MammaFiera Skrevet 6. desember 2017 #1 Skrevet 6. desember 2017 Jeg er aaaaalt for sent ute til å lage likør som julegave(Heh typisk!) har masse plommer i fryseren men kansje jeg finner noen oppskrift som er ferdig til jul? Uansett, må disse stå på glass eller kan jeg lage dem på tomme(rene!) brus flasker? Skal selvfølgelig over på pene glass flasker før de blir gitt som gave. Noe som har peiling? Takker for erfaringer&tips!:)
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #3 Skrevet 6. desember 2017 Plast er gjennomtrengelig, så lukt og smak fra omgivelsene vil trenge gjennom. Merkes jo ikke i løpet av en uke, men likør må gjerne godgjøre seg en stund. Antar du mener at det skal være julegaver til neste år. Anonymkode: eac2c...415
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #4 Skrevet 6. desember 2017 vet ikke jeg, men blir det ikke litt som forskjellen på smak med glasscola og cola på plastikkflaske? samme brusen smaker som 2 forskjellige brus pga plastikken. Anonymkode: 6da29...d45
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #5 Skrevet 6. desember 2017 Sprit er jo etsende, og skal ikke på plastflasker over lengre tid. Uansett, nei du rekker ikke lage fruktlikør. Men du rekker å lege hjemmelaget eggelikør, det er jo godt. 😊 Anonymkode: 5a250...642 1
MammaFiera Skrevet 6. desember 2017 Forfatter #6 Skrevet 6. desember 2017 Dere bekrefter det jeg tenkte/trodde, tusen takk:)
MammaFiera Skrevet 6. desember 2017 Forfatter #7 Skrevet 6. desember 2017 14 minutter siden, Overrasket skrev: Sprit og plast? Haha ja der var liksom det:p
Supernova17 Skrevet 6. desember 2017 #8 Skrevet 6. desember 2017 Jeg pleier alltid å lage på glassflasker, jeg vil anbefale deg å gjøre det samme.
skrue Skrevet 7. desember 2017 #9 Skrevet 7. desember 2017 21 hours ago, MammaFiera said: Jeg er aaaaalt for sent ute til å lage likør som julegave(Heh typisk!) har masse plommer i fryseren men kansje jeg finner noen oppskrift som er ferdig til jul? Uansett, må disse stå på glass eller kan jeg lage dem på tomme(rene!) brus flasker? Skal selvfølgelig over på pene glass flasker før de blir gitt som gave. Noe som har peiling? Takker for erfaringer&tips!:) Glass. Og, du er altfor sent ute. Trenger minst tre måneder. Jeg lar mine stå i 15 måneder. Dvs, skal åpne forårets om noen uker.
MammaFiera Skrevet 7. desember 2017 Forfatter #10 Skrevet 7. desember 2017 (endret) 2 timer siden, skrue skrev: Glass. Og, du er altfor sent ute. Trenger minst tre måneder. Jeg lar mine stå i 15 måneder. Dvs, skal åpne forårets om noen uker. Ja, vet jeg er aaaaalt for sent ute, vet ikke hva jeg tenkte med Hehe:p Endret 7. desember 2017 av MammaFiera
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå