Gå til innhold

Kan jeg få noen tips og erfaringer ang. Ølgjær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt til å prøve ølgjær. Men hvordan skal man ta det? Blande det i vann? Hvor lang tid tar det før det begynnner å virke på hår og negler? Hvor lenge bør jeg ta det? Hvor mye er nok, pr. dag? 

På forhånd takk! 🦋

Anonymkode: 4f271...21b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg bruker det. Man blander det i vann, ja. På boksen står det at du tar 2 spiseskjeer og blander ut i vann, melk eller juice.

Jeg tar det fordi det er sunt, og har ikke merket noen forskjell på hud og hår. Men noen andre bemerket at jeg hadde fått tykkere hår etter å ha brukt det en stund.

Det er stort sett b-vitaminer i ølgjær som er vannløselige vitaminer. Ergo kan du ta det så lenge du vil.

Endret av stf
Skrevet
6 timer siden, stf skrev:

Jeg bruker det. Man blander det i vann, ja. På boksen står det at du tar 2 spiseskjeer og blander ut i vann, melk eller juice.

Jeg tar det fordi det er sunt, og har ikke merket noen forskjell på hud og hår. Men noen andre bemerket at jeg hadde fått tykkere hår etter å ha brukt det en stund.

Det er stort sett b-vitaminer i ølgjær som er vannløselige vitaminer. Ergo kan du ta det så lenge du vil.

Takk for svar. Bør man spise fett, som tran for at kroppen skal ta opp vitaminet bedre?

Skrevet

Æsj!! Hvorfor tar dere ikke bare en ølgjær tablett istedet for å pine i dere pulveret? Det smaker jo forferdelig.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Forundret.. skrev:

Æsj!! Hvorfor tar dere ikke bare en ølgjær tablett istedet for å pine i dere pulveret? Det smaker jo forferdelig.

Skulle til å si det samme. 

Anonymkode: 1ca85...a66

Skrevet

Det ga meg brekninger. Ta heller tabletter. 

Anonymkode: 8a3e2...084

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt til å prøve ølgjær. Men hvordan skal man ta det? Blande det i vann? Hvor lang tid tar det før det begynnner å virke på hår og negler? Hvor lenge bør jeg ta det? Hvor mye er nok, pr. dag? 

På forhånd takk! 🦋

Ølgjær? Finnes det enda? Er du kvinne så bør du ikke bruke ølgjær da det gir fare for økt menstruasjonsblødning og andre uheldige ting. Kjøp deg heller Nycopluss sin B komplex eller mulitvitaminer på apoteket om det er hår og negler du har håp om forbedring på. Mye enklere å få iseg. 

Anonymkode: fc637...e37

Skrevet
12 timer siden, Forundret.. skrev:

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle til å si det samme. 

Anonymkode: 1ca85...a66

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ga meg brekninger. Ta heller tabletter. 

Anonymkode: 8a3e2...084

Ikke alle er like sarte som dere da:fnise: Det er en vanesak, jeg syns ikke det er vondt i det hele tatt.

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Bør man spise fett, som tran for at kroppen skal ta opp vitaminet bedre?

Jeg tar tran, men dette vet jeg ikke nok om.. Det er vel sunt å ta tran uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...