AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #1 Skrevet 6. desember 2017 Hvordan tenker dere som skal ned i vekt rundt vektreduksjon og sosiale samlinger som inkluderer mat? Altså hvilke strategier bruker dere for å unngå å være uhøflig/usosial og samtidig klare å holde kalorimål? Til helgen er det to julebord, neste uke er et jobblunsj, venninejulebord og slik fortsetter det frem til nyåret.. Anonymkode: 41c83...11a
Wenda Skrevet 6. desember 2017 #2 Skrevet 6. desember 2017 Du må jo spise selv om man ønsker å gå ned i vekt. Da velger du de alternativene som er best for din vektnedgang i tillegg til å ha litt kontroll på porsjonene.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #3 Skrevet 6. desember 2017 Små porsjoner, dropper desserten, reduserer vinmengden. Anonymkode: 35a94...66c 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #4 Skrevet 6. desember 2017 Små porsjoner, alkoholfritt og gjerne dropp dessert. Anonymkode: 278f4...ba1
Dricka Skrevet 6. desember 2017 #5 Skrevet 6. desember 2017 Min erfaring etter å ha gått ned 60kg på egenhånd er å ikke spise så mye, ta det du synes er godt. Er det noen du kjenner godt kan du eventuelt ta med egen mat å spise det. Og man skal spise ganske mye for å gå opp i vekt. Kanskje du kan tillate deg å gå opp en kg den perioden? Altså planlagt «utskeielse». 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #6 Skrevet 6. desember 2017 Takk for svar. Jeg skal ikke ned så mange kilo. problemet mitt er at jeg stadig tillater et kilo eller tre å snike seg på i ferier, i julen, i påsken osv. Noen av disse kiloene blir værende og jeg har gått opp en størrelse i klær. Nå begynner de klærne å bli trange også, og da tenker jeg at jeg må unngå å legge på meg mer denne julen. Jeg syntes det er kjent å få innsyn i hvordan dere andre tenker og hvilke strategier dere velger. Det hjelper meg til å ta gode valg også 😀 Anonymkode: 41c83...11a
Tvist Skrevet 7. desember 2017 #7 Skrevet 7. desember 2017 Jeg satser på å holde vekten i desember og ta av i januar. Så lenge jeg ikke legger på meg er det ok. Spiser lite julekaker.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #8 Skrevet 7. desember 2017 Du må jo spise, så mitt beste råd er å planlegge. Du vet det blir mange anledninger til å overspise fremover og ved å planlegge magrere lunsj og frokost kan du fint komme deg igjennom, uten å gå opp. F.eks linsesuppe til lunsj, metter bra men har få kalorier. Du må passe på å spise nok mat tidlig på dagen, da faller du ikke ikke så lett for fristelsen å gå berserk på koldtbordet. Anonymkode: daf59...ce6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2017 #9 Skrevet 7. desember 2017 Jeg velger meg ut de viktigste middagene, som jeg ikke har lyst til å måtte begrense meg på. Så begrenser jeg meg heller ved de andre anledningene. Som å si at jeg bare får lov å forsyne meg én gang, ikke velger den største tallerkenen ved buffeten, fyller opp fatet med grønnsaker, drikker kalorifri drikke, ikke tar dessert, osv. Det er ikke lett.. Kalkunmiddagen og reinsdyrsteken hos ho mor, med mamma sine kaker til kaffen, der legger jeg ikke noen hindringer på meg selv. Julebord med jobben, der spiser jeg bare det jeg "må" for å bli nogenlunde mett. Anonymkode: 468c2...493
Pringle Skrevet 7. desember 2017 #10 Skrevet 7. desember 2017 For meg har det ikke vært anledningene, men etterpå, som har vært problematisk - å tenke restriktivt, for så å slippe opp kontrollen, og så ikke finne den igjen; det er begrenset hvor mye "skade" man kan gjøre på et julebord, men dagen etterpå, hjemme alene, og så kveld etter kveld med kjedsomheten, er det ingen begrensninger. Nå tenker jeg motsatt - alt er lov, men med måte; mat skal smake godt, men ikke altfor godt; jeg spiser alt jeg vil, men ikke alt på en gang og ikke hele tiden; vanlige dager spiser jeg normalt, men spesielle anledninger er til for å slå ut håret. Fungerer mye bedre for meg - jeg har gått fra overvekt/fedme til normalvekt uten noen spesiell innsats utover jobbing med vaner og innstilling. 2
Kladd Skrevet 11. desember 2017 #11 Skrevet 11. desember 2017 Mitt tips er å huske at dette ikke er siste mulighet til å spise noe godt. Jeg hadde problem før med å spise alt for mye om det ble servert noe godt, men da hjelper det for meg å tenke at "dette er ikke siste gang jeg kan spise dette!". Det er jo så klart en selvfølgelighet, men å minne meg selv på det hjelper. Og i tillegg, om det er buffet: Prøv å fyll opp første porsjon med en god del grønnsaker i tillegg til det andre. Hopp over dessert, eller spis bare halve. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå