutinene, hun har det best sånn virker det til.
bib_84 Skrevet 7. desember 2017 #7 Skrevet 7. desember 2017 Jeg ville levert så lenge han virker i fin form, og ikke hadde feber i går Jeg pleier heller å si til de i bhg at de ikke må nøle med å ringe dersom barnet virker slapt/varmt igjen.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #8 Skrevet 7. desember 2017 Feber, og allemtilstand er nok avgjørende for de fleste. Om barnet er «vanlig» når han kommer hjem. Spiser og sover godt. Ikke varm, og det holder seg slikt til dagen etter er det vel greit å sende i bhg. Viser barnet det er slapt ville jeg holdt hjemme. Barn er ofte energiske, og kan være ganske viltre selv om de er syk. Så hvis barnet viser over flere timer mer sliten enn vanlig ville jeg tatt en time out. Bhg kan være slitsomt, og brygger man på sykdom så er det greit å hvile litt. Anonymkode: a59c4...701
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #9 Skrevet 7. desember 2017 Jeg har høy terskel for å holde barna hjemme fra skole/barnehage, og jeg er selv så godt som aldri borte fra jobb pga egen sykdom. Omgangssyke og feber er selvfølgelig klare grunner. Men jeg tror knapt noen av barna mine har hatt feber noen gang, og omgangssyken kommer svært sjelden til huset vårt (bank i bordet!). Det å være småslapp er ikke grunn til å være hjemme, da sier jeg heller fra til bhg om at de må ringe hvis han bør dra hjem. Anonymkode: b6829...49b
Vera Vinge Skrevet 7. desember 2017 #10 Skrevet 7. desember 2017 Hvis han ikke har hatt feber dagen før og ikke virker noe slapp om morgenen, hadde jeg sendt ham i barnehagen. Hvis jeg skulle hatt mine barn hjemme hver gang de følte seg litt småslappe, ville de nesten ikke vært i bhg om vinteren... Men det er jo forskjell på litt sliten og at et vanligvis aktivt barn ikke orker å reise seg fra sofaen f.eks.
Gjest GoldenLioness Skrevet 7. desember 2017 #11 Skrevet 7. desember 2017 Om han ikke var feber og han er frisk og rask i morgen så er det ikke noe problem å levere han i barnehagen. Er ved feber eller dårlig allmenntilstand jeg holder han hjemme.
Minlillelykke Skrevet 7. desember 2017 #12 Skrevet 7. desember 2017 Jeg holder hjemme ved feber, omgangssyke og dårlig almenntilstand. Er han ikke i form er det ikke noe godt å være i barnehagen. Men er han frisk og rask uten feber de siste 24 timene sender vi i bhg
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #13 Skrevet 7. desember 2017 Jeg er hjemme i permisjon, og har lav terskel for å holde han hjemme ved sykdom, og jeg hadde fint latt han være hjemme om han var pjusk. Hadde jeg jobbet, og han hadde tendenser til å være mye syk, eller hadde få dager igjen av sykedager med barn, hadde jeg sendt han i bhg. Anonymkode: 4757a...d92
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #14 Skrevet 7. desember 2017 Jeg hadde også sendt. I barnehagen vi bruker har vi fått ny Pedleder. Hun virker som hun mener at alle barn bør være hjemme når de er forkjølet. Ene jenta vår har vært mye forkjøla i høst, og flere ganger Pedleder hinter om at vi kanskje kunne hatt hun hjemme eller kortere dager. Forsøker å ha kortere dager, men synes forkjølelse ikke er noen grunn for å være hjemme. Skulle alle mennesker vært hjemme når man var forkjølet hadde det vært mye fravær på arbeidsplasser. Jeg tenker Det er også noe med hva man lærer barn. Vi bor på gård og har stort fjøs med mange dyr. Her må vi voksne jobbe uansett hvor syk man er (men selvsagt gjør man jo bare det som må gjøres da). Det er også så klart forskjell på barn og voksne, men en forkjølelse og litt slapp er barnehage hos oss. Da får barnehagen heller ringe om de skulle bli verre. Jeg synes noen ganger de har lav terskel for å ringe også, har hentet i barnehagen hvor de liksom er så slappe og dårlige. Men når jeg kommer i barnehagen flyr de rundt som propeller og humøret er på topp. Anonymkode: b72d9...bea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå