AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #1 Skrevet 6. desember 2017 Fikk litt sjokk i dag når 8ende klassingen min kunne fortelle meg at bestevenninnen hadde kjøpt kjole til 2500 kroner til juleballet. For meg er slike summer helt uaktuelt. Vi har kjøpt en fin kjole på ebay til ca. 350 kroner, brukte 400 kroner på sko og en liten clutch fra zalando og 200 kroner på smykker fra glitter. Og jeg syns egentlig det er mer enn nok penger for en kveld, selv om jeg håper kjolen kan brukes igjen senere også. Heldigvis ingen tradisjon for limousiner her vi bor. Anonymkode: 4d120...433
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #2 Skrevet 7. desember 2017 Hvorfor skal du legge deg opp i hva andre bruker pengene sine på? Om hun går i 8. klasse, er hun gjerne fullt utvokst, og kan dermed bruke denne kjolen i åresvis. "Billigkjoler" er ofte i litt så-som-så kvalitet, og vil nuppe, bli stygge, osv, raskere enn en kjole av litt mer kvalitet. Jeg er selv en sånn som ikke bruker så mye penger på klær, men altså, jeg legger meg da ikke opp i at andre velger å bruke penger på ting. Akkurat penkjole er noe jeg også kunne funnet på å bruke langt mer penger på enn jeg vanligvis ville gjort for et plagg, både fordi det er noe som kan brukes mange ganger, og fordi det er såpass vanskelig å finne en kjole som sitter pent på meg og som jeg liker, at jeg ikke kan være så kresen på pris som til vanlig. Anonymkode: 06a59...420
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #3 Skrevet 7. desember 2017 2500,- er ikke SÅ mye dersom det er en virkelig fin kjole og foreldrene tenker at hun kan bruke den flere ganger ? Det er vel opp til folk selv hva de vil bruke pengene sine på? Anonymkode: 5eb0c...457
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #4 Skrevet 7. desember 2017 På min skole hadde vi juleball hvert år, men jeg brukte kjolene til storesøster to av årene. Sko hadde jeg allerede, så det var ikke noe problem. Det siste året kjøpte jeg en kjole til 800 kr, men den har både jeg og storesøster brukt flere ganger siden. Der jeg kommer fra er det veldig uvanlig å stille i lang kjole/ballkjole, og kjoler fra bikbok og h&m var helt innafor. Hva andre bruker pengene sine på er vel deres sak, men jeg skjønner at andre foreldre kan føle seg presset til å bruke mer enn de egentlig vil. Anonymkode: 9265d...c11 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #5 Skrevet 7. desember 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk litt sjokk i dag når 8ende klassingen min kunne fortelle meg at bestevenninnen hadde kjøpt kjole til 2500 kroner til juleballet. For meg er slike summer helt uaktuelt. Vi har kjøpt en fin kjole på ebay til ca. 350 kroner, brukte 400 kroner på sko og en liten clutch fra zalando og 200 kroner på smykker fra glitter. Og jeg syns egentlig det er mer enn nok penger for en kveld, selv om jeg håper kjolen kan brukes igjen senere også. Heldigvis ingen tradisjon for limousiner her vi bor. Anonymkode: 4d120...433 Enig at det er mye for en kjole til en kveld. Det er vel ikke så vanlig at folk bruker ballkjoler mange ganger som noen skriver. Her jeg bor så er det dessverre sånn at ungene skal ha lange "prinsessekjoler". Egner seg kun på ball eller bryllup. Anonymkode: 823c5...1e8 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #6 Skrevet 7. desember 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig at det er mye for en kjole til en kveld. Det er vel ikke så vanlig at folk bruker ballkjoler mange ganger som noen skriver. Her jeg bor så er det dessverre sånn at ungene skal ha lange "prinsessekjoler". Egner seg kun på ball eller bryllup. Anonymkode: 823c5...1e8 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: På min skole hadde vi juleball hvert år, men jeg brukte kjolene til storesøster to av årene. Sko hadde jeg allerede, så det var ikke noe problem. Det siste året kjøpte jeg en kjole til 800 kr, men den har både jeg og storesøster brukt flere ganger siden. Der jeg kommer fra er det veldig uvanlig å stille i lang kjole/ballkjole, og kjoler fra bikbok og h&m var helt innafor. Hva andre bruker pengene sine på er vel deres sak, men jeg skjønner at andre foreldre kan føle seg presset til å bruke mer enn de egentlig vil. Anonymkode: 9265d...c11 Kjekt å høre at det ikke er slik at alle har veldig dyre prinsessekjoler. Jeg vet jo ikke om det er disse som har gått langt over normalprisen eller om det er vi som ligger langt under. Må si at jeg ikke kommer til å lage noen sak av dette, ble bare overrasket over at noen faktisk velger å bruke slike summer. For jeg ser ikke hvordan en slik kjole skal kunne brukes mange mange ganger og de aller fleste 13 åringer skal få litt mer former før de er utvokst, selv om de kanskje ikke vokser mye mer i høyden. Anonymkode: 4d120...433
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå