Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har studert tidligere (15 + år siden) og betalt ned alt jeg fikk av lån den gangen. Nå er jeg student på ny og lurer på hvor lenge jeg kan få støtte nå. Forrige gang jeg var student rota jeg bare rundt og fullførte veldig lite av det jeg begynte på. Dvs at jeg nå ikke har anelse om hvor mye støtte jeg har fått tidligere, dvs for hvor mange semestere/år. Vet man kan få max åtte år støtte, men telles de på nytt når jeg har betalt ned all tidligere støtte jeg har fått, eller teller mine gamle synder fortsatt med i de åtte årene? Jeg har kikket og lett på "mine sider" på lånekassen.no, men finner ingen steder det står noe om dette, hverken generell informasjon eller om min sak spesifikt. Har noen peiling på dette? (Jeg kan selvsagt spørre Lånekassen, men kan jo håpe at de har glemt meg siden sist...)

Anonymkode: 3bea5...5ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er 8 år til sammen, uavhengig om du har betalt ned eller ikke dessverre. 

Skrevet
Akkurat nå, boblevann skrev:

Jeg tror det er 8 år til sammen, uavhengig om du har betalt ned eller ikke dessverre. 

Ja, var redd for det. Vet du om jeg kan sjekke hvor lenge jeg har fått støtte noe sted på nettsidene til lånekassen? Eller må jeg plukke opp telefonen? Greit å finne ut hvordan neste år blir økonomisk.

Anonymkode: 3bea5...5ba

Gjest Linaria
Skrevet

Ja, er åtte år til sammen uavhengig av hva som er betalt. Tror du må plukke opp telefonen om det er såpass lenge siden du fikk støtte at du ikke har vedtaksbrev i innboksen på Lånekassen eller lignende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...