Gå til innhold

Avstand gjorde at det ble slutt. Er det håp om å bli sammen igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg har tidligere bare vært en som har loket litt rundt her for å finne svar på diverse ting, men nå tror jeg at jeg trenger litt hjelp og litt trøst.

Jeg og eks kjæresten min var sammen i 2 og et halvt år. Vi var samboere i et år, før jeg kom inn på skole og valgte å flytte dit. Vi klarte å ha langdistanseforhold i ett år, før han ikke klarte mer. Jeg trodde at vi hadde det fint og gjorde alt i min makt for at langdistansen skulle fungere, allikevel så opplevde han en stor sorg hver gang jeg eller han dro hver vår vei igjen. Han følte at jeg ikke var tilstede i hans hver dag og mistet etterhvert følelser for meg. Det var fortsatt veldig vanskelig for han å slå opp med meg, så begge to ble helt knust. 

Innimellom så slår jeg meg til ro med at jeg er singel. Jeg har knapt nok vært singel på 6 år (ja jeg hoppet fort fra kjæreste til kjæreste), så jeg tror at han tenkte at jeg ikke var helt klar for å slå meg helt til ro, (noe jeg er usikker på selv innimellom). Men jeg savner han hver eneste dag...

Det har gått ca 4 mnd siden det ble slutt og for ca 3 uker siden så ville han snakke med meg på telefon. Vi snakket om alt og ingenting, hvordan vi hadde hatt det, hvordan det gikk med familien og skole/jobb, i HELE 6 timer! Når klokka begynte å nærme seg halv 7 om morgen bestemte vi oss for at det var på tide å legge på, men ingen av oss klarte. Det siste han sa før han la på var: "Det er så rart for meg å ikke si at jeg elsker deg."

Så hva tenker dere? Jeg vet ikke hva jeg selv tenker og vil. Jeg vil jo bli sammen igjen, men jeg kan ikke slutte å studere bare for å bli sammen igjen. Jeg har ca 1 og et halvt år igjen på studiet og begge har sagt at vi håper vi kan møtes igjen å prøve. Men dette setter meg i en ganske tøff situasjon, jeg klarer ikke å gi 100 % slipp på han med tanke på at det kanskje er en mulighet igjen, samtidig som det ikke er sunt for meg å hele tiden gå rundt å tenke på han. 

Har det skjedd med noen av dere at avstandsforhold ikke har fungert, men dere har blitt sammen igjen senere? Vi har også det problemet at vi ikke kommer fra samme plass i Norge, så det er ikke naturlig for meg å bare "stoppe innom" der han bor. 

Unnskyld for langt innlegg, men er så godt å få det luftet ut. :) 

Videoannonse
Annonse
Gjest Frøkenskog
Skrevet

Kan dere møtes på halvveien? Med dette mener jeg å bare väre venner. Jeg har värt i samme situasjon for flere år siden. Det jeg gjorde da var å tenke på han kun som venn. Da blir man ikke såret på den måten heller, og man verner om hjertet sitt. Samtidig har du han i livet ditt. Er det meningen at det skal bli dere, så finner dere ut av det når du er ferdig studert 😊👍😇 lykke til! 

Skrevet

Vi er vel en mellomting akkurat nå. Vi sender meldinger innimellom og en snap her og der. Syns det er ganske vanskelig å bare se på han som en venn, men jeg kan prøve. Takk for svar uansett. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...